• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
Rev av 35mil pÄ hojjen med sambon som gps dÀrbak idag :)
IMG_3332.jpg
 

Simon L

Breitling
Hej alla!

Jag Àr ny pÄ forumet (och pÄ klockor), kul att vara hÀr! Jag har lÀnge nÀrt en dröm om just en Brietling-klocka och tÀnkte nu ta steget.

Jag har funderat pĂ„ denna https://www.uret.se/breitling-premier-automatic-gra-stal-o40-mm-p-330077.html frĂ„n Uret.se. Har lĂ€st ett flertal diskussioner om kvaliten pĂ„ urverk och utifrĂ„n dem verkar snarare Omega vara att föredra, sĂ„ feedback mottages tacksamt vad gĂ€ller bĂ„de kvalite och om priset Ă€r ”ok”. Inser sjĂ€lv att det Ă€r en förlustaffĂ€r hur man Ă€n vrider och vĂ€nder pĂ„ det, men man vill ju inte betala för mycket frĂ„n börjanđŸ„Č

PÄ Àmnet har jag ocksÄ försökt förstÄ skillnaden mellan att handla hos en AD och Uret.se, om nÄgon har egna erfarenheter som talar för att jag bör lÀgga extra 10.000 för att handla i butik sÄ vore jag supertacksam om den vill dela det hÀr.

Tack pÄ förhand!
/Simon
 

smoerarn

Cartier
Hej alla!

Jag Àr ny pÄ forumet (och pÄ klockor), kul att vara hÀr! Jag har lÀnge nÀrt en dröm om just en Brietling-klocka och tÀnkte nu ta steget.

Jag har funderat pĂ„ denna https://www.uret.se/breitling-premier-automatic-gra-stal-o40-mm-p-330077.html frĂ„n Uret.se. Har lĂ€st ett flertal diskussioner om kvaliten pĂ„ urverk och utifrĂ„n dem verkar snarare Omega vara att föredra, sĂ„ feedback mottages tacksamt vad gĂ€ller bĂ„de kvalite och om priset Ă€r ”ok”. Inser sjĂ€lv att det Ă€r en förlustaffĂ€r hur man Ă€n vrider och vĂ€nder pĂ„ det, men man vill ju inte betala för mycket frĂ„n börjanđŸ„Č

PÄ Àmnet har jag ocksÄ försökt förstÄ skillnaden mellan att handla hos en AD och Uret.se, om nÄgon har egna erfarenheter som talar för att jag bör lÀgga extra 10.000 för att handla i butik sÄ vore jag supertacksam om den vill dela det hÀr.

Tack pÄ förhand!
/Simon

Breitling Àr vÀldigt bra klockor. Kan hÄlla med om att Omega har bÀttre urverk, men spelar det stor roll för dig? Breitlings urverk hÄller absolut toppklass ocksÄ.
Kvaliteten Ă€r ocksĂ„ vĂ€rldsklass. SjĂ€lva modellen du kikat pĂ„ Ă€r inte en av breitlings populĂ€raste, och det kan vara bra att ha i Ă„tanke om du planerar att sĂ€lja den i framtiden. Marknaden Ă€r inte superhet för den modellen, vilket i slutĂ€ndan gör att du kommer ”tappa” mer pengar frĂ„n nyköp till sĂ€lj.

GÀllande köp pÄ uret eller AD sÄ Àr det inte sÄ stor prisskillnad i verkligheten. Om du hittar en AD med den modellen inne finns det en ganska stor möjlighet att pruta ner priset till desamma som pÄ Uret, detta dÄ det som sagt inte Àr en sÄ populÀr modell, och chansen Àr stor att din AD gÀrna vill sÀlja ivÀg den.
 

Simon L

Breitling
Breitling Àr vÀldigt bra klockor. Kan hÄlla med om att Omega har bÀttre urverk, men spelar det stor roll för dig? Breitlings urverk hÄller absolut toppklass ocksÄ.
Kvaliteten Ă€r ocksĂ„ vĂ€rldsklass. SjĂ€lva modellen du kikat pĂ„ Ă€r inte en av breitlings populĂ€raste, och det kan vara bra att ha i Ă„tanke om du planerar att sĂ€lja den i framtiden. Marknaden Ă€r inte superhet för den modellen, vilket i slutĂ€ndan gör att du kommer ”tappa” mer pengar frĂ„n nyköp till sĂ€lj.

GÀllande köp pÄ uret eller AD sÄ Àr det inte sÄ stor prisskillnad i verkligheten. Om du hittar en AD med den modellen inne finns det en ganska stor möjlighet att pruta ner priset till desamma som pÄ Uret, detta dÄ det som sagt inte Àr en sÄ populÀr modell, och chansen Àr stor att din AD gÀrna vill sÀlja ivÀg den.
Tack för svar, nÀ jag har ocksÄ landat i att urverken kanske inte spelar den största av roller för mig.
Intressant det du skriver om att modellen kanske inte Àr den mest populÀra pÄ andrahandsmarknaden,sÄklart har jag inte tÀnkt pÄ detta som en potentiell vinstaffÀr men om man skulle vara sugen pÄ att byta i framtiden sÄ spelar det ju in.

Kikade ocksÄ pÄ en Navitimer, som jag gissar Àr överlag lite mer gÄngbar ?https://www.uret.se/breitling-navitimer-1-automatic-41-silverfargad-stal-o41-mm-p-339243.html

OcksÄ tack för tips om att diskutera pris pÄ plats, vÀrt ett försök dÄ jag gÀrna stöttar affÀrerna
 

smoerarn

Cartier
Tack för svar, nÀ jag har ocksÄ landat i att urverken kanske inte spelar den största av roller för mig.
Intressant det du skriver om att modellen kanske inte Àr den mest populÀra pÄ andrahandsmarknaden,sÄklart har jag inte tÀnkt pÄ detta som en potentiell vinstaffÀr men om man skulle vara sugen pÄ att byta i framtiden sÄ spelar det ju in.

Kikade ocksÄ pÄ en Navitimer, som jag gissar Àr överlag lite mer gÄngbar ?https://www.uret.se/breitling-navitimer-1-automatic-41-silverfargad-stal-o41-mm-p-339243.html

OcksÄ tack för tips om att diskutera pris pÄ plats, vÀrt ett försök dÄ jag gÀrna stöttar affÀrerna

Navitimern Ă€r absolut mer gĂ„ngbar. Just den modellen Ă€r vĂ€l ocksĂ„ den minst populĂ€ra navin dock. Mycket dĂ„ chrono navitimern sitter med deras egna B20-urverk. Ett urverk som absolut Ă€r i klass med Omega, dock ligger dessa runt 100k 😬.

Tips Àr helt klart att smita in till en AD och testa lite, klockors kÀnsla Àr svÄra att fÄnga pÄ bild, och Breitling specifikt ser ofta myyycket bÀttre ut IRL.

Oavsett vad: Du blir med största sannorlikhet inte missnöjd med en Breitling, kvaliteten och finnishen Àr i hög klass.

GĂ€llande pritande i ADs. NĂ€stintill alla Breitlingmodeller har prutmĂ„n pĂ„ sig, men försök inte pruta förrĂ€n du Ă€r redo att göra ett köp direkt. Generellt erbjuds nog typ 10% direkt om du frĂ„gar men möjlighet att fĂ„ ner priset med 20-30% finns beroende pĂ„ AD, modell pch tajming, men dĂ„ kommer du behöva vara lite ”osvensk” och tjata lite.

Lycka till!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej alla!

Jag Àr ny pÄ forumet (och pÄ klockor), kul att vara hÀr! Jag har lÀnge nÀrt en dröm om just en Brietling-klocka och tÀnkte nu ta steget.

Jag har funderat pĂ„ denna https://www.uret.se/breitling-premier-automatic-gra-stal-o40-mm-p-330077.html frĂ„n Uret.se. Har lĂ€st ett flertal diskussioner om kvaliten pĂ„ urverk och utifrĂ„n dem verkar snarare Omega vara att föredra, sĂ„ feedback mottages tacksamt vad gĂ€ller bĂ„de kvalite och om priset Ă€r ”ok”. Inser sjĂ€lv att det Ă€r en förlustaffĂ€r hur man Ă€n vrider och vĂ€nder pĂ„ det, men man vill ju inte betala för mycket frĂ„n börjanđŸ„Č

PÄ Àmnet har jag ocksÄ försökt förstÄ skillnaden mellan att handla hos en AD och Uret.se, om nÄgon har egna erfarenheter som talar för att jag bör lÀgga extra 10.000 för att handla i butik sÄ vore jag supertacksam om den vill dela det hÀr.

Tack pÄ förhand!
/Simon
Hej Simon,
vÀlkommen till KS. Om du skall kunna fÄ bra hjÀlp sÄ beskriv vad du söker tex genom att pÄpeka vad som gjort att du fastnat för dessa modeller. DÄ Àr det lÀttare att guida dig.

Annars sÄ kör pÄ det du verkligen vill ha, det blir bÀst. Prova begagnat om du vill testa en klocka. Och som ovan rÄd, prova klockan före köp. Köp den inte baserat pÄ en bild pÄ nÀtet. NÀr du sedan hittat den klocka du absolut vill ha, kan du kolla pÄ vart du köper den bÀst.
 

Hans Wahlgren

Breitling
SÄ lÀnge sedan jag var inne pÄ Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, sÀkert en enkel klocka i de hÀr sammanhangen. Den Àr frÄn 1991 och Àr min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gÄ efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag Àr kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. NÄgon som har erfarenheter att dela?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
SÄ lÀnge sedan jag var inne pÄ Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, sÀkert en enkel klocka i de hÀr sammanhangen. Den Àr frÄn 1991 och Àr min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gÄ efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag Àr kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. NÄgon som har erfarenheter att dela?
Har lÀmnat mitt nya tillskott till Urbrev sÄ fÄr Äterkomma med hur det gÄtt :) Verkar duktiga och fick kostnadsförslag strax under 3000:-

Breitling Windrider B10350
FB867425-4F8B-4068-B890-71A2A36EB506.jpeg

Nu har jag fÄtt tillbaka klockan en och tvÄ gÄnger. Skickade den i mitten av november efter att ha fÄtt mycket snabb service pÄ mail med kostnadsförslag. TvÄ veckor senare var den klar! De höll sig till det sagda kostnadsförslaget. Fick hem den men klockan fortsatte stanna precis som innan. SÄ kontaktade Urbrev igen, de svarade snabbt och skickade ut ett nytt kuvert som jag kunde skicka tillbaka klockan i. SÄ jag gjorde detta och det visade sig att en skruv till rotorbryggan slÀppt. Fick tillbaka klockan runt en vecka efter jag skickat den. Den tickade och jag bar den i 3 dagar innan jag la ner den i lÄdan för att mÀta lite. Efter ca 20h hade den tappat runt 7 sekunder och efter 23h stannade den. Datumet byts 4 minuter i 12.

SÄ nu ska jag kontakta dem igen. + för snabbt och trevligt bemötande samt snabbt arbete. - för det andra sÄklart

Jag kan varmt rekommendera Urbrev :) Alltid han som ser över mina klockor :D
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
SÄ lÀnge sedan jag var inne pÄ Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, sÀkert en enkel klocka i de hÀr sammanhangen. Den Àr frÄn 1991 och Àr min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gÄ efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag Àr kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. NÄgon som har erfarenheter att dela?
Jag kör Urbrev pÄ mina klockor :) alltid nöjd :)
 

DrKlocka

Audemars
SÄ lÀnge sedan jag var inne pÄ Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, sÀkert en enkel klocka i de hÀr sammanhangen. Den Àr frÄn 1991 och Àr min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gÄ efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag Àr kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. NÄgon som har erfarenheter att dela?
Är det en klocka du bĂ€r varje dag hade jag inte snĂ„lat. Det Ă€r skillnad pĂ„ AD och icke nĂ€r det gĂ€ller Breitling.
 

DrDre

Patek
SÄ lÀnge sedan jag var inne pÄ Klocksnack. Hoppas nu att jag inte gör fel....
Jag har en Breitling A13047, sÀkert en enkel klocka i de hÀr sammanhangen. Den Àr frÄn 1991 och Àr min dagliga bruksklocka. Nu börjar den gÄ efter, den behöver servas. En auktoriserad Breitlingurmakare vill ha 8.300:- för en grundservice, UrBrev 4.730. Törs man skicka en Breitling till UrBrev? Jag Àr kanske gammaldags skeptisk till att bara posta klockan. NÄgon som har erfarenheter att dela?

Om du bara vill fÄ den servad sÄ skulle jag valt en fristÄende urmakare och sparat lite pengar. Vill man Àven ha den polerad skulle jag valt en auktoriserad.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Blev med Endurance idag! Borde inte gilla denna. PÄ pappret Àr den för stor, plottrig, plast, quartz och egentligen för dyr. Men pÄ armen Àr den grym. Lightweight, lagom busy tavla, coolt material och kÀnns pÄ nÄgot sÀtt prisvÀrd. Jag kunde inte motstÄ till slut :)

7AD3ED80-DFAA-41A5-9011-D492C75C1901.jpeg
7521343B-411B-48B7-AFDD-A075F3A11BD6.jpeg
2D83DA06-409C-47E5-B30B-E571AEBF9E0B.jpeg
33E8991D-7ACF-4F4C-B724-F33ECD3DAEA7.jpeg

9F57AAB6-CCA0-4959-9363-E3A722558A9A.jpeg
 
Topp