• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TotteH

Patek
2-Faktor
IMG_20230816_135657.jpg
IMG_20230816_135643.jpg
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Det var längesedan jag ägde en Bratte och då var det en Evo 44mm men när jag kollar Blocket-annonser så är det ett jäkla servande av klockorna. Har aldrig varit med om liknande. Min SMP är 8 år gammal nu och det börjar bli dags för service men senast såg jag en Blocket-annons där klockan servats vartannat år. Känns ju helt orimligt. Vad säger ni inbitna?
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Det var längesedan jag ägde en Bratte och då var det en Evo 44mm men när jag kollar Blocket-annonser så är det ett jäkla servande av klockorna. Har aldrig varit med om liknande. Min SMP är 5 år gammal nu och det börjar bli dags för service men senast såg jag en Blocket-annons där klockan servats vartannat år. Känns ju helt orimligt. Vad säger ni inbitna?
Borde vara trycktest och koll av packning. Som är gratis att göra och måste göras för att garantin skall gälla. Se här:

The Breitling International Manufacture Movement Warranty does cover any manufacturing defect of the mechanical Manufacture Breitling movement, provided that water resistance tests are performed every two years following the date of purchase by an authorized Breitling service center. These tests are conducted free of charge. The warranty takes effect as of the date of purchase of the watch (“Warranty Period”).

Edit1: en Breitling (precis som Omega, IWC etc) skall lätt klara 5år utan service. Beror på hur du använder klockan. I rotation så kanske 7-8år. Många har nu upp till 10års garanti. Min senaste Breitling har 8år. 5år+3år inkluderat i köpet.

Edit2: vet att service centret i Täby får in kanske många hantverkare-Breitlings. De har varit med om en hel del. Slita som attan och fått stötar. Det är inte normal användning. Då kan man behöva service ofta.


FREE WARRANTY EXTENSION​

With the purchase of a watch ordered between the 12th of July and the 31st of August, you’ll receive a complimentary warranty extension from your activation date.
 
Senast ändrad:

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Borde vara trycktest och koll av packning. Som är gratis att göra och måste göras för att garantin skall gälla. Se här:

The Breitling International Manufacture Movement Warranty does cover any manufacturing defect of the mechanical Manufacture Breitling movement, provided that water resistance tests are performed every two years following the date of purchase by an authorized Breitling service center. These tests are conducted free of charge. The warranty takes effect as of the date of purchase of the watch (“Warranty Period”).
Det är varierande service. Inte trycktest enbart. Kanske är för många måndagsex. Jag hade 0 problem med min Evo på den tiden.
 

June

Breitling
För runt 15 år sedan så drev jag och frun ett café och bageri. Vi hade gnetat och lånat för att kunna köpa det. Efter första sommaren med massa jobb men även med fantastisk försäljning åkte jag raka spåret till Rydbergs Ur i Helsingborg och köpte denna Chrono Superocean som jag spanat på. Är fortfarande så glad i den.
 

Bilagor

  • IMG_6264.jpeg
    IMG_6264.jpeg
    550.8 KB · Visningar: 16

SeikoZ

Patek
2-Faktor
För runt 15 år sedan så drev jag och frun ett café och bageri. Vi hade gnetat och lånat för att kunna köpa det. Efter första sommaren med massa jobb men även med fantastisk försäljning åkte jag raka spåret till Rydbergs Ur i Helsingborg och köpte denna Chrono Superocean som jag spanat på. Är fortfarande så glad i den.
En av Breitlings bästa släpp!
 
Topp