• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄ hÀr ser den ut pÄ gummi. Inte dum alls.

IMG_0021.jpeg

Var förbi Breitlingbutiken pÄ Biblioteksgatan idag för att hÀmta upp mitt Air Racer-armband till min Navitimer. RÄkade efter lite konversation med den exemplariskt trevliga personalen fÄ lÀgga vantarna pÄ exakt den Avenger Chrono som jag suktat efter i nÄgra Är, och som numera inte (officiellt) verkar finnas kvar i sortimentet. SÄ nu har min Navi en lite mer rubust broder i klockboxen.. :) Julafton alla dagar om Äret tydligen..

P.S. Fick Àven klÀmma lite pÄ nya Aerospace B70 Orbiter (missade ta bild, sorry)... Supermysig men min personliga favorit Àr fortfarande gamla 80360 frÄn 90-talet. NÄn dag ramlar Àven den in i klocklÄdan.. :cool:

20240321_154014~2.jpg

20240321_162217.jpg

Vad bör man betala för en chronomat med gt tavla (a13352)? Tycker priserna spretar nÄgot enormt och skiljer rejÀlt frÄn c24as egen vÀrdering nÀr man kikar pÄ annonser i eu.

Sjukt tacksam för lite vĂ€gledning 😄

Ja den Ă€r ju inte helt perfekt men Ă€ndĂ„ riktigt fin! Priset Ă€r vĂ€l inte nĂ„got fynd, men hade Ă€rligt förvĂ€ntat mig vĂ€rre😁
Finns ju alltid nÄgot att anmÀrka pÄ men de har nog fÄtt inspiration frÄn gamla E56062 och Emergency iaf om man tittar pÄ index 3, 6, 9.

Det Ă€r vĂ€rre Ă€n sĂ„, du kan vara lugn, den kostar 57,3k med lĂ€nk, nöjd?😄

Sugen att sĂ€tta pĂ„ ett gummi pĂ„ min Avenger 43. Är det nĂ„n som vet vilket bandstiftsverktyg som passar för att ta av ett professional lĂ€nk? Har en billig som inte passar och har hört att Bergeon ska vara bra men vilken storlek ska man ha? Verkar ju finnas en tusen varianter. Har Ă€ven kollat Breitling hemsida om de sĂ€ljer egna men verkar inte sĂ„.

Verkligen missat den helt. Stort habegÀr!
Det Àr den stilrenaste versionen, helt klart en klocka som passar det mesta. Och snygg.

Navitimern passar mig bÄde i 41 och 43. Beror pÄ utförande om den skall vara lite stor eller inte. LÀnk och lÀder skiljer ocksÄ en hel del pÄ kÀnslan pÄ armen. Har du provat bÄde storlekarna?

Senast Àndrad:
Det Àr den stilrenaste versionen, helt lat en klocka som passar det mesta. Och snygg.

Navitimern passar mig bÄde i 41 och 43. Beror pÄ utförande om den skall vara lite stor eller inte. LÀnk och lÀder skiljer ocksÄ en hel del pÄ kÀnslan pÄ armen. Har du provat bÄde storlekarna?

Tycker 43 Àr grÀnsfall för stort tyvÀrr. Funkar men sÄ fort jag testar 41 sÄ kÀnns det rÀtt. Hoppa de slÀpper fler varianter i 41mm i Är och gÀrna med gummi som tillval :)

Sugen att sĂ€tta pĂ„ ett gummi pĂ„ min Avenger 43. Är det nĂ„n som vet vilket bandstiftsverktyg som passar för att ta av ett professional lĂ€nk? Har en billig som inte passar och har hört att Bergeon ska vara bra men vilken storlek ska man ha? Verkar ju finnas en tusen varianter. Har Ă€ven kollat Breitling hemsida om de sĂ€ljer egna men verkar inte sĂ„.
Utan att vara 100% sÀker för denna specifika lÀnk, sÄ skulle jag ÀndÄ vÄga sÀga detta:
Jag har hanterat sÄvÀl Breitling som mÄnga andra mÀrken med mitt verktyg. Det Àr verkligen bra.
Verktyget finns Àven i en bredare variant, men jag har aldrig behövt det.

Utan att vara 100% sÀker för denna specifika lÀnk, sÄ skulle jag ÀndÄ vÄga sÀga detta:
Jag har hanterat sÄvÀl Breitling som mÄnga andra mÀrken med mitt verktyg. Det Àr verkligen bra.
Verktyget finns Àven i en bredare variant, men jag har aldrig behövt det.

Gött, en sÄn fÄr det bli!

Mina favorit Breitlingar. En gammal breitling med 7750 verk och den moderna Premier med pistage gröna tavlan.

Edit: Skulle vilja ha en gamal navitimer med manuelt verk :p

breitling navitimer.JPG

IMG_E0953 (3).JPG

Försök fÄ tag i en sÄdan hÀr, rekommenderas starkt. Har ett mycket trevligt kupat glas. Manuellt urverk. Och bra passform.

Mina favorit Breitlingar. En gammal breitling med 7750 verk och den moderna Premier med pistage gröna tavlan.

Edit: Skulle vilja ha en gamal navitimer med manuelt verk :p

breitling navitimer.JPG

IMG_E0953 (3).JPG

Det finns en variant av din Navitimer som hade Lemanias urverk. Dvs samma som Speedmastern. TyvÀrr Àr de nog ganska ovanliga och man ser dem sÀllan till salu. @TiE har en och har visat bilder i den hÀr trÄden.

https://klocksnack.se/threads/🩋-breitlingtrĂ„den-🩋.24133/post-4331094

Försök fÄ tag i en sÄdan hÀr, rekommenderas starkt. Har ett mycket trevligt kupat glas. Manuellt urverk. Och bra passform.

Det finns en variant av din Navitimer som hade Lemanias urverk. Dvs samma som Speedmastern. TyvÀrr Àr de nog ganska ovanliga och man ser dem sÀllan till salu. @TiE har en och har visat bilder i den hÀr trÄden.

https://klocksnack.se/threads/🩋-breitlingtrĂ„den-🩋.24133/post-4331094
Dessa vÀcker ett ha begÀr,specielt den med lemania verk :)

Tillbaka
Topp