Mkt mkt stilig. Den skulle man ha...man skulle det va...Satan sÄ snygg. Riktigt lyckad mÄste jag sÀga. Dock lÀr ju prislappen vara dÀrefter...![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mkt mkt stilig. Den skulle man ha...man skulle det va...Satan sÄ snygg. Riktigt lyckad mÄste jag sÀga. Dock lÀr ju prislappen vara dÀrefter...![]()
![]()
klipper du inte flÀrparna? Waaaaat.....Pluto pÄ lÀder
![]()
Vilka flÀrpar?klipper du inte flÀrparna? Waaaaat.....![]()
Ăr ju dom som gör hela grejen, din tokJag menar den nya sneda trĂ„den pĂ„ nya Liberty. Ursprungliga Liberty hade inte den. Den Ă€r faktiskt separerad frĂ„n övrig trĂ„d och gĂ„r lĂ€tt att ta bort. En smaksak men jag som bara haft gamla Libertys gillar de old way...![]()
Ălskar tavlor med cirklarna typ din, Ă€ven dĂ€r detta finns i subdialsen. Finns det nĂ„got namn för dessa cirklar?
De brukar kallas concentric dials pĂ„ det dĂ€r andra sprĂ„ket. Men officiellt eller ej vet jag icke.Ălskar tavlor med cirklarna typ din, Ă€ven dĂ€r detta finns i subdialsen. Finns det nĂ„got namn för dessa cirklar?
Cheers
VÀldigt lyckad, gillar romerska tolvan i kombo med vanliga stavindexSaknar min gamla Cockpit lite nu nÀr jag ser bilder pÄ den. SÄ stilig. Var nog 7 Är sedan vi gick skilda vÀgar nu. Kanske dags att snoka reda pÄ en igen kanske?
![]()
Ja och det stora "dubbel"-datumet Àr frÀckt tycker jag. Lite vÀl polerad dock, annars klockren enkel klocka.VÀldigt lyckad, gillar romerska tolvan i kombo med vanliga stavindex
Ska va shinyJa och det stora "dubbel"-datumet Àr frÀckt tycker jag. Lite vÀl polerad dock, annars klockren enkel klocka.
Och hajarna... Ha inte denna om du dyker utanför Kapstaden. De tror hela din arm Àr en fisk.Ska va shiny
Ăr vĂ€l som skatorna,dras till blĂ€nkande saker![]()
Enda som rÄr pÄ haj, mÄste ju va en stÄlfiskOch hajarna... Ha inte denna om du dyker utanför Kapstaden. De tror hela din arm Àr en fisk.![]()
Eller Flying Fish, för den flyger ivÀg. Hajar kan inte flyga. LÄg, lÀgre, Jens.Enda som rÄr pÄ haj, mÄste ju va en stÄlfisk
LÄg nivÄ sÄ hÀr dax![]()
Allra sÀkrast mÄste ju en valfri U-boat varaEller Flying Fish, för den flyger ivÀg. Hajar kan inte flyga. LÄg, lÀgre, Jens.
Eller en Aquaracer, dÄ hinner man ju undan..Allra sÀkrast mÄste ju en valfri U-boat vara![]()
Ăr det 53:an?Om vi ser till Ă€ldre modeller av Chronomaten (Vilket Ă€r min favorit serie i Breitling) sĂ„ Ă€r Vitesse en favorit.
Men Àven denna klassiska ikon, Breitling Blackbird, helst pÄ velcro strap. Mer tool Àr det svÄrt att fÄ tycker jag
[LĂ„nad Bild]
![]()
Det dĂ€r Ă€r nĂ„gon 50-modell. 53:an kom ju pĂ„ den ĂŒberfeta fasade pilotlĂ€nken och lite uppdaterad glasring med "femminutersskĂ„rorna" Ă€nda till kanten.Ăr det 53:an?
Snyggaste chronomaten för mig!Det dĂ€r Ă€r nĂ„gon 50-modell. 53:an kom ju pĂ„ den ĂŒberfeta fasade pilotlĂ€nken och lite uppdaterad glasring med "femminutersskĂ„rorna" Ă€nda till kanten.
53:an lÄnade nÀtbilder:
![]()
![]()
HÄller med. Perfektion.Snyggaste chronomaten för mig!
helt magisk,skulle varit 43mm baraHĂ„ller med. Perfektion.![]()
HĂ„ller med. Perfektion.![]()
SvÄrt att hitta för vettigt pris! Typ trettio brukar dom fÄ som kommer ut ligga pÄ. Ibland dyker nÄgot misshandlat ex ut pÄ bukten för runt 20.Riktigt grym! SvÄra att finna i fint skick? Kan inte mycket om den dÀr modellen.
Ganska lÀtt att fÄ tag i fullsets pÄ ebay/c24. Ofta lite överprisade i min smak..Riktigt grym! SvÄra att finna i fint skick? Kan inte mycket om den dÀr modellen.