"Ett par band...", du slog ju till pÄ krokodilsnöret-deluxe som kostar mer Àn en normalpersons klocka. Dom stÀngde för dagen och gick hem efter det.

Antagligen..
Förbannat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
"Ett par band...", du slog ju till pÄ krokodilsnöret-deluxe som kostar mer Àn en normalpersons klocka. Dom stÀngde för dagen och gick hem efter det.
SÄg en i skyltföstret pÄ Bergströms Ur i Malmö ocksÄ för en mÄnad sedan. Vet dock inte om de Àr till salu eller bara showcase.VÄgar du gÄ in dÀr? Senast jag var dÀr fick jag springa ivÀg för dom var sÄ krÀngiga!
Köp dem hos en AD, eller stjĂ€rnurmakarna. Kostar ca 100 kr styck hos en AD och 50 kr hos stjĂ€rnurmakarna sist jag köpte dĂ€r. Annars kan man köpa i storpack för nĂ„gra kr styck, men vet inte om det Ă€r sĂ€mre kvalitet pĂ„ dem. BĂ€ttre att köpa original dĂ„ jag har haft ett stift som gĂ„tt sönder (hade otrolig tur att jag hade jacka pĂ„ mig sĂ„ att klockan inte ramlade i backen och det var original).Ăr det nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ ett par extra 22mm Breitling bandstift för lĂ€nk?
AlltsÄ inte de för lÀder och gummi som Àr lite lÀngre.
Köp dem hos en AD, eller stjÀrnurmakarna. Kostar ca 100 kr styck hos en AD och 50 kr hos stjÀrnurmakarna sist jag köpte dÀr. Annars kan man köpa i storpack för nÄgra kr styck, men vet inte om det Àr sÀmre kvalitet pÄ dem. BÀttre att köpa original dÄ jag har haft ett stift som gÄtt sönder (hade otrolig tur att jag hade jacka pÄ mig sÄ att klockan inte ramlade i backen och det var original).
Förmodligen bara att nÄgon av skruvarna pÄ vridningen sitter för hÄrt eller felskruvade. De smÄ skruvarna Àr ju rÀtt kÀnsliga dÄ de Àr vÀldigt smÄ. Förhoppningsvis Àr det bara att skruva av de 12 skruvarna och kolla att inget Àr fel under vridringen. NÀr jag plockat av mina vridringar för polering har jag ibland satt pÄ dem fel och dÄ har de varit omöjliga att vrida. DÄ har jag bara gjort om det igen.Breitling vÀnner!
Jag skulle behöva lite rÄd. Jag rÄkade buda hem min första "riktiga" klocka, en avenger II seawolf pÄ auktion. Nu nÀr jag fick hem den upptÀckte jag att vridringen inte klickar.. Borde jag reklamera köpet eller lÀmna in pÄ lagning? NÄgon som vet om det Àr ett stort dyrt ingrepp?
Tack för svar!Förmodligen bara att nÄgon av skruvarna pÄ vridningen sitter för hÄrt eller felskruvade. De smÄ skruvarna Àr ju rÀtt kÀnsliga dÄ de Àr vÀldigt smÄ. Förhoppningsvis Àr det bara att skruva av de 12 skruvarna och kolla att inget Àr fel under vridringen. NÀr jag plockat av mina vridringar för polering har jag ibland satt pÄ dem fel och dÄ har de varit omöjliga att vrida. DÄ har jag bara gjort om det igen.
Har ett jÀttedyrt om du vill haHej tÀnkte kolla om nÄn har 22 mm breitling armband liggande hemma och vill bli av med ?
Stort grattis till bÄde tvÄ hÀndelserna!Det fick bli en superocean som pappaklocka. Första barnet och första bratten
![]()
Snyggt och grattis!Det fick bli en superocean som pappaklocka. Första barnet och första bratten
![]()
DTack för svar!
Problemet Àr att den vrider runt men det Àr knappt inget motstÄnd alls. kanske kan skruva av vridringen och ta mig en titt om jag kan se nÄgot uppenbart. Finns vÀl sÀkert en god guide pÄ tuben.
Eller borde jag lÀmna in den?
Snyggt!#fliegerfriday
![]()
Den blev bra pÄ dig ta nu hand om bÄde den och barnetDet fick bli en superocean som pappaklocka. Första barnet och första bratten
![]()
Det fick bli en superocean som pappaklocka. Första barnet och första bratten
![]()
Det gör jag! Och tack sÄ mycket igen för en jÀttetrevlig affÀr!Den blev bra pÄ dig ta nu hand om bÄde den och barnet![]()
HĂ„ller med helt! Och jag tror det, har dock ocksĂ„ hörd att det ska vara stĂ„l med nĂ„gon slags DLC coating, men tror att du har rĂ€ttRuggigt bra den dĂ€r! Ăr det varianten med âgummiinsertâ om jag inte fattat helt fel![]()
Mkt braDet fick bli en superocean som pappaklocka. Första barnet och första bratten
![]()
Sjukt vilket annat intryck den ger med polerad allt jĂ€mförd med brushed versionen!Hej! Ăr helt ny hĂ€r pĂ„ Klocksnack och gör mitt bĂ€sta för att navigera runt bland dessa oĂ€ndliga antal trĂ„dar.
Breitling Superocean 2 42mm fick agera som min första âriktigaâ klocka nĂ€r jag beslöt mig för att bege mig ner i klocktrĂ€sket för ett par Ă„r sedan.
Den har fungerat fint som en âdaily driverâ det senaste Ă„ren.
Grym klocka. Synd att de inte gör den i grön ocksÄ (tror jag).