Nattbyte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej alla!
Jag är ny på forumet (och på klockor), kul att vara här! Jag har länge närt en dröm om just en Brietling-klocka och tänkte nu ta steget.
Jag har funderat på denna https://www.uret.se/breitling-premier-automatic-gra-stal-o40-mm-p-330077.html från Uret.se. Har läst ett flertal diskussioner om kvaliten på urverk och utifrån dem verkar snarare Omega vara att föredra, så feedback mottages tacksamt vad gäller både kvalite och om priset är ”ok”. Inser själv att det är en förlustaffär hur man än vrider och vänder på det, men man vill ju inte betala för mycket från början
På ämnet har jag också försökt förstå skillnaden mellan att handla hos en AD och Uret.se, om någon har egna erfarenheter som talar för att jag bör lägga extra 10.000 för att handla i butik så vore jag supertacksam om den vill dela det här.
Tack på förhand!
/Simon
Tack för svar, nä jag har också landat i att urverken kanske inte spelar den största av roller för mig.Breitling är väldigt bra klockor. Kan hålla med om att Omega har bättre urverk, men spelar det stor roll för dig? Breitlings urverk håller absolut toppklass också.
Kvaliteten är också världsklass. Själva modellen du kikat på är inte en av breitlings populäraste, och det kan vara bra att ha i åtanke om du planerar att sälja den i framtiden. Marknaden är inte superhet för den modellen, vilket i slutändan gör att du kommer ”tappa” mer pengar från nyköp till sälj.
Gällande köp på uret eller AD så är det inte så stor prisskillnad i verkligheten. Om du hittar en AD med den modellen inne finns det en ganska stor möjlighet att pruta ner priset till desamma som på Uret, detta då det som sagt inte är en så populär modell, och chansen är stor att din AD gärna vill sälja iväg den.
Tack för svar, nä jag har också landat i att urverken kanske inte spelar den största av roller för mig.
Intressant det du skriver om att modellen kanske inte är den mest populära på andrahandsmarknaden,såklart har jag inte tänkt på detta som en potentiell vinstaffär men om man skulle vara sugen på att byta i framtiden så spelar det ju in.
Kikade också på en Navitimer, som jag gissar är överlag lite mer gångbar ?https://www.uret.se/breitling-navitimer-1-automatic-41-silverfargad-stal-o41-mm-p-339243.html
Också tack för tips om att diskutera pris på plats, värt ett försök då jag gärna stöttar affärerna
Hej Simon,Hej alla!
Jag är ny på forumet (och på klockor), kul att vara här! Jag har länge närt en dröm om just en Brietling-klocka och tänkte nu ta steget.
Jag har funderat på denna https://www.uret.se/breitling-premier-automatic-gra-stal-o40-mm-p-330077.html från Uret.se. Har läst ett flertal diskussioner om kvaliten på urverk och utifrån dem verkar snarare Omega vara att föredra, så feedback mottages tacksamt vad gäller både kvalite och om priset är ”ok”. Inser själv att det är en förlustaffär hur man än vrider och vänder på det, men man vill ju inte betala för mycket från början
På ämnet har jag också försökt förstå skillnaden mellan att handla hos en AD och Uret.se, om någon har egna erfarenheter som talar för att jag bör lägga extra 10.000 för att handla i butik så vore jag supertacksam om den vill dela det här.
Tack på förhand!
/Simon
Så länge sedan jag var inne på Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, säkert en enkel klocka i de här sammanhangen. Den är från 1991 och är min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gå efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag är kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. Någon som har erfarenheter att dela?
Har lämnat mitt nya tillskott till Urbrev så får återkomma med hur det gåttVerkar duktiga och fick kostnadsförslag strax under 3000:-
Breitling Windrider B10350
![]()
Nu har jag fått tillbaka klockan en och två gånger. Skickade den i mitten av november efter att ha fått mycket snabb service på mail med kostnadsförslag. Två veckor senare var den klar! De höll sig till det sagda kostnadsförslaget. Fick hem den men klockan fortsatte stanna precis som innan. Så kontaktade Urbrev igen, de svarade snabbt och skickade ut ett nytt kuvert som jag kunde skicka tillbaka klockan i. Så jag gjorde detta och det visade sig att en skruv till rotorbryggan släppt. Fick tillbaka klockan runt en vecka efter jag skickat den. Den tickade och jag bar den i 3 dagar innan jag la ner den i lådan för att mäta lite. Efter ca 20h hade den tappat runt 7 sekunder och efter 23h stannade den. Datumet byts 4 minuter i 12.
Så nu ska jag kontakta dem igen. + för snabbt och trevligt bemötande samt snabbt arbete. - för det andra såklart
Jag kan varmt rekommendera UrbrevAlltid han som ser över mina klockor
![]()
Jag kör Urbrev på mina klockorSå länge sedan jag var inne på Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, säkert en enkel klocka i de här sammanhangen. Den är från 1991 och är min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gå efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag är kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. Någon som har erfarenheter att dela?
Är det en klocka du bär varje dag hade jag inte snålat. Det är skillnad på AD och icke när det gäller Breitling.Så länge sedan jag var inne på Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
AD? Förlåt en okunnig, men vad betyder det?Är det en klocka du bär varje dag hade jag inte snålat. Det är skillnad på AD och icke när det gäller Breitling.
Auktoriserad alltså.AD? Förlåt en okunnig, men vad betyder det?
Dvs “authorized dealer”Auktoriserad alltså.
Så länge sedan jag var inne på Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Tycker du bär den i snygga kombinationer. Precis då toolig och army som den skall vara.
TackTycker du bär den i snygga kombinationer. Precis då toolig och army som den skall vara.
Riktigt trevlig, väldigt "clean" och med rätt logga.Den här var riktigt trevlig!
![]()
Ser riktigt bra ut tycker jag, grym modell det därMN-Strap - Bu eller Bä?
![]()
Tack!Ser riktigt bra ut tycker jag, grym modell det där![]()
Vad har du för size på handled? är lite sugen på en sån men storleken avskräcker lite.. Hade en Colt Skyracer för några år sedan, gillade den skarpt som beater, men den var tyvärr alldeles för stor för mig. Denna känns dock både tunnare och "smäckrare"Blev med Endurance idag! Borde inte gilla denna. På pappret är den för stor, plottrig, plast, quartz och egentligen för dyr. Men på armen är den grym. Lightweight, lagom busy tavla, coolt material och känns på något sätt prisvärd. Jag kunde inte motstå till slut
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()