• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Köpenhamn levererar! SkÄl B-vÀnner!
20230520_121929.jpg
 
Testar igen dÄ jag inte hittat den ultimata klockan Ànnu (letandet Àr ju halva grejen), ingen som har en UFO-chronomat (gÀrna A13352 eller A13350) med UTC-modul i fint skick att sÀlja? :D
 
M. Scott Carpenter time, 21:46.

IMG_1295.jpeg
Intressant, minutvisaren hÄller alltsÄ normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren hÄller halva takten. PÄ en utc modul med 24H visning hÄller bÀgge visarna halv takt. PÄ min klocka nedan visar alltsÄ bÀgge minutvisarna ~33 min över.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    397.2 KB · Visningar: 9
Intressant, minutvisaren hÄller alltsÄ normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren hÄller halva takten. PÄ en utc modul med 24H visning hÄller bÀgge visarna halv takt. PÄ min klocka nedan visar alltsÄ bÀgge minutvisarna ~33 min över.
Ja, visst Àr det en intressant klocka. Positivt för dÄ Àr det lÀttare att lÀsa av tiden. Tanken var att den skall vara sÄ lik en vanlig klocka som möjligt, förutom att det skall gÄ att avgöra vad klockan Àr i rymden dÀr dag/natt inte finns.
 
MĂ„nga nyheter idag









Notera priserna pÄ nya avi -42, dock med b23 urverk

Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
 
MĂ„nga nyheter idag









Notera priserna pÄ nya avi -42, dock med b23 urverk

Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition

Inte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i bÄde storlek och pris.
 
Inte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i bÄde storlek och pris.
Jag tycker att det Àr bra att de vÄgat gÄ ner 4mm i storlek för att nÄ ut till fler. Att dessutom sÀtta in ett annat urverk för att fÄ ner priset tycker jag ocksÄ Àr helt rÀtt
 
MĂ„nga nyheter idag









Notera priserna pÄ nya avi -42, dock med b23 urverk

Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
Jag hÄller med dig om att 765 Àr vassast. Den hÀr tycker jag dock Àr hyggligt nÀra.

Jag trodde att Breitling var pÄ vÀg att fasa ut sina 775X-verk och dÀrmed ocksÄ lÀgga sig pÄ priser över 100tkr. Den hÀr, med ett listpris (före grÄhandelsrabatt eller prut) pÄ 67 000kr, kan ju bli nÄgot man faktiskt kan tÀnka sig att köpa. (Personligen Àr jag lite för snÄl för att betala 30k extra för ett inhouse).

Det var sÄ hÀr man skulle gjort frÄn början. Lanseringen för ett par Är sedan av "Navitimer 8" som sedan snabbt blev "Aviator 8" och dÀrefter modifieringar av vridringsinlÀgget var verkligen klantigt skött. Den hÀr Àr betydligt vassare.


Breitling Delete.jpg
 
Hej. Nu ska jag bjuda pĂ„ dagens idiotfrĂ„ga. Fanns en lĂ„da med en massa klockor efter min bortgĂ„ngna far. Bl.a fanns denna som det kommer bild pĂ„. Är ju egentligen helt sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r fejk, men vill inte kasta innan jag frĂ„gat. Kan absolut noll om klockor!
 

Bilagor

  • 20230525_135908.jpg
    20230525_135908.jpg
    654.9 KB · Visningar: 18
  • 20230525_141923.jpg
    20230525_141923.jpg
    580.9 KB · Visningar: 18
  • 20230525_142011.jpg
    20230525_142011.jpg
    501.7 KB · Visningar: 16
Tillbaka
Topp