• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Första posten hÀr pÄ lÀnge.
Livet kom ivÀgen.

Men min absoluta favorit Aos.
1000004358.jpg
 

Bilagor

  • 1000004358.jpg
    1000004358.jpg
    479.8 KB · Visningar: 3

Rymdhamstern

Panerai
Triss i Breitling-kronografer. I urverksordning, B01, B04 och B09. I storleksordning Ă€r det trapp, trull, tripp 😀
Klart trevliga, och olika, fast alla Ă€r Brattar. Passar olika tillfĂ€llen, men anvĂ€nds samtliga ofta. Dessutom otroligt prisvĂ€rda i jĂ€mförelse med en kronograf frĂ„n det dĂ€r andra mĂ€rket 😉
Fel datum pÄ Navitimern ser jag nu. Ups.
20230812_143700.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Den svarta Ă€r tung, funkar till allt skulle jag sĂ€ga đŸ€Ș
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!

Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?

Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..
 
  • Like
Reactions: K97

Karlsson

Panerai
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!

Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?

Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..
Bo Berggren har gul och vit kvar! Det priset lÀr du inte se igen pÄ en ny i svensk butik :)
 

K97

Cartier
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!

Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?

Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..
Alltid gillat ljusblÄ baby blue eller vad de nu kallas

Jag Àr inget Breitling proffs, har inte stor erfarenhet av de klockorna, men för 20-25k skulle sÀga att den Àr nice. Helt ny inte vÀrd

Skyracer Àr trevlig gillar de
 

K97

Cartier
MÀrkte att nÀr min Breitling Endurance skulle byta datum nu efter 00 att datumet hamna i ett mellanlÀge.

Är de pga batteriet om nĂ„gon vet? Eller Ă€r de pga nĂ„got annat?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
MÀrkte att nÀr min Breitling Endurance skulle byta datum nu efter 00 att datumet hamna i ett mellanlÀge.

Är de pga batteriet om nĂ„gon vet? Eller Ă€r de pga nĂ„got annat?
Nu killgissar jag lite, men om du har pillat pÄ den och ev laborerat med datumet skulle jag tro att du har lyckats stÀlla det "lite halvdant" sÄ att datummekanismen inte varit helt i fas med sig sjÀlv. DÄ brukar det kunna bli sÄdÀr. SÀttet att göra nÄgot Ät det Àr att stÀlla datumet igen sÄ att det ser ut som det ska, och sen vrida fram klockan och kontrollera nÀsta gÄng den passerar midnatt. DÀrefter stÀlla in datumet sÄ att det gÄr rÀtt igen.

Generellt ska du aldrig laborera med datumet mellan kl 22 och 02 dÀrför att vissa verk har datummekanismer som jobbar inom den tidsrymden.

Men för att liksom svara pÄ din frÄga tror jag att ditt problem löser sig om du gör som jag beskrivit.
 

K97

Cartier
Nu killgissar jag lite, men om du har pillat pÄ den och ev laborerat med datumet skulle jag tro att du har lyckats stÀlla det "lite halvdant" sÄ att datummekanismen inte varit helt i fas med sig sjÀlv. DÄ brukar det kunna bli sÄdÀr. SÀttet att göra nÄgot Ät det Àr att stÀlla datumet igen sÄ att det ser ut som det ska, och sen vrida fram klockan och kontrollera nÀsta gÄng den passerar midnatt. DÀrefter stÀlla in datumet sÄ att det gÄr rÀtt igen.

Generellt ska du aldrig laborera med datumet mellan kl 22 och 02 dÀrför att vissa verk har datummekanismer som jobbar inom den tidsrymden.

Men för att liksom svara pÄ din frÄga tror jag att ditt problem löser sig om du gör som jag beskrivit.
Tack sÄ mycket för tipset, uppskattas! Ska testa

SĂ„ om jag förstĂ„tt rĂ€tt, jag ska stĂ€lla klockan till dagens datum, vrida fram klockan sĂ„ den passerar 00. Sen stĂ€lla om den till rĂ€tt datum igen? Är det dĂ„ att man ska lĂ€gga pĂ„ datumet dagen innan, sen vrida fram till rĂ€tt datum?

MĂ€rkte ocksĂ„ att nĂ€r jag vrider fram klockan sakta för att se hur den byter datum, den byter vid typ 23:57. Är det nĂ„got normalt?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tack sÄ mycket för tipset, uppskattas! Ska testa

SĂ„ om jag förstĂ„tt rĂ€tt, jag ska stĂ€lla klockan till dagens datum, vrida fram klockan sĂ„ den passerar 00. Sen stĂ€lla om den till rĂ€tt datum igen? Är det dĂ„ att man ska lĂ€gga pĂ„ datumet dagen innan, sen vrida fram till rĂ€tt datum?

MĂ€rkte ocksĂ„ att nĂ€r jag vrider fram klockan sakta för att se hur den byter datum, den byter vid typ 23:57. Är det nĂ„got normalt?
Du kan stÀlla datumet hur du vill till en början, gör det bara ordentligt sÄ att datumet verkligen byter en dag framÄt, men inte mellan 22 och 02. Sen vrider du visarna sÄ att du passerar 00 och fram till rÀtt klockslag förslagsvis. Nu ska datumet funka som vanligt.
Sen kan du stÀlla det till rÀtt dag.

Ja, det brukar vara sÄ att den byter datum nÄgra minuter hit eller dit kring midnatt. Det hÀnger ihop med hur visarna monterades nÀr de sattes dit. Inget fel ö h t.
 

K97

Cartier
Du kan stÀlla datumet hur du vill till en början, gör det bara ordentligt sÄ att datumet verkligen byter en dag framÄt, men inte mellan 22 och 02. Sen vrider du visarna sÄ att du passerar 00 och fram till rÀtt klockslag förslagsvis. Nu ska datumet funka som vanligt.
Sen kan du stÀlla det till rÀtt dag.

Ja, det brukar vara sÄ att den byter datum nÄgra minuter hit eller dit kring midnatt. Det hÀnger ihop med hur visarna monterades nÀr de sattes dit. Inget fel ö h t.
Jag har gjort nu som du skrev, sÄ hoppas att det funkar.

Jaha men dÄsÄ, dÄ Àr det chill. Visste inte att det var sÄ. Tack för infon

Och tack för att du tog dig att skriva hur jag ska fixa datumet. Det uppskattas 🙂
 

pnt

Rolex
2-Faktor
LjusblÄ Àr ball den ocksÄ, vÄgad men kÀnns somrig!

Edit: funderat lÀnge pÄ att prova Endurance men kan inte riktigt rÀttfÀrdiga köpet, Àr den vÀrd pengarna och andas Breitlingkvalitet?

Hade en skyracer för nÄgra Är sedan som jag diggade, finishen var inte pÄ topp men den kostade knappt hÀlften av vad endurance kostar..

Har ocksÄ haft Skyracer men upplever Endurance som mer premium. Materialet i caset Àr ju samma men tavlan med applicerade 3-6-9 ger mer liv och reflektion i ljuset.
 

K97

Cartier
Jag valde den vita men kan inte gÄ fel med nÄgon av fÀrgerna egentligen. Funderar pÄ att köpa till grÄtt outerknown-nato till denna :)

236B695D-B13F-45E2-9511-A0C214F301E9.jpeg
Vit Ă€r en stabil fĂ€rg, precis som svart, det gĂ„r att matcha med allt. Inte lĂ€tt kanske att matcha gul alla gĂ„nger 😂

GrĂ„tt nato hade vart snyggt dĂ„ bezelen Ă€r svart grĂ„. Hade vart tungt! Visa resultatet ifall du byter bandet 🙂
 
  • Like
Reactions: pnt

pnt

Rolex
2-Faktor
Var inne i Breitling-butiken pĂ„ Mall of Scandinavia och bestĂ€llde nytt strap till Endurance. Mycket trevlig personal och bra bemötande! Just det natot jag var ute efter fanns givetvis inte inne men inga problem att skicka och plockade bort nuvarande strap sĂ„ det blir enkelt att bara slĂ€nga pĂ„ det nya. Fick en bira under tiden jag provade klockor och skickade med en servicebox. Som det ska vara! Synd pĂ„ 0% rabatt bara 😂

2513CDC8-7A3D-409B-889E-7887AFCCB46A.jpeg


C6467325-008C-4874-9AB7-92DCACAD0451.jpeg
121B3E76-B484-4478-897B-B5BD9510A11F.jpeg
 
Topp