• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Glad midsommar pĂ„ er! đŸ„łđŸ„łđŸ„ł
7B45FB08-2D59-4DCC-8004-D41611EE8A30.jpeg
1CD5E350-27D1-48AC-9AFE-6765D95C20CD.jpeg
 
Det som jag vet Ă€r att det var vĂ€ldigt sĂ€llan sĂ„ld i vissa europeiska lĂ€nder. AlltsĂ„ den var köpt med sĂ„nt tavla inte byt nĂ„n gĂ„ng 

Det Àr bara som jag lÀste hÀr
IMG_5445.jpeg
Har för mig att det Àr en servicetavla som sagt men har gÀrna fel (*förutsatt att det Àr en e79362) :)

@Aerospace kanske kan bringa lite ljus i Àmnet, eller om det tillochmed avhandlats i aerospacetrÄden :)
 
Senast Àndrad:
Har för mig att det Àr en servicetavla som sagt men har gÀrna fel (*förutsatt att det Àr en e79362) :)

@Aerospace kanske kan bringa lite ljus i Àmnet, eller om det tillochmed avhandlats i aerospacetrÄden :)
Hittade en potentiell förklaring, utbytesklocka, sÄ servicetavla kan man tolka det som om man hÄrdrar det lite ;)

Mycket möjligt att Breitling fortfarande erbjuder en Avantage till ett reducerat pris nÀr man lÀmnar in en Àldre ana-digi navitimer/pluton som Breitling inte reparerar lÀngre. Erbjudandet gÀller om Breitling fÄr behÄlla din gamla klocka. Utbytesversionen finns i olika fÀrger med mÄlade index pÄ tavlan och kallas france Besançon. Kostar ca 14k utan lÀnk och nÄgra tusen extra med lÀnk men det var nÄgra Är sedan jag fick den prisuppgiften, ca 2016 . Dock vet jag inte om de erbjuder de Àldre riktiga versionerna i utbyte?-det kan förklara vissa hyllvÀrmare.


Aerospace E79362 "Avantage" France Besançon edition:

Breitling-Aerospace-E79362-134624-2-190405-140401.jpg
 
Hittade en potentiell förklaring, utbytesklocka, sÄ servicetavla kan man tolka det som om man hÄrdrar det lite ;)
JasĂ„ tack för förklaring man kan alltid lĂ€ra sig nĂ„nting . Jag tycker att den Ă€r faktiskt lite snyggare sĂ„ Ă€n de vanliga med polerat siffror. Men det Ă€r ocksĂ„ smak sak 😊
 
Har för mig att det Àr en servicetavla som sagt men har gÀrna fel (*förutsatt att det Àr en e79362) :)

@Aerospace kanske kan bringa lite ljus i Àmnet, eller om det tillochmed avhandlats i aerospacetrÄden :)

Det stÀmmer, det Àr en utbytesklocka(Aerospace Avantage/E79362 med france Besancon tavla) mot Àldre quartz:are som Navitimer, Pluton etc med lcd-display. Breitling vill förutom att behÄlla din gamla klocka ha en slant extra men som Àr förmÄnlig jÀmfört med vad en ny Aerospace EVO kostar. Besancon-tavlan har de stora index:n med lume jÀmfört med original som har index i vitguld.
 
Det stÀmmer, det Àr en utbytesklocka(Aerospace Avantage/E79362 med france Besancon tavla) mot Àldre quartz:are som Navitimer, Pluton etc med lcd-display. Breitling vill förutom att behÄlla din gamla klocka ha en slant extra men som Àr förmÄnlig jÀmfört med vad en ny Aerospace EVO kostar. Besancon-tavlan har de stora index:n med lume jÀmfört med original som har index i vitguld.
👏👏
 
Det stÀmmer, det Àr en utbytesklocka(Aerospace Avantage/E79362 med france Besancon tavla) mot Àldre quartz:are som Navitimer, Pluton etc med lcd-display. Breitling vill förutom att behÄlla din gamla klocka ha en slant extra men som Àr förmÄnlig jÀmfört med vad en ny Aerospace EVO kostar. Besancon-tavlan har de stora index:n med lume jÀmfört med original som har index i vitguld.
Tack! Plötsligt började jag minnas
 att jag, nĂ€r det begav sig, faktiskt var i kontakt med denne sĂ€ljare om just den dĂ€r klockan. Men det var ju nĂ€stan 7 Ă„r sedan
 gissar det Ă€r samma ex. Var lite svĂ„rt att hitta denna annons.
 
Senast Àndrad:
Fina bilder! Den svarta Deus:en Àr riktigt vass. KlÀmde du nÄgot pÄ de nya Classic Avi (alltsÄ den lite mindre och billigare varianten av Avi)?
Tack tack, jag var snabbt inne pÄ lunchen, sÄ nej tyvÀrr. Det var pÄ önskelistan att göra men fick inte tid. De mindre AVI Àr bÄde bÀttre i pris och troligtvis passform.
 
Hej.
RÀtt ny pÄ Breitling men har fattat tycke för A13363, dock Àr ju inte alltid servicehistoriken solklar pÄ de som sÀljs och modellen har ju nÄgra Är pÄ nacken. SÄ skulle uppskatta en fingervisning gÀllande servicepriser och vilka som servar denna modell, det sitter vÀl ett B12/13 Valioux ETA 7750 i A13363 om jag har fattat rÀtt? För antar att man nödvÀndigtvis inte behöver serva hos en AD för detta verk? AlltsÄ vilka som utför service pÄ ETA 7750 som inte Àr AD och hur kostnaderna ser ut jÀmfört med Breitlings rekommenderade prislista över servicar. Hade Àven varit intressant att fÄ ett hum om rekommenderade serviceintervallerna pÄ denna modell.
Tack och bock! 😊
 
Hej.
RÀtt ny pÄ Breitling men har fattat tycke för A13363, dock Àr ju inte alltid servicehistoriken solklar pÄ de som sÀljs och modellen har ju nÄgra Är pÄ nacken. SÄ skulle uppskatta en fingervisning gÀllande servicepriser och vilka som servar denna modell, det sitter vÀl ett B12/13 Valioux ETA 7750 i A13363 om jag har fattat rÀtt? För antar att man nödvÀndigtvis inte behöver serva hos en AD för detta verk? AlltsÄ vilka som utför service pÄ ETA 7750 som inte Àr AD och hur kostnaderna ser ut jÀmfört med Breitlings rekommenderade prislista över servicar. Hade Àven varit intressant att fÄ ett hum om rekommenderade serviceintervallerna pÄ denna modell.
Tack och bock! 😊
hej om du behöver byta nÄt del tex kronan ,glass dÄ Àr det bÀttre med Breitling för att inga har tillgÄng till de delar förutom breitlig service center. Om det behövs bara vanlig service alla urmakare kan fixa denna verk.
 
Det stÀmmer, det Àr en utbytesklocka(Aerospace Avantage/E79362 med france Besancon tavla) mot Àldre quartz:are som Navitimer, Pluton etc med lcd-display. Breitling vill förutom att behÄlla din gamla klocka ha en slant extra men som Àr förmÄnlig jÀmfört med vad en ny Aerospace EVO kostar. Besancon-tavlan har de stora index:n med lume jÀmfört med original som har index i vitguld.
Jaha tack för förklaring . DÀrför man ser de sÄ sÀllan . Jag faktiskt gillar mer denna tavla för att den kÀnns lite mer anpassad för denna klocka och gömmer jÀtte bra displayen.
 
Inte haft Breitling sedan 12 Är sedan dÄ jag va 17 och hade en chronograph Avengers som fick sig fukt under ett kvÀllsdopp. Helt oinsatt i mÀrket idag lÀget, men undrar vad som Àr den hetaste modellen just nu? Vilken Àr mest eftertraktad skulle ni sÀga?
 
Nu har jag Àntligen haft möjlighet att prova den nya Classic Avi. Riktigt bra. Den blÄ var helt klart favoriten. Urtavlan Àr fin och storleken Àr perfekt om man (som jag) inte Àr sÄ förtjust i oversized. Den bÀr ungefÀr lika stort som min gamla Navitimer.

DD1135D7-942F-4540-B196-42A2EF8D253A.jpeg
70D5F881-411F-4D8A-878A-6A449EBF9931.jpeg
A955397B-4124-4F77-B30C-6E45743E45E7.jpeg
 
Hej.
Skulle uppskatta om gruppen kunde hjĂ€lpa mig att vĂ€rdera denna Breitling for Bentley A13363 limiterad utgĂ„va om 100 exemplar ”mellan tummen och pekfingret”? Fullset och i fint skick, dock lite oklar servicehistorik. Garantikortet aktiverat sĂ„ sent som 2018.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp