Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vit eller gul tror jag.Vilken Àr er favorit fÀrg i Endurance kollektionen?
![]()
Gul Àr faktiskt riktigt cool, vÄgad fÀrg ÀndÄVit eller gul tror jag.
Hur lÀnge har du haft din? Visst Àr det gummi pÄ kronan?Gul Àr faktiskt riktigt cool, vÄgad fÀrg ÀndÄ
Nya svarta Àr ju hÄrd! Lite fegare dock, annars sÀger jag nog vitVilken Àr er favorit fÀrg i Endurance kollektionen?
![]()
Köpte min förra veckan av en medlem hÀr pÄ KS. Ja exakt det Àr gummi pÄ kronanHur lÀnge har du haft din? Visst Àr det gummi pÄ kronan?
Den svarta Àr tung, funkar till allt skulle jag sÀgaNya svarta Àr ju hÄrd! Lite fegare dock, annars sÀger jag nog vit![]()
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!Den svarta Àr tung, funkar till allt skulle jag sÀga![]()
Bo Berggren har gul och vit kvar! Det priset lÀr du inte se igen pÄ en ny i svensk butikLjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!
Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?
Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..
Hade missat den helsvarta!Nya svarta Àr ju hÄrd! Lite fegare dock, annars sÀger jag nog vit![]()
Alltid gillat ljusblÄ baby blue eller vad de nu kallasLjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!
Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?
Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..
Nu killgissar jag lite, men om du har pillat pÄ den och ev laborerat med datumet skulle jag tro att du har lyckats stÀlla det "lite halvdant" sÄ att datummekanismen inte varit helt i fas med sig sjÀlv. DÄ brukar det kunna bli sÄdÀr. SÀttet att göra nÄgot Ät det Àr att stÀlla datumet igen sÄ att det ser ut som det ska, och sen vrida fram klockan och kontrollera nÀsta gÄng den passerar midnatt. DÀrefter stÀlla in datumet sÄ att det gÄr rÀtt igen.MÀrkte att nÀr min Breitling Endurance skulle byta datum nu efter 00 att datumet hamna i ett mellanlÀge.
Ăr de pga batteriet om nĂ„gon vet? Eller Ă€r de pga nĂ„got annat?
Tack sÄ mycket för tipset, uppskattas! Ska testaNu killgissar jag lite, men om du har pillat pÄ den och ev laborerat med datumet skulle jag tro att du har lyckats stÀlla det "lite halvdant" sÄ att datummekanismen inte varit helt i fas med sig sjÀlv. DÄ brukar det kunna bli sÄdÀr. SÀttet att göra nÄgot Ät det Àr att stÀlla datumet igen sÄ att det ser ut som det ska, och sen vrida fram klockan och kontrollera nÀsta gÄng den passerar midnatt. DÀrefter stÀlla in datumet sÄ att det gÄr rÀtt igen.
Generellt ska du aldrig laborera med datumet mellan kl 22 och 02 dÀrför att vissa verk har datummekanismer som jobbar inom den tidsrymden.
Men för att liksom svara pÄ din frÄga tror jag att ditt problem löser sig om du gör som jag beskrivit.
Du kan stÀlla datumet hur du vill till en början, gör det bara ordentligt sÄ att datumet verkligen byter en dag framÄt, men inte mellan 22 och 02. Sen vrider du visarna sÄ att du passerar 00 och fram till rÀtt klockslag förslagsvis. Nu ska datumet funka som vanligt.Tack sÄ mycket för tipset, uppskattas! Ska testa
SĂ„ om jag förstĂ„tt rĂ€tt, jag ska stĂ€lla klockan till dagens datum, vrida fram klockan sĂ„ den passerar 00. Sen stĂ€lla om den till rĂ€tt datum igen? Ăr det dĂ„ att man ska lĂ€gga pĂ„ datumet dagen innan, sen vrida fram till rĂ€tt datum?
MĂ€rkte ocksĂ„ att nĂ€r jag vrider fram klockan sakta för att se hur den byter datum, den byter vid typ 23:57. Ăr det nĂ„got normalt?
Jag har gjort nu som du skrev, sÄ hoppas att det funkar.Du kan stÀlla datumet hur du vill till en början, gör det bara ordentligt sÄ att datumet verkligen byter en dag framÄt, men inte mellan 22 och 02. Sen vrider du visarna sÄ att du passerar 00 och fram till rÀtt klockslag förslagsvis. Nu ska datumet funka som vanligt.
Sen kan du stÀlla det till rÀtt dag.
Ja, det brukar vara sÄ att den byter datum nÄgra minuter hit eller dit kring midnatt. Det hÀnger ihop med hur visarna monterades nÀr de sattes dit. Inget fel ö h t.
Vilken Àr er favorit fÀrg i Endurance kollektionen?
![]()
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!
Vit Àr en stabil fÀrg, precis som svart, det gÄr att matcha med allt. Inte lÀtt kanske att matcha gul alla gÄngerJag valde den vita men kan inte gÄ fel med nÄgon av fÀrgerna egentligen. Funderar pÄ att köpa till grÄtt outerknown-nato till denna
![]()
Trevlig söndag.![]()
Tackar, Àven jag var seg med avtryckaren.Satt med avtryckaren med den dÀr pÄ Bo Berggrens clearance men fick kalla fötter. Ser ut att sitta riktigt bra!
Tackar, Àven jag var seg med avtryckaren.
NÀr jag till slut bestÀllde klockan sÄ var det frÄn en trevlig bar i Helsingfors.
Texten pĂ„ âgummigrejenâ ska vara in mot handleden. Ser bara ut som den hamnat fel, brukar vara ganska enkelt att vrida den rĂ€tt.Klockren i solenstör mig dock pĂ„ att den dĂ€r gummi grejen Ă€r upp och ner, pĂ„ alla andra Ă€r texten nerĂ„t. Ăr de vĂ€rt att dra fixa det
![]()
![]()
![]()
Du hade rĂ€tt, var enkelt att vrida, Ă€ven med mina klumpiga fingrar. Nu ser det normalt utTexten pĂ„ âgummigrejenâ ska vara in mot handleden. Ser bara ut som den hamnat fel, brukar vara ganska enkelt att vrida den rĂ€tt.