• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

q2GDVtk.jpg
 
Såg den igår ocht tyckte den såg rolig ut. Vad har den för koppling till OW? Nytillverkad? Skulle dessutom säga att den mer är en chronomat än navitimer ;)
Ja :) den tillverkades av OW på 90-00 tals under Ingenieur namnet. Samtidigt tillverkades "Aviation" modeller. Men jag vett inte varför den här kallades Ingenieur istället för Aviation. Det finns ju bara få information om dessa modeler.
 
Nån åsikt om den här OW "Navitimer" Ingenieur? 🙃

5J6A0513.jpeg
Ser ut att vara NOS, supertrevlig om det är till ett rimligt pris. Posta gärna i vintage delen av KS där finns mycket mer kunskap.

Edit: läste att OW köpte delar av Breitling och monterade i sina klockor. Helt klart intressant. Och att de har flera roliga modeller med tydlig koppling till Breitling:



 
Senast ändrad:
Ser ut att vara NOS, supertrevlig om det är till ett rimligt pris. Posta gärna i vintage delen av KS där finns mycket mer kunskap.

Edit: läste att OW köpte delar av Breitling och monterade i sina klockor. Helt klart intressant. Och att de har flera roliga modeller med tydlig koppling till Breitling:




Det är vad jag har hört, att den var kopplad till Breitling efter deras konkurs, liksom sinn. Detaljerna är lite oklart bara :)
 
Tycker det är svårt att slå pistagefärgen och dess lack!
20230519_140501.jpg
Absolut! Men för mig som gillar att byta band och ha massor av färger och varianter att välja på så är det lite kämpigare med pistage. Och även om list är i saftigaste laget så vimlar det inte om manuella kvalitetskronografer söder om 100k. Tror den där kan vara en vinnare bättre begagnad till vettigare pris
 
Absolut! Men för mig som gillar att byta band och ha massor av färger och varianter att välja på så är det lite kämpigare med pistage. Och även om list är i saftigaste laget så vimlar det inte om manuella kvalitetskronografer söder om 100k. Tror den där kan vara en vinnare bättre begagnad till vettigare pris
Sant. Fördelen med denna är ju också att index är i stål vilket ökar möjligheten till bandfest
 
Tillbaka
Topp