• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvalitetstid! :)
image.jpeg
 
Sådär. Blackbirden fick sitt krokodil med viklås på sig idag. Jag tycker det ser riktigt bra ut, vad tycker ni?

Och så är plötsligt klockan riktigt skön att bära. Fasade pilotlänken må vara den snyggaste stållänken, men komfortabel? Nja, det kan diskuteras.

Och ja, jag vet att bezel:en står helt snett. Jag vet att datumet också är f#cked. Datumet hakar sig ibland. Därav fick jag ett nice price, fick lite sänkning pga det. Det skall åtgärdas inom kort. Datum brukar vara enkelt att fixa. Alternativt så ger jag de en helservice. :)
IMG_3547.jpg

IMG_3546.jpg

22.jpg

IMG_3544.jpg
Blev ju riktigt snyggt, stiligt som fasen
 
Ja. Läder är underskattat på Breitling(vissa av modellerna iaf)

Fick hem en laddning med croco och strutsband från Orienten igår.

image.jpeg
Jerico eller någon annan som har erfarenhet av vart man ska ta hem läder, croco och gummiarmband? Till exempelvis en Superocean Heritage Chronograph 46?

Uppskattar en eller flera rekommendationer!
 
Blev ju riktigt snyggt, stiligt som fasen
Jag är riktigt nöjd med utseendet. Otroligt. :)

Däremot är jag inte riktigt överens med låset efter att ha använt den 1,5 dag. Jag gillar inte den här "öglan" under, lite obekväm kan jag tycka. Ni andra som har/har haft Breitlings viklås till läder, har ni kommit överens med "öglan"? Jag har bara kört c-spänne tidigare. Jag är iof ganska kinkig överlag och ogillar t ex i stort sett alla stållänkar och stållås utom Pro1, gamla pilot och Rolex nya generation.
 
Jerico eller någon annan som har erfarenhet av vart man ska ta hem läder, croco och gummiarmband? Till exempelvis en Superocean Heritage Chronograph 46?

Uppskattar en eller flera rekommendationer!
Gummi och länk ska du köra orginal. Gummit är asbra med viklåset. Viklåset ligger beggat mellan 2-3k. Sedan kostar gummit till viklåset ca 600 från AD. Brukar dyka upp med jämna mellanrum på köp o sälj. Läderband är sjukt dyrt för Bratte orginal. Typ 5k för croco från AD. Jag köpte senast från Vietnam via bukten. Tre st för tusen spänn typ. Men vill du ha riktigt bra kvalitet som motsvarar Breitlings så köp Hirsch capitano.

Det på bilden är ett av dom från eBay.
image.jpeg
 
Gummi och länk ska du köra orginal. Gummit är asbra med viklåset. Viklåset ligger beggat mellan 2-3k. Sedan kostar gummit till viklåset ca 600 från AD. Brukar dyka upp med jämna mellanrum på köp o sälj. Läderband är sjukt dyrt för Bratte orginal. Typ 5k för croco från AD. Jag köpte senast från Vietnam via bukten. Tre st för tusen spänn typ. Men vill du ha riktigt bra kvalitet som motsvarar Breitlings så köp Hirsch capitano.

Det på bilden är ett av dom från eBay.
image.jpeg
Tusen tack för tipsen!

Hirsch Capitano såg riktigt fint ut, har du någon länk eller bild till dem du beställde från Vietnam via bukten? :)

Byter du själv band o dylikt?
 
Tusen tack för tipsen!

Hirsch Capitano såg riktigt fint ut, har du någon länk eller bild till dem du beställde från Vietnam via bukten? :)

Byter du själv band o dylikt?

Har inte tillgång till det just nu men kan posta ikväll. Byter band själv. Viktigaste där är ett bra verktyg. Det enda du ska köpa är nedanstående.

http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090cv

Skit i alla andra. Det är det bästa. Allting går så mycket enklare med bra grejer. För att justera länkar och liknande så kan du behöva mikroskruvmejslar. Men de finns bra på typ Biltemas för en hunka.
 
Tusen tack för tipsen!

Hirsch Capitano såg riktigt fint ut, har du någon länk eller bild till dem du beställde från Vietnam via bukten? :)

Byter du själv band o dylikt?
Spana även in Hirsch Viscount. Det är ett av få alligator/krokoband som du faktiskt kan bada med (otroligt nog trots att djuret lever i vatten). Inte ens Breitlings egna bör du bada med. Men badar du inte med klockan spelar det såklart ingen roll.
 
Jag är riktigt nöjd med utseendet. Otroligt. :)

Däremot är jag inte riktigt överens med låset efter att ha använt den 1,5 dag. Jag gillar inte den här "öglan" under, lite obekväm kan jag tycka. Ni andra som har/har haft Breitlings viklås till läder, har ni kommit överens med "öglan"? Jag har bara kört c-spänne tidigare. Jag är iof ganska kinkig överlag och ogillar t ex i stort sett alla stållänkar och stållås utom Pro1, gamla pilot och Rolex nya generation.
Jag är helt med dig. Ibland ok men iblmd ser det ut så här...
image.jpg
 
Jag är helt med dig. Ibland ok men iblmd ser det ut så här...
image.jpg
Men det är ju ett sånt där viklås jag ska ha till min Blackbird. Inte ett polerat som nu. Det matchar inte riktigt den stealt:iga uppsynen på en Blackbird. Jag ska försöka få tag i ett borstat dito till mitt krokoband. @Eurenius räkna med att iallafall det polerade viklåset är till salu inom kort om du är intresserad. :)
 
Ja exakt så där får jag också. Tack för bilden. Jag antar att man får se det som ett standard bratte-avtryck. Får se om jag vänjer mig. Jag tror det är bättre för de med lite mer kött på handleden. ;)
Jag hade spännt in för långt. Testade ha tajtare (just nu). Släpper man ut bara 1-2 mm så är det helt annorlunda. Problemet blir då lite vikten på Breitling. Klockan slår ju frivarv på handleden om man är för snabb när man trycker på hissknapparna på jobb. :D Testa ge efter 1 mm
 
Men det är ju ett sånt där viklås jag ska ha till min Blackbird. Inte ett polerat som nu. Det matchar inte riktigt den stealt:iga uppsynen på en Blackbird. Jag ska försöka få tag i ett borstat dito till mitt krokoband. @Eurenius räkna med att iallafall det polerade viklåset är till salu inom kort om du är intresserad. :)
Ja det är borstat. Du vågar inte borsta själv?
 
Ja det är borstat. Du vågar inte borsta själv?
Nej inte värt det på en sån dyrgrip tycker jag. Det är svårt att få linjerna att bli 100%-igt och falla rätt i olika ljusvinklar. Jag har borstat ett polerat c-spänne själv och det blev väldigt bra, men där skulle det inte gjort något om jag skulle ha misslyckats för den kostar bara några hundra.
 
Senast ändrad:
Snyggt! Har du kollat så den tråden matchar något på klockan? Tror att det kan se lite off ut annars. Iom att den är en liten nyans i tråden menar jag

Precis det jag blev lite osäker på. Är nästan helt säker på att det är denna modell av Hirsch jag testade hos AD. funderar på att köpa bandet dock hos AD, kan väl inte skiljas så mycket i pris förhållande till online. Dessutom trevlig och hjälpsam personal!
 
Har inte tillgång till det just nu men kan posta ikväll. Byter band själv. Viktigaste där är ett bra verktyg. Det enda du ska köpa är nedanstående.

http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090cv

Skit i alla andra. Det är det bästa. Allting går så mycket enklare med bra grejer. För att justera länkar och liknande så kan du behöva mikroskruvmejslar. Men de finns bra på typ Biltemas för en hunka.
Perfekt skickade precis iväg en beställning på det du länkade så jag själv kan byta!

Finns det någon bra video guide eller dylikt för att byta band? Tack igen för tips!
 
Tillbaka
Topp