• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Emiel

Omega
2-Faktor
Well, ocksÄ sÄ den nya klockan dÄ. Det blev ett köp. Moderna varianten av 765 AVI. Det kommer bli en blivande klassiker. Köp om ni har rÄd medan dessa gÄr att bestÀlla pÄ hemsidan. Kanske Ärets snyggaste klocka?

Grattis med nya klockan! Skulle vi kunna fÄ lite bilder av lugsen? Man ser sÄnt inte ofta, men det verkar riktigt snygg!
 

Rymdhamstern

Panerai
Well, ocksÄ sÄ den nya klockan dÄ. Det blev ett köp. Moderna varianten av 765 AVI. Det kommer bli en blivande klassiker. Köp om ni har rÄd medan dessa gÄr att bestÀlla pÄ hemsidan. Kanske Ärets snyggaste klocka?

Nice!! Grattis!
Gillar bÄde 1953 och 1964 av 765 AVI re-editions. De Àr riktigt grymma. DÀr din 1964 nog vinner pÄ pÄ poÀng :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Mitt senaste nyköp, första gÄngen jag köper en Breitling
IMG_1186.jpeg
 
Boom! Super AVI GMT Mosquito landade i veckan. Klart nöjd sÄ hÀr lÄngt. Toolig, lÀttlÀst och med "good enough" finish. Dessutom otroligt bekvÀm trots sina gigantiska 46mm. Om inte minnet spelar mig ett spratt bÀrs den ungefÀr som en Panerai Luminor 44mm med Bettarini case.

Och ja, viss plast kvar fortfarande. Det blir att pilla av den i helgen :)
20230728_113610.jpg

20230728_113415.jpg

20230728_113230.jpg

20230728_104948.jpg
Riktigt snygg, grattis!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag befinner mig i huvudstaden, berÀtta för mig hur snabbt jag ska gÄ förbi Breitling-butiken. GÄ, springa eller kuta?
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Fasen jag sitter och velar lite hÀr... TÀnkte införskaffa en "beater" som jag kan alternera min SMPc med. Funderade pÄ antingen en Avenger Chronograph 43 eller en Avenger Blackbird, Colt 44mm eller bara en Super Avenger, fast jag tycker SA Àr lite för stor Àven om jag har relativt stora underarmar och handleder pÄ runt 20cm. Har ingen kronograf i samlingen idag lÀngre sÄ det talar lite för en sÄdan. Samtidigt tycker jag Blackbirden Àr jÀdrigt frÀsig. Colten hittar jag billigast och Avenger Chrono Àr dyrast.

HjÀlp!

EDIT: Pantbanken sÀljer en Chronomat Evolution frÄn 2008 för 27k men jag gillar inte riktigt den med arabiska siffror samt att 2008 Àr lite gammalt numera.
 
Ny Seawolf inhandlad hÀrom veckan. Den fortar sig nÀrmast exakt tio sekunder per dag. Detta oavsett hur mycket den bÀrs eller ligger still. Det tyder pÄ ett exakt och stabilt urverk som emellertid har aningen högre frekvens Àn de nominella 4 Hertz. Breitling rÄder mig att avvakta nÄgra mÄnader med justering, eftersom de skriver att verket stabiliserar sig den fösta tiden. Jag förmodar att det handlar om att de har stÀllt verket aningens högt dÀrför att balansfjÀderns resonansfrekvens sjunker den första tiden och att klockan dÀrmed skall gÄ mer rÀtt över tid utan behov av justering.
Lite mÀrkligt att sÄdant inte omnÀmns i manualer eller pÄ FAQ-sidorna. Men det kanske handlar om att man inte vill sÀtta griller i huvudet pÄ köparna och att flertalet köpare ÀndÄ inte nördar ner sig i att mÀta detta.
Sambon tyckte att jag var jÀttenördig som överhuvudtaget kommit pÄ tanken att undersöka noggrannheten. Hon köpte ocksÄ en Breitling, men inte en lika stor. :)
363382451_7017015638323339_4101758106666475043_n.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp