• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EHedin

Cartier
2-Faktor
302FDED9-9799-43E3-9AAD-0C93EDC2E21B.jpeg
 
Hej.
Skulle uppskatta om gruppen kunde hjälpa mig att värdera denna Breitling for Bentley A13363 limiterad utgåva om 100 exemplar ”mellan tummen och pekfingret”? Fullset och i fint skick, dock lite oklar servicehistorik. Garantikortet aktiverat så sent som 2018.
Tror jag sett detta inlägg i 2 olika trådar här och på Facebook. Räcker det inte att skriva en gång?

Kolla på Chrono 24 så får du ett hum även om det troligen är i överkant.
 

Bratt

Breitling
Tror jag sett detta inlägg i 2 olika trådar här och på Facebook. Räcker det inte att skriva en gång?

Kolla på Chrono 24 så får du ett hum även om det troligen är i överkant.
Jag behövde snabb info därför jag postade både här och på Facebook. Att det råkade bli två inlägg här var ett misstag och det andra ska vara borttaget för ett tag sen. Sorry om jag gjorde dig upprörd 😅
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En lite udda detalj. De nya Classic Avi som kom i veckan har coordinater på urtavlan. På en hemsida beskrevs de så här:

"As a Classic AVI pro tip, scan the dial to locate the “hidden” GPS coordinates of the Breitling Chronometrie. They’re a nod to the spec stamps that used to appear on vintage cockpit clocks, including the ones made by the Huit Aviation Department."

38D4A1AD-5941-4046-87FA-2D0304E7A9C3.jpeg

8AC4A591-DEE0-4A98-AB4A-3AB990CD63D2.jpeg

B034729C-0741-4DF5-8EF3-BB4AA3422BFB.jpeg

Det där är alltså koordinaterna för Breitlingfabriken som står på alla klockor. Jag trodde först att de varit så smarta att de monterat en GPS i klockan och anger aktuell position. Haha.
 

DrDre

Patek
Det där är alltså koordinaterna för Breitlingfabriken som står på alla klockor. Jag trodde först att de varit så smarta att de monterat en GPS i klockan och anger aktuell position. Haha.
Om man vill veta var man befinner sig så är det fortfarande smartphonen som gäller.
 

Matte1970

Cartier
Hej.
Skulle uppskatta om gruppen kunde hjälpa mig att värdera denna Breitling for Bentley A13363 limiterad utgåva om 100 exemplar ”mellan tummen och pekfingret”? Fullset och i fint skick, dock lite oklar servicehistorik. Garantikortet aktiverat så sent som 2018.
Du har ingen bild? Jag skulle tippa max 50k.
 

Bratt

Breitling
Du har ingen bild? Jag skulle tippa max 50k.
Hej.

Jag måste ha råkat fippla bort bilden :)
Fick lite snabba svar på Facebook gällande denna modell, som dessvärre verkar tämligen iskall. Där verkade man rätt enade om en prisbild runt 30k, iaf här hemma.. Så suget att köpa en från Japan för ca 35k plus moms mm avtog rätt ordentligt. :)
 

Bilagor

  • EE6ADAC6-832F-452F-BDA4-A5A9E4478E43.jpeg
    EE6ADAC6-832F-452F-BDA4-A5A9E4478E43.jpeg
    151 KB · Visningar: 7

smoerarn

Cartier
Hej.

Jag måste ha råkat fippla bort bilden :)
Fick lite snabba svar på Facebook gällande denna modell, som dessvärre verkar tämligen iskall. Där verkade man rätt enade om en prisbild runt 30k, iaf här hemma.. Så suget att köpa en från Japan för ca 35k plus moms mm avtog rätt ordentligt. :)
Knepigt det där, egentligen borde den kanske vara ”värd” runt 50k, men så fruktansvärt iskall att jag inte ens är säker på att du skulle få iväg den för 30k 😂
 

Matte1970

Cartier
Knepigt det där, egentligen borde den kanske vara ”värd” runt 50k, men så fruktansvärt iskall att jag inte ens är säker på att du skulle få iväg den för 30k 😂
30000 kr tycker jag lätt att den är värd. Vet inte vad den limiterade utgåvan på 100 ex betyder, men borde indikera på ett något högre pris, men vet inte om den ser annorlunda ut eller ej. Tycker mig se väldigt olika prisbild på alla Bentley modeller (de tidigare). Alltifrån 30-60000 kr. Har alltid tyckt att just denna modellen är lite mindre efterfrågad än 6.75 eller Motors T modellerna. Men gillar man den och den fungerar inkl alla papper så tycker jag inte att 30000 kr är ett dåligt pris, eller 35000 för den delen heller. Inte ofta de dyker upp på den svenska marknaden (högst 1-2 ggr per år). För 30000 kr får man sällan några roliga modeller om man tittar på nyare klockor, på sin höjd en SuperOcean Heritage 42 mm med gummiarmband, knappast jämförbart i min mening. Man skall komma ihåg att Sverige är troligen bland de billigare länderna att köpa klockor i, speciellt när man jämför med Danmark som oftast ligger 30-40% högre. Verkar som att den svenska klockmarknaden inte har tagit höjd för den svaga svenska kronan.
Jag äger själv några Bentley modeller (Bentley Motors T, Bentley LeMans 24h, och Flying B). Tycker lätt att dessa är Breitlings bästa modeller och känns extremt gedigna. Har själv aldrig känt på den modellen du frågar efter, men den är lite mindre (45 mm har jag för mig), men den är en hyfsat stor klocka ändå.
 
Senast ändrad:
Topp