• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Emiel

Omega
2-Faktor
Det blev en riktig lyckad kombo med en svart Hirsch Arne pĂ„ min SO. Bandet kĂ€nns ganska lĂ€tt för klockan, men gummit pĂ„ insidan hĂ„ller boetten pĂ„ plats pĂ„ handleden rĂ€tt bra. Ska prova sĂ€tta pĂ„ ett viklĂ„s nĂ„gon gĂ„ng snart att se om det förbĂ€ttrar balansen lite 🙂

IMG_2019.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lite nyfiken om du har mer info om lĂ€nken :) Är det original till klockan? Finns det nĂ„gon sĂ€rskild anledning varför den Ă€r sĂ„ pass smal? Aldrig sett det förut!
Den Àr rÀtt rolig! Den Àr inte original till klockan men nÄgorlunda tidskorrekt. Tillverkad av Gay Fréres, lite lÀsning finns hÀr kring tillverkaren https://www.fratellowatches.com/gay-freres-the-most-impactful-parts-supplier-of-all/#gref

Den Àr i stretch, och som du skriver i lite udda design, med 18mm vid ÀndlÀnken och sen Àr resten 12mm. Ingen aning om varför det Àr sÄ stor skillnad. 1Kan tycka att helheten blir lite mer funky sÄ hÀr :)

_DSC0712.jpg
 

Emiel

Omega
2-Faktor
Den Àr rÀtt rolig! Den Àr inte original till klockan men nÄgorlunda tidskorrekt. Tillverkad av Gay Fréres, lite lÀsning finns hÀr kring tillverkaren https://www.fratellowatches.com/gay-freres-the-most-impactful-parts-supplier-of-all/#gref

Den Àr i stretch, och som du skriver i lite udda design, med 18mm vid ÀndlÀnken och sen Àr resten 12mm. Ingen aning om varför det Àr sÄ stor skillnad. 1Kan tycka att helheten blir lite mer funky sÄ hÀr :)

_DSC0712.jpg
Tack för noggrant svar! Och vĂ€ldig intressant lĂ€sning. Desto mer man kollar pĂ„ dina bilder, desto bĂ€ttre ser det ut faktiskt 😄
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Skjuter in lite bilder frÄn senaste besöket i Aten. Grym service som i alla Breitling butiker. Var runt och provade klockor i typ 10 affÀrer. Fick nÄgon timma för mig sjÀlv. Och servicenivÄ var pÄ en helt annan nivÄ i deras butik. De Àr trevliga och man kÀnner sig som hemma direkt. Och sÄ bjuds det pÄ glass.

IMG_4649.jpeg



Är ingen mĂ€sterfotograf men hoppas ni tycker det Ă€r intressanta bilder:

Först ut, Franska rugbylagets klocka. 1 av 150. Trevlig blÄ fÀrg med textur i tavlan. Modellen Àr inget för mig men kul att prova.

IMG_4656.jpeg

IMG_4655.jpeg
IMG_4654.jpeg


IMG_4653.jpeg


Dessa tvÄ klockor har ett litet habegÀr vÀxande. NÄgon gÄng i framtiden kanske. Nyfiken pÄ hur bronsklockan kommer Äldras.

IMG_4659.jpeg


MÀrk vÀl att den Àr 46mm. Galet. Men sÄ fin.
IMG_4652.jpeg


Och en helguld som jag inte var sÄ förtjust i, men igen riktigt kul att prova. GrÄ tavla Àr vackert. Men har en annan AVI som Àr bÀttre i Ätanke.

IMG_4657.jpeg
 
Topp