• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ojoj, det finns mycket fint om budget Àr upp till 100 000. Hoppas trÄden Àr ok med olika rekommendationer :)

Först rÀtt mÀrke, köp före dessa Àr slutsÄlda:

Sedan annat:

En klassiker som gÄr att fÄ sportig med gummiband eller annat lÀderband Àn alligator:

Tag Heuers 39mm varianter Àr fina. Mer modernt finns i 41-42mm:

Budget klocka:

FrÄn England, finns med fler fÀrger, hÀr Àr senaste:

SlÀpper nya fÀrger pÄ tavlan varje Är. GÄr att fÄ billigt begagnat:

LÀs mer hÀr:

Nytt mÀrke frÄn Schweiz. Delar urverk med Tudor och breitling:

betydligt högre pris Àn breitling:

Detta var vad jag spontant kom pÄ.
Tack sÄ jÀtte mycket för dem fina rekommendationerna. Nu mÄste jag bara ta och sÀtta mig ner och verkligen bestÀmma mig vilken jag ska satsa pÄ.

Zenith Àr en av mina dröm klockor Àrligt talat men en Breitling Àr ett mÄste att ha i klocksamlingen.

Har faktiskt aldrig hört talats om Norqian men mÄste sÀga att de Àr riktigt snygga. Har du nÄgon erfarenhet av den?

20230610_141413.jpg

Var precis inne pĂ„ Breitling flagshipstore i Antwerpen. Trots att jag sa att jag inte skulle köpa nĂ„got idag, utan bara kika lite, sĂ„ bjöds jag pĂ„ bubbel. (KlĂ€dd i jeansshorts och en sunkig tshirt). Gillar deras attityd 😀

20230610_141413.jpg

Var precis inne pĂ„ Breitling flagshipstore i Antwerpen. Trots att jag sa att jag inte skulle köpa nĂ„got idag, utan bara kika lite, sĂ„ bjöds jag pĂ„ bubbel. (KlĂ€dd i jeansshorts och en sunkig tshirt). Gillar deras attityd 😀

Breitling har mycket bra service i sina butiker. Ett andra vardagsrum. Inget köptvĂ„ng eller knepig attityd. ”lets have fun and try some watches” var svaret senast. Det uppskattas.

NÄgon som vill köpa? Jag bjuder pÄ frakten och pengarna gÄr till blÄgula bilen som gör nytta i Ukraina.

Bilagor

• 20230610_172125.jpg
    20230610_172125.jpg
    429.9 KB · Visningar: 12
  • Like
Reactions: F32
Jag har ingen tidigare erfarenhet av mÀrket, men jag tyckte att klockan med mÄnfasfunktionen gav en kÀnsla av lyx. Dock var jag inte förtjust i att urverket var ett ETA och inte deras egna in-house-urverk.
Jag förstÄr dig helt och hÄllet faktiskt. Lite dÀrför jag har varit tveksam till Breitling men kÀnner att jag mÄste testa en och bilda mig en uppfattning:)!

Den sitter vÀldigt bra pÄ handleden ocksÄ, Àr en av de som suttit bÀst pÄ mig.
Kul att ha en klocka som inte mĂ„nga andra har😀
Hade en svart som jag korkat nog sÄlde tyvÀrr och Ängrat flera ggr.
Ja verkligen! Glömmer nĂ€stan bort att den sitter dĂ€r. Kul med en ovanlig modell 😍 Är sugen bĂ„de pĂ„ en svart och en vit.. men dĂ„ mĂ„ste nog lottoraden sitta först..😂
Ska byta till ljusblĂ„tt gummi sen. DĂ„ Ă€r den redo för sommaren! đŸ€©

Är lite novis nĂ€r det kommer till Breitling sĂ„ varför inte frĂ„ga de bĂ€sta
..farsan vill ha en SOH 42 med blĂ„ (eller vit) tavla
.dĂ„ han inte vill lĂ€gga för mycket tĂ€nker jag att man fĂ„r gĂ„ pĂ„ en Ă€ldre variant
vad bör man tĂ€nka pĂ„?

Bild för att det blir ballare!
IMG_2926.jpeg

Hej alla,

Bo B har utförsÀljning pÄ kvarvarande Breitlings. Enbart via webben (sÄ ej i butiken, den Àr enbart PP nu).

finns flera guldkorn kvar.

@andheg SOH 42 Ă€r ett bra val. TĂ€nk pĂ„ tvĂ„ saker. Den Ă€r blank, blingig och en repmagnet. Samt lite mer svĂ„rsĂ„ld i andra hand. Urverket B20 Ă€r delat med Tudor och Ă€r riktigt bra. SĂ„ SOH har sina förtjĂ€nster och beundrare Ă€ndĂ„. Den förra SO ll 42mm i blĂ„ eller vitt Ă€r tvĂ€rtom borstat och mer som en toolwatch. Har ETA verk. Mer enkel och robust. BĂ„de valen finns till superbra pris just nu. Och det Ă€r en frĂ„ga om tycke och smak mellan dessa. Med rabatten som ges nu kanske han vill ha den nya SO ocksÄ 

Hej alla,

Bo B har utförsÀljning pÄ kvarvarande Breitlings. Enbart via webben (sÄ ej i butiken, den Àr enbart PP nu).

finns flera guldkorn kvar.

@andheg SOH 42 Ă€r ett bra val. TĂ€nk pĂ„ tvĂ„ saker. Den Ă€r blank, blingig och en repmagnet. Samt lite mer svĂ„rsĂ„ld i andra hand. Urverket B20 Ă€r delat med Tudor och Ă€r riktigt bra. SĂ„ SOH har sina förtjĂ€nster och beundrare Ă€ndĂ„. Den förra SO ll 42mm i blĂ„ eller vitt Ă€r tvĂ€rtom borstat och mer som en toolwatch. Har ETA verk. Mer enkel och robust. BĂ„de valen finns till superbra pris just nu. Och det Ă€r en frĂ„ga om tycke och smak mellan dessa. Med rabatten som ges nu kanske han vill ha den nya SO ocksÄ 
Tackar, bra info!!! Mega bra!

Hej, jag har en frÄga!
Denna har legat pÄ tradera en lÀngre tid nu, men verkar inte bli sÄld, tÀnkte bara frÄga varför? Priset Àr vÀl inte sÄ farligt! Eller Àr det nÄgot med sÀljaren? Finns det en trÄd om det fÄr ni gÀrna dirigera om mig!

Skulle ju Àven kunna vara sÄ att sÀljaren inte tagit bort annonsen!

Mvh, Ville
19627121-2FD9-431A-A232-2205038DA47F.png

Hej, jag har en frÄga!
Denna har legat pÄ tradera en lÀngre tid nu, men verkar inte bli sÄld, tÀnkte bara frÄga varför? Priset Àr vÀl inte sÄ farligt! Eller Àr det nÄgot med sÀljaren? Finns det en trÄd om det fÄr ni gÀrna dirigera om mig!

Skulle ju Àven kunna vara sÄ att sÀljaren inte tagit bort annonsen!

Mvh, Ville
19627121-2FD9-431A-A232-2205038DA47F.png
För alla oss som lÀser sÄ fÄr du gÀrna fylla i lite mer uppgifter sÄ vi kan besvara din frÄga....

Tex Vad kostar pjÀsen?
Det Àr ju en jÀtte bra sak att skriva ut om du vill ha svar

För alla oss som lÀser sÄ fÄr du gÀrna fylla i lite mer uppgifter sÄ vi kan besvara din frÄga....

Tex Vad kostar pjÀsen?
Det Àr ju en jÀtte bra sak att skriva ut om du vill ha svar
TĂ€nkte att de flesta kanske sett den😅 men jag bifogar lĂ€nken sĂ„ kan ni lĂ€sa!

TĂ€nkte att de flesta kanske sett den😅 men jag bifogar lĂ€nken sĂ„ kan ni lĂ€sa!

Ett fyrtio Är gammalt quartz urverk med en digital modul som troligtvis inte gÄr att laga eller ersÀtta kan nog ha en viss avkylande effekt. (Bara en gissning).

Ett fyrtio Är gammalt quartz urverk med en digital modul som troligtvis inte gÄr att laga eller ersÀtta kan nog ha en viss avkylande effekt. (Bara en gissning).
Var ju en som laga en nyss men han fick ju leta upp ett liknande verk ifrÄn en annan klocka, tror det var en tissot

@Villsonmandela Àr vÀl samma sak med dom första aerospacen
NÀr verket vÀl gÄr i sönder sÄ kan man ha problem...

Tillbaka
Topp