• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The Breitling Aerospace B70 Orbiter Titanium / Orange / Bracelet debuted in 2024, marking the 25th anniversary of the first non-stop flight around the world in a hot air balloon - of which Breitling was a key sponsor at the time. This new version of the emblematic Aerospace is powered by caliber Caliber B70, a quartz ana-digi movement. The case is [MATERIA]. The Orbiter version has an orange dial with gradient finish, with the Orbiter logo at 3:00.

Breitling in-house Caliber B70, introduced in 2024 for the Aerospace. The SuperQuartz™ movement, which is 10 times more accurate than regular quartz, has a variety of functions including a 1/100-second chronograph (with split time and flyback functions), countdown timer, second time zone, two alarms, lap function and perpetual calendar.
Tänker att det är en exospace fast i bättre förpackning

Jag blev med Breitling igen. Trevlig modell!

IMG_1643.jpeg

Senast ändrad:
Hej!

Har en fråga gällande Breitling Superocean II 42mm (A17365)

Har länge gått och funderat på att lägga till en i samlingen, är både ett stort Breitling-fan och tycker den är stilig.

Efter jag läst massor med recensioner och annonser stötte jag på en klocka med "Bubblor" på Bezeln, detta var enl annonsören inget man märkt förut, jag vill dock påstå att det var väldigt synligt.

Detta ska ha uppkommit pga Bezeln delvis/är gjord av naturgummi.... därför och endast pga detta har jag dragit mig med att skaffa en.

Finns någon med erfarenhet av denna eller andra Breitling klockor med naturgummi, vill gärna ha en men vill inte att klockan ska "självförstöra" pga dåligt val av material av Breitling.

Hej!

Har en fråga gällande Breitling Superocean II 42mm (A17365)

Har länge gått och funderat på att lägga till en i samlingen, är både ett stort Breitling-fan och tycker den är stilig.

Efter jag läst massor med recensioner och annonser stötte jag på en klocka med "Bubblor" på Bezeln, detta var enl annonsören inget man märkt förut, jag vill dock påstå att det var väldigt synligt.

Detta ska ha uppkommit pga Bezeln delvis/är gjord av naturgummi.... därför och endast pga detta har jag dragit mig med att skaffa en.

Finns någon med erfarenhet av denna eller andra Breitling klockor med naturgummi, vill gärna ha en men vill inte att klockan ska "självförstöra" pga dåligt val av material av Breitling.
Spontant låter det som att förra ägaren kommit i kontakt med bensin eller aceton, som stänkt på bezelen. Relevant fråga för sånt här vill man ju veta.

Spontant låter det som att förra ägaren kommit i kontakt med bensin eller aceton, som stänkt på bezelen. Relevant fråga för sånt här vill man ju veta.
Måste vara nått sånt, och det händer ju.
Funderade på om höga temperaturer kan fått den att "koka", typ stått i solen länge.
Är den så pass känslig är de tyvärr ett pass

Happ... Ropade in denna skönhet igår och hämtade upp den idag. Dessvärre går den sisådär minutvisaren rör sig inte i rätt takt. TIdsgrafen säger dock toppenskick så jag får väl lämna in den för att checka läget. Servicehistorik är okänt och gissningsvis aldrig gjort. Den är helt klart en som ska stanna för fräck är den.

Bilagor

• IMG_4882.jpg
    IMG_4882.jpg
    426 KB · Visningar: 4
  • IMG_4883.jpg
    IMG_4883.jpg
    555.6 KB · Visningar: 9
Måste vara nått sånt, och det händer ju.
Funderade på om höga temperaturer kan fått den att "koka", typ stått i solen länge.
Är den så pass känslig är de tyvärr ett pass
Det är ju samma material som gummiband så så känsligt kan det knappast vara. Det skulle också kunna vara ett enstaka fabrikationsfel som Breitling tar in som ett garantiärende. Uppdatera gärna här om du får veta mer.

Jag tycker en del av charmen varit att man styr allt från kronan på aerospacen. Dom där knapparna ser inte särskilt användarvänliga ut
Var det inte så att just det var ett ETA-verk som de inte kommer åt längre?
Kan hålla med dig avseende charmen, men den är ju inte heller ett under av användarvänlighet. Skulle nog tro att knappar gillas av fler i praktiken. Att de är så försänkta hänger säkert ihop just med utseendet som därmed liknar originalet.

Var det inte så att just det var ett ETA-verk som de inte kommer åt längre?
Kan hålla med dig avseende charmen, men den är ju inte heller ett under av användarvänlighet. Skulle nog tro att knappar gillas av fler i praktiken. Att de är så försänkta hänger säkert ihop just med utseendet som därmed liknar originalet.
Så är det nog! Jag är lite bakåtsträvare eftersom jag gillade den tidigare designen. De nya knapparna funkar säkert kanon och låset är en klar vinnare

Vad tror vi om den här?
Riktiga bilder?
Nya Aerospace?
Lysmassa på alla siffror samt kronograf knappar.

b7bbe6ffab6e63d1f0ffb00d080aa54389cd4be4.png

8edcccd2b24cd3c7ef290eea75deca4f5d950741.jpeg.jpg
9c37ab7204f6d14e5227d8118d438dcdf1df53de.jpeg.jpg
Riktigt fin! (Undantaget färgen på urtavlan, men det lär väl komma andra också). 43mm är kanske i största laget om man vill ha den som allround-klocka.

Personligen skulle jag föredra extra knappar istf som idag där allt sköts med kronan. (Jag har en Aerospace och är inte överdrivet förtjust i krånglet med bara kronan).

Hej alla klockrena människor. Jag har en Breitling Chronomat Evolution, som har fått en repa i bezel (har ingen bild just nu). Finns det någon som har bra tips på vad man kan göra för att råda bot?
//Tomas

2024-03-19 07_31_06-Bilder.pdf - Adobe Acrobat Reader (64-bit).png

Tillbaka
Topp