• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kse

Omega
2-Faktor
LjusblÄtt. Hiss eller diss?
Vad sÀger folket?

20230428_210513.jpg
 
Senast Àndrad:

kluzik1

Omega
Tack, riktigt snygga!
Har du nÄt tips pÄ sida som sÀljer? Det verkar vara slut pÄ vÀldigt mÄnga i 20mm i borstade stÄl varianten.
Check ebay


 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hur komplicerat/dyrt/görbart Àr det att köpa till en UTC-modul efterÄt eller Àr det en speciell lÀnk som krÀvs för det? Tycker det ser ut som att UTC-lÀnken ser annorlunda ut iaf pÄ den sidan dÀr UTC-modulen sitter. Tycker inte jag ser nÄgra synliga skruvar pÄ en vanlig lÀnk som gör att man kan sÀtta dit en UTC-modul om man skulle vilja det.

(Avser pilotlÀnken till Breitling Chronomat A13352, eller ev. A10350)
 
Jag skaffade en guld lÄs till min Bratte


SÄ jag har min gamla lÄs och band till försÀljning om nÄn av er Àr sugen pÄ det:
 

Marli

Cartier
Hur komplicerat/dyrt/görbart Àr det att köpa till en UTC-modul efterÄt eller Àr det en speciell lÀnk som krÀvs för det? Tycker det ser ut som att UTC-lÀnken ser annorlunda ut iaf pÄ den sidan dÀr UTC-modulen sitter. Tycker inte jag ser nÄgra synliga skruvar pÄ en vanlig lÀnk som gör att man kan sÀtta dit en UTC-modul om man skulle vilja det.

(Avser pilotlÀnken till Breitling Chronomat A13352, eller ev. A10350)
Bortsett frĂ„n problematiken att hitta en utc med rĂ€tt tavla för att matcha klockan stĂ€mmer det att utc modulen krĂ€ver en egen lĂ€nk. I vart fall den halvan som sitter pĂ„ utc sidan. ÄndlĂ€nken Ă€r helt annorlunda och 18 mm.

Alternativet Ă€r att sĂ€tta utc’n pĂ„ lĂ€der,
 

Kse

Omega
2-Faktor
Funderar pÄ att skaffa mig en endurance som slit o slÀng klocka.
NĂ„n som har en eller har haft som kan ge lite input?
Tanken Àr att försöka hitta en begagnad dÄ 40 lök kÀnns lite vÀl mycket. NÄn som gÄr i sÀljtankar?
Trevlig valborg!

breitling-X82310D31B1S1-1.jpg
 

Barricello

Audemars
  • Like
Reactions: Kse

Brunleif

Panerai
Hej,
Köpte en Avenger i april ifjol ny hos handlare.
Har varit OWG med den i princip sen dess. Bytte till en annan klocka igÄr 1700 och 1105 idag stannade Breitlingen. Det kan vÀl aldrig vara rimligt med sÄ kort gÄngreserv?
 

Leiflicious

Cartier
Hej,
Köpte en Avenger i april ifjol ny hos handlare.
Har varit OWG med den i princip sen dess. Bytte till en annan klocka igÄr 1700 och 1105 idag stannade Breitlingen. Det kan vÀl aldrig vara rimligt med sÄ kort gÄngreserv?
Eftersom det Àr sÄ beroende av hur du rör dig senaste dygnet idag Àr enda sÀttet att testa ordentligt att vrida upp den fullt och se hur lÀnge den gÄr.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ingen som sitter pĂ„ en svart Superocean 42 (förra generationen) och gĂ„r i sĂ€ljtankar? 😉
 
Topp