• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tack alla! HÀr kÀnner man sig verkligen vÀlkommen. :)

En fundering: klockan Àr inte tokrepig men om jag vÀljer att behÄlla den kommer jag nog att vilja lÀmna in den pÄ trycktest och dÄ funderar jag pÄ att lÄta den genomgÄ en lÀtt polering samtidigt. Har ni nÄn erfarenhet kring polering av Breitling, vem ska man lÄta göra det och vad kostar det? NÀr det gÀller vintage Àr jag i regel rÀtt noga med att inte lÄta polera mina klockor men nyare ur Àr jag mer förlÄtande med.
Jag skulle lÄta Nymans/Krons göra det framför TP som jag litar pÄ sÄ hÀr mkt (...).

TP i denna mening Àr dÄ Time Promotion vilket inte Àr sjÀlvklart för de som inte Àr lika insnöade som vi ;)
För att svara pÄ frÄgan, nej polera inte!
En Steelfish Àr en beater som gÀrna fÄr se anvÀnd ut tycker jag :)
 
TP i denna mening Àr dÄ Time Promotion vilket inte Àr sjÀlvklart för de som inte Àr lika insnöade som vi ;)
För att svara pÄ frÄgan, nej polera inte!
En Steelfish Àr en beater som gÀrna fÄr se anvÀnd ut tycker jag :)
Tack för klargörandet om TP :) Ja, egentligen stör inte utseendet mig sÄ mycket men ska jag behÄlla sÄ Àr det kul att göra egna dings. Men det Àr ju en beater trots allt.
 
Tack för klargörandet om TP :) Ja, egentligen stör inte utseendet mig sÄ mycket men ska jag behÄlla sÄ Àr det kul att göra egna dings. Men det Àr ju en beater trots allt.
TP Àr sÀkert jÀtteduktiga, jag har servat via dem. Men det som jag stört mig pÄ (och andra medlemmar ocksÄ) Àr att de byter saker som visare utan att sÀga till och utan att det behövs vilket förÀndrar klockans utseende. Det irriterade mig rejÀlt nÀr jag servade min chrono avenger för mÄnga Är sedan. Men man kan sÀkert sÀga till om det innan, jag vet inte, nÄgon hÀr kanske vet? Men jag skulle ÀndÄ vÀlja Krons/Nymans dÄ de generellt Àr billigare ocksÄ.
 
SÄdÀr ja,, svensksÄld pluton med box Ä papper,,
image.jpeg

Till Ă„ med lite lume kvar,,
image.jpeg

image.jpg
 
TP Àr sÀkert jÀtteduktiga, jag har servat via dem. Men det som jag stört mig pÄ (och andra medlemmar ocksÄ) Àr att de byter saker som visare utan att sÀga till och utan att det behövs vilket förÀndrar klockans utseende. Det irriterade mig rejÀlt nÀr jag servade min chrono avenger för mÄnga Är sedan. Men man kan sÀkert sÀga till om det innan, jag vet inte, nÄgon hÀr kanske vet? Men jag skulle ÀndÄ vÀlja Krons/Nymans dÄ de generellt Àr billigare ocksÄ.
Àr Nymans fortfarande AD för Breitling?
 
Ha! ja, jag lÀr vÀl komma ned pÄ nÄn bortamatch nÀr fotbollen drar igÄng. DÄ fÄr vi ha bratte GTG
 
köpte av en riktigt trevlig snubbe ,satt nog Ä pratade i telefon i 45minuter
,han berÀttade att klockan varit i hans Àgo sen ny, och att han haft den pÄ sej varje dag sen dess
varenda mÀrke i den hade han en historia om:)
naggen i bezlen kom frÄn en mc olycka -98
repan i glaset frÄn en poolkant i brazilien,,,ja ni fattar:)
 
köpte av en riktigt trevlig snubbe ,satt nog Ä pratade i telefon i 45minuter
,han berÀttade att klockan varit i hans Àgo sen ny, och att han haft den pÄ sej varje dag sen dess
varenda mÀrke i den hade han en historia om:)
naggen i bezlen kom frÄn en mc olycka -98
repan i glaset frÄn en poolkant i brazilien,,,ja ni fattar:)
Trevligt! MÄste kÀnnas skönt att fÄ slÀppa den till dig istÀllet för nÄgot pucko pÄ blocket.
 
  • Like
Reactions: PCB
köpte av en riktigt trevlig snubbe ,satt nog Ä pratade i telefon i 45minuter
,han berÀttade att klockan varit i hans Àgo sen ny, och att han haft den pÄ sej varje dag sen dess
varenda mÀrke i den hade han en historia om:)
naggen i bezlen kom frÄn en mc olycka -98
repan i glaset frÄn en poolkant i brazilien,,,ja ni fattar:)
Den dÀr klockan Àr ett bevis pÄ att det var bÀttre förr. :)
 
  • Like
Reactions: PCB
Det finns dock ett problem som jag lÀst om i mÄnga Är. Reservdelar. GÄr den sönder för mkt kan inte Breitling serva dessa. Till gamla kvartsare görs det inte lÀngre reservdelar. Tack och lov brukar de hÄlla ganska bra som jag förstÄr det...
 
Ja fan, en riktigt göttig olycka -98 slĂ„r lĂ€tt alla olyckor pĂ„ denna sidan 2010 pĂ„ fingrarna. ;) Är gamla B mer gedigna Ă€n nya? NĂ€r Ă€r de nya?
Alla vet ju att gamla olyckor Àr dom bÀsta:)
Denna klocka Àr inte mer gedigen Àn nya ,
Men tex. En -06 colt kÀnns betydligt mer gedigen Àn en -16 ,, tycker jag iallafall
 
Det finns dock ett problem som jag lÀst om i mÄnga Är. Reservdelar. GÄr den sönder för mkt kan inte Breitling serva dessa. Till gamla kvartsare görs det inte lÀngre reservdelar. Tack och lov brukar de hÄlla ganska bra som jag förstÄr det...
StÀmmer, det Àr svÄrt , men inte omöjligt. Verkar som den delar verk med en hel del japsar,
DÀremot har jag lÀst pÄ olika stÀllen, att om du gÄr in till AD med en trasig pluton, sÄ fÄr du köpa en aerospace riktigt billigt:)

Min funkar iallafall utmÀrkt , och har den inta avlidit av alla historier den varit med om Ànnu, sÄ klarar den nog sej en stund till;)
 
StÀmmer, det Àr svÄrt , men inte omöjligt. Verkar som den delar verk med en hel del japsar,
DÀremot har jag lÀst pÄ olika stÀllen, att om du gÄr in till AD med en trasig pluton, sÄ fÄr du köpa en aerospace riktigt billigt:)

Min funkar iallafall utmÀrkt , och har den inta avlidit av alla historier den varit med om Ànnu, sÄ klarar den nog sej en stund till;)
Ja, det tror jag med. Klockan har en stark sjÀl. :)
OcksÄ sugen pÄ nÄgot nytt Àldre igen, halv-vintage, med sjÀl. Funderar starkt pÄ en chronomat yachting. Vit eller svart tavla, jag har svÄrt att sÀga vilken som Àr hetast.
images.jpg

Breitling_Chronomat_Yachting1.jpg
 
Lite andra halv-vintage-sköningar:
1983_page_12.jpg

1983_page_04.jpg

1985_page_14.jpg
1985_page_06.jpg
1985_page_07.jpg

Jag har ju redan nummer 17 dÀr ovan, Navitimer Chronomat helsvart, min "F500". :)

En Deep Sea med gummi skulle ju inte sitta helt fel..
 
MÄnga dÀr jag aldrig sett!
Trodde inte breitling gjort nÄgon " jubileelÀnk"
Anade dÄ att min var falsk pÄ pluton.
Kan ju va legit dÄ. !?SpÀnnet ser iaf , ok ut
 
Alla vet ju att gamla olyckor Àr dom bÀsta:)
Denna klocka Àr inte mer gedigen Àn nya ,
Men tex. En -06 colt kÀnns betydligt mer gedigen Àn en -16 ,, tycker jag iallafall
Det va den kÀnslan jag tÀnkte pÄ. SjÀlv har jag inget att jÀmföra med sÄ jag gÄr liksom pÄ det ni sÀger i Àmnet... :)
 
  • Like
Reactions: PCB
köpte av en riktigt trevlig snubbe ,satt nog Ä pratade i telefon i 45minuter
,han berÀttade att klockan varit i hans Àgo sen ny, och att han haft den pÄ sej varje dag sen dess
varenda mÀrke i den hade han en historia om:)
naggen i bezlen kom frÄn en mc olycka -98
repan i glaset frÄn en poolkant i brazilien,,,ja ni fattar:)

Grymt coolt!
 
  • Like
Reactions: PCB
MÄnga dÀr jag aldrig sett!
Trodde inte breitling gjort nÄgon " jubileelÀnk"
Anade dÄ att min var falsk pÄ pluton.
Kan ju va legit dÄ. !?SpÀnnet ser iaf , ok ut
Din Àr vÀl pluton-lÀnken, den som Àr som en president? Helt legit. De första Ären för "nya" breitling bjöd pÄ en del efterapningar lÀnkmÀssigt, motsvariga jubilee, ap, president...
 
  • Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp