Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt najs, speciellt pÄ blÄtt kroko.Sommaren Àr hÀr, short och t-shirt med en stor klump av guld pÄ handleden, underbar kÀnsla
![]()
Riktigt najs, speciellt pÄ blÄtt kroko.
Intressant, minutvisaren hÄller alltsÄ normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren hÄller halva takten. PÄ en utc modul med 24H visning hÄller bÀgge visarna halv takt. PÄ min klocka nedan visar alltsÄ bÀgge minutvisarna ~33 min över.M. Scott Carpenter time, 21:46.
![]()
Ja, visst Àr det en intressant klocka. Positivt för dÄ Àr det lÀttare att lÀsa av tiden. Tanken var att den skall vara sÄ lik en vanlig klocka som möjligt, förutom att det skall gÄ att avgöra vad klockan Àr i rymden dÀr dag/natt inte finns.Intressant, minutvisaren hÄller alltsÄ normal takt / 60 min per varv runt urtavlan medan timvisaren hÄller halva takten. PÄ en utc modul med 24H visning hÄller bÀgge visarna halv takt. PÄ min klocka nedan visar alltsÄ bÀgge minutvisarna ~33 min över.
MĂ„nga nyheter idag
![]()
Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter - SB04451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter in a combination of ceramic, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Avi Ref. 765 1964 Re Edition - AB09451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Avi Ref. 765 1964 Re Edition in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk - A233802A1L1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk in a combination of stainless steel, a green dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - A233803A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Mosquito - Y233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Mosquito in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair - A233801A1C1A1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair in a combination of stainless steel, a blue dial and a stainless steel strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - R233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of 18k red gold, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
Notera priserna pÄ nya avi -42, dock med b23 urverk
Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
Om servad och med boxar och papper ~ 30-35k?Vad skulle ni sÀga Àr ett rimligt pris att ge för en A13352 med UTC i detta skick?
![]()
Jag tycker att det Àr bra att de vÄgat gÄ ner 4mm i storlek för att nÄ ut till fler. Att dessutom sÀtta in ett annat urverk för att fÄ ner priset tycker jag ocksÄ Àr helt rÀttInte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i bÄde storlek och pris.
Jag hÄller med dig om att 765 Àr vassast. Den hÀr tycker jag dock Àr hyggligt nÀra.MÄnga nyheter idag
![]()
Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter - SB04451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Super Avi B04 Chronograph Gmt 46 Mosquito Night Fighter in a combination of ceramic, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Avi Ref. 765 1964 Re Edition - AB09451A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Avi Ref. 765 1964 Re Edition in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk - A233802A1L1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Curtiss Warhawk in a combination of stainless steel, a green dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - A233803A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Mosquito - Y233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Mosquito in a combination of stainless steel, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair - A233801A1C1A1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 Tribute To Vought F4u Corsair in a combination of stainless steel, a blue dial and a stainless steel strap. Shop now!www.breitling.com
![]()
Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang - R233801A1B1X1 | Breitling
Discover the Breitling Classic Avi Chronograph 42 P 51 Mustang in a combination of 18k red gold, a black dial and a calfskin leather strap. Shop now!www.breitling.com
Notera priserna pÄ nya avi -42, dock med b23 urverk
Favoriten? Helt klart 765 1964-re edition
Jag tycker att det Àr bra att de vÄgat gÄ ner 4mm i storlek för att nÄ ut till fler. Att dessutom sÀtta in ett annat urverk för att fÄ ner priset tycker jag ocksÄ Àr helt rÀtt
Helt enig, Àntligen. Mosquito har jag alltid tyckt var snygg med för stor. Nu kanske det Àr mer rÀtt.Inte alls dumma faktiskt. Roligt att de börjar komma ner lite i bÄde storlek och pris.
Ja, utan tvekan fejk.Hej. Nu ska jag bjuda pĂ„ dagens idiotfrĂ„ga. Fanns en lĂ„da med en massa klockor efter min bortgĂ„ngna far. Bl.a fanns denna som det kommer bild pĂ„. Ăr ju egentligen helt sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r fejk, men vill inte kasta innan jag frĂ„gat. Kan absolut noll om klockor!
Tack. DĂ„ kan jag kasta med gott samveteJa, utan tvekan fejk.
Nu lugnar du ner dig!Ăr det nĂ„gon hĂ€r som rĂ„kar Ă€ga bĂ„de en Navitimer 43 och en Avenger 43? Och kan göra en jĂ€mförelse?
HĂ€rligt att det lever kvar!
Japp! Skx Àr ultimata jÀmförelseklockan!
Haha, i brist pÄ annat sÄ ok