• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Minuten

Cartier
FrÄn en kvÀllspromenad
20230711_214623.jpg
 

Bratt

Breitling
30000 kr tycker jag lÀtt att den Àr vÀrd. Vet inte vad den limiterade utgÄvan pÄ 100 ex betyder, men borde indikera pÄ ett nÄgot högre pris, men vet inte om den ser annorlunda ut eller ej. Tycker mig se vÀldigt olika prisbild pÄ alla Bentley modeller (de tidigare). AlltifrÄn 30-60000 kr. Har alltid tyckt att just denna modellen Àr lite mindre efterfrÄgad Àn 6.75 eller Motors T modellerna. Men gillar man den och den fungerar inkl alla papper sÄ tycker jag inte att 30000 kr Àr ett dÄligt pris, eller 35000 för den delen heller. Inte ofta de dyker upp pÄ den svenska marknaden (högst 1-2 ggr per Är). För 30000 kr fÄr man sÀllan nÄgra roliga modeller om man tittar pÄ nyare klockor, pÄ sin höjd en SuperOcean Heritage 42 mm med gummiarmband, knappast jÀmförbart i min mening. Man skall komma ihÄg att Sverige Àr troligen bland de billigare lÀnderna att köpa klockor i, speciellt nÀr man jÀmför med Danmark som oftast ligger 30-40% högre. Verkar som att den svenska klockmarknaden inte har tagit höjd för den svaga svenska kronan.
Jag Àger sjÀlv nÄgra Bentley modeller (Bentley Motors T, Bentley LeMans 24h, och Flying B). Tycker lÀtt att dessa Àr Breitlings bÀsta modeller och kÀnns extremt gedigna. Har sjÀlv aldrig kÀnt pÄ den modellen du frÄgar efter, men den Àr lite mindre (45 mm har jag för mig), men den Àr en hyfsat stor klocka ÀndÄ.
Det verkar som att det har slĂ€ppts rĂ€tt mĂ„nga ”limited edition” av denna modell sĂ„ antar att det inte gör vĂ€ldans mycket för priset, Ă€r vĂ€l mest att visarna och lite text Ă€r i blĂ„tt istĂ€llet för rött pĂ„ just denna. Jag har mest kollat pĂ„ A13363 dĂ„ jag föredrar borstat stĂ„l framför polerat. Filtrerar man pĂ„ Chrono24 pĂ„ fullset i bra skick med stĂ„llĂ€nk sĂ„ verkar de ligga ute för runt 50-60k inom Europa. SĂ„g att det Ă€ven lĂ„g ute en hĂ€r pĂ„ sidan med prislapp pĂ„ 62k, verkar dock ha legat ute ett tag.
Det Ă€r inte direkt sjĂ€lva priset i sig som fĂ„r en att inte slĂ„ till, men man Ă€r ju sĂ€llan sugen pĂ„ att ge ett rejĂ€lt överpris jĂ€mfört med vad modellen faktiskt Ă€r vĂ€rd (enligt folk som Ă€r mer insatta Ă€n jag sjĂ€lv) 😊
 

Bratt

Breitling
Knepigt det dĂ€r, egentligen borde den kanske vara ”vĂ€rd” runt 50k, men sĂ„ fruktansvĂ€rt iskall att jag inte ens Ă€r sĂ€ker pĂ„ att du skulle fĂ„ ivĂ€g den för 30k 😂
Ska inte fĂ„ ivĂ€g nĂ„got, men va lite sugen pĂ„ att köpa en.. iaf tills jag insĂ„g att jag har dĂ„lig smak av modell 😊
 

Matte1970

Cartier
Det verkar som att det har slĂ€ppts rĂ€tt mĂ„nga ”limited edition” av denna modell sĂ„ antar att det inte gör vĂ€ldans mycket för priset, Ă€r vĂ€l mest att visarna och lite text Ă€r i blĂ„tt istĂ€llet för rött pĂ„ just denna. Jag har mest kollat pĂ„ A13363 dĂ„ jag föredrar borstat stĂ„l framför polerat. Filtrerar man pĂ„ Chrono24 pĂ„ fullset i bra skick med stĂ„llĂ€nk sĂ„ verkar de ligga ute för runt 50-60k inom Europa. SĂ„g att det Ă€ven lĂ„g ute en hĂ€r pĂ„ sidan med prislapp pĂ„ 62k, verkar dock ha legat ute ett tag.
Det Ă€r inte direkt sjĂ€lva priset i sig som fĂ„r en att inte slĂ„ till, men man Ă€r ju sĂ€llan sugen pĂ„ att ge ett rejĂ€lt överpris jĂ€mfört med vad modellen faktiskt Ă€r vĂ€rd (enligt folk som Ă€r mer insatta Ă€n jag sjĂ€lv) 😊
Över 50000 tror jag inte man kan fĂ„, i Sverige iallafall. Det Ă€r den svenska kronan som gör att priser utomlands ser vĂ€ldigt dyra ut och vi har inte justerat vĂ„ra priser nĂ€mnvĂ€rt (förutom Rolex och andra dyrare klockor). Om man rĂ€knar pĂ„ 7 kronor för en USD som den kostade för nĂ„gra Ă„r sedan sĂ„ blir priserna mer rimliga.
 

Bratt

Breitling
Över 50000 tror jag inte man kan fĂ„, i Sverige iallafall. Det Ă€r den svenska kronan som gör att priser utomlands ser vĂ€ldigt dyra ut och vi har inte justerat vĂ„ra priser nĂ€mnvĂ€rt (förutom Rolex och andra dyrare klockor). Om man rĂ€knar pĂ„ 7 kronor för en USD som den kostade för nĂ„gra Ă„r sedan sĂ„ blir priserna mer rimliga.
Ja det ligger sÄklart vÀldigt mycket i det, kronans kurs Àr ju bedrövlig :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Bo Berggrens utförsÀljning av Breitling verkar gÄ trögt? FörvÄnar mig lite. Ingen som Àr nÀra ett köp?
Jag Àr ocksÄ förvÄnad, finns flera fina modeller kvar. Sommar och semester har högre pris Àn ny klocka för folket.

Jag reflekterar ocksÄ över att sÄ mÄnga tillverkare slÀppt nya klockor de senaste veckorna, fler nyheter Àn under Watches & Wonders mars/april. Med krympande klockbudget och fler nyheter sÄ blir det inte lÀtt att prioritera Àldre modeller.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Bo Berggrens utförsÀljning av Breitling verkar gÄ trögt? FörvÄnar mig lite. Ingen som Àr nÀra ett köp?
Haft avtryckarfingret farligt nĂ€ra pĂ„ tvĂ„ modeller, tyvĂ€rr ”fel fĂ€rg” för mig vilket gjort att jag avvaktat men Ă€r Ă€ndĂ„ lite sugen med tanke pĂ„ att priset Ă€r sĂ„ bra 😊
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har du exempel pÄ nÄgra priser pÄ Breitlingmodellerna?

GÀller endast dessa modeller och enbart nÀr du köper via webbshoppen om jag förstÄtt det rÀtt
 

DrDre

Patek
HÄller med, dock sÄ tÀnkte jag mig att dessa skulle försvinna snabbare. Samtliga bra pÄ sitt.

IMG_3451.jpeg

IMG_3452.jpeg

IMG_3453.jpeg

IMG_3454.jpeg

IMG_3455.jpeg

IMG_3456.jpeg

Jo, det finns nÄgra (imho) köpvÀrda kvar. Man grÀver vÀl lite dÀr man stÄr och ser pÄ klockor utifrÄn ens eget perspektiv men sjÀlv tycker jag att Àven efter rabatten sÄ Àr en bit över 80 tkr för en Breitling kronograf i stÄl Àr för dyrt Àven om jag gillar bÄde Navitimern och Chronomaten.

Det Àr dock ett vidare problem dÄ jag tycker att de flesta tillverkares prisökningar (t.ex. IWC Ä JLC) varit lite vÀl saftiga.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jo, det finns nÄgra (imho) köpvÀrda kvar. Man grÀver vÀl lite dÀr man stÄr och ser pÄ klockor utifrÄn ens eget perspektiv men sjÀlv tycker jag att Àven efter rabatten sÄ Àr en bit över 80 tkr för en Breitling kronograf i stÄl Àr för dyrt Àven om jag gillar bÄde Navitimern och Chronomaten.

Det Àr dock ett vidare problem dÄ jag tycker att de flesta tillverkares prisökningar (t.ex. IWC Ä JLC) varit lite vÀl saftiga.
Jag hĂ„ller helt med att priserna stigit kraftigt för mĂ„nga (nĂ€stan alla) mĂ€rken. Sinn och Oris Ă€r fortfarande prisvĂ€rda och bra, men Ă€ven dessa mĂ€rken sĂ„ har deras senaste slĂ€pp ökat i pris. Nya ” premium” Breitling, Omega, IWC etc har alla blivit rejĂ€lt dyra. Nu Ă€r det nya normala 100 000 för dessa mĂ€rken. Vilket för 2Ă„r sedan var superdyrt. Jag har försökt gĂ„ vidare mentalt, vad det innebĂ€r Ă€r mindre klockor som köps och det kommer sĂ„ klart kĂ€nnas för dessa mĂ€rken nĂ€r mĂ„nga gör lika. Hört frĂ„n flera handlare att det Ă€r trögt nu. Och inte sĂ„ konstigt.

Men om nÄgon av ovan Àr en drömklocka sÄ kör pÄ.
 
Senast Àndrad:

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Vilka ska knipa dem sista?? 😅
Det blir som det blir, den fĂ„r ligga och gotta sig lite dĂ€r och vĂ€nta pĂ„ att jag kĂ€nner mig redo och skulle den vara borta dĂ„ sĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž

Ingen jĂ€ttestor FOMO hĂ€r iaf
. Ännu đŸ€Ł
 

Dedj

Omega
2-Faktor
Det blir som det blir, den fĂ„r ligga och gotta sig lite dĂ€r och vĂ€nta pĂ„ att jag kĂ€nner mig redo och skulle den vara borta dĂ„ sĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž

Ingen jĂ€ttestor FOMO hĂ€r iaf
. Ännu đŸ€Ł

Helt rÀtt!
VĂ€ldigt lite FOMO överlag i dessa tider tycker jag

 
Topp