Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt najs, speciellt på blått kroko.Sommaren är här, short och t-shirt med en stor klump av guld på handleden, underbar känsla
![]()
Riktigt najs, speciellt på blått kroko.
Intressant, minutvisaren håller alltså normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren håller halva takten. På en utc modul med 24H visning håller bägge visarna halv takt. På min klocka nedan visar alltså bägge minutvisarna ~33 min över.M. Scott Carpenter time, 21:46.
![]()
Ja, visst är det en intressant klocka. Positivt för då är det lättare att läsa av tiden. Tanken var att den skall vara så lik en vanlig klocka som möjligt, förutom att det skall gå att avgöra vad klockan är i rymden där dag/natt inte finns.Intressant, minutvisaren håller alltså normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren håller halva takten. På en utc modul med 24H visning håller bägge visarna halv takt. På min klocka nedan visar alltså bägge minutvisarna ~33 min över.
Många nyheter idag
![]()
Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter - SB04451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter in a combination of ceramic, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Avi Ref. 765 1964 Re Edition - AB09451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Avi Ref. 765 1964 Re Edition in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk - A233802A1L1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk in a combination of stainless steel, a green dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - A233803A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Mosquito - Y233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Mosquito in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair - A233801A1C1A1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair in a combination of stainless steel, a blue dial and a stainless steel strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - R233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of 18k red gold, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
Notera priserna på nya avi -42, dock med b23 urverk
Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
Om servad och med boxar och papper ~ 30-35k?Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att ge för en A13352 med UTC i detta skick?
![]()
Jag tycker att det är bra att de vågat gå ner 4mm i storlek för att nå ut till fler. Att dessutom sätta in ett annat urverk för att få ner priset tycker jag också är helt rättInte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i både storlek och pris.
Jag håller med dig om att 765 är vassast. Den här tycker jag dock är hyggligt nära.Många nyheter idag
![]()
Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter - SB04451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter in a combination of ceramic, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Avi Ref. 765 1964 Re Edition - AB09451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Avi Ref. 765 1964 Re Edition in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk - A233802A1L1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk in a combination of stainless steel, a green dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - A233803A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Mosquito - Y233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Mosquito in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair - A233801A1C1A1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair in a combination of stainless steel, a blue dial and a stainless steel strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - R233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of 18k red gold, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
Notera priserna på nya avi -42, dock med b23 urverk
Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
Jag tycker att det är bra att de vågat gå ner 4mm i storlek för att nå ut till fler. Att dessutom sätta in ett annat urverk för att få ner priset tycker jag också är helt rätt
Helt enig, äntligen. Mosquito har jag alltid tyckt var snygg med för stor. Nu kanske det är mer rätt.Inte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i både storlek och pris.
Ja, utan tvekan fejk.Hej. Nu ska jag bjuda på dagens idiotfråga. Fanns en låda med en massa klockor efter min bortgångna far. Bl.a fanns denna som det kommer bild på. Är ju egentligen helt säker på att den är fejk, men vill inte kasta innan jag frågat. Kan absolut noll om klockor!
Tack. Då kan jag kasta med gott samveteJa, utan tvekan fejk.
Nu lugnar du ner dig!Är det någon här som råkar äga både en Navitimer 43 och en Avenger 43? Och kan göra en jämförelse?
Härligt att det lever kvar!
Japp! Skx är ultimata jämförelseklockan!
Haha, i brist på annat så ok