• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HĂ„ller med! För den pengen köper jag hellre en Ă€ldre 43mm i helguld pĂ„ lĂ€nk😎
HĂ„ller med.
Det tror jag hade varit min exit klocka. â˜ș

Men jag fÄr vÀl nöja sig med titan ett tag till, kanske.
IMG_0802.jpeg

Senast Àndrad:
Finfin kvÀll, Breitlingbutiken pÄ biblioteksgatan bjöd in generöst till deras lokaler, nÄgra sköna KS-rÀvar körde en trevlig middag efterÄt. Fasiken, nu ökar suget efter vintage Breitlings efter en sÄdan hÀr kvÀll.

Kan varmt rekommendera att titta förbi butiken. Onsdag Àr sista dagen. Sedan packar de ner och skeppar vintageklockorna vidare.

IMG_1637.jpeg

IMG_1638.jpeg

IMG_1639.jpeg

IMG_1640.jpeg

Test av klockor:
IMG_1642.jpeg

IMG_1643.jpeg

IMG_1645.jpeg

1000007057.jpg
Nya breitlingen har kommit😍😍
Min andra superocean dÄ.. haft en med ritad logga och den var inte borstad
Precis tvĂ€ttat av den ocksĂ„ 👌👍
Lagt undan alla grejer som följde med!

( ja den gÄr helt rÀtt i tid bara jag som var lÄngsam pÄ lÀgga upp)

Bilagor

• 1000007050.jpg
    1000007050.jpg
    198.2 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Mini-Emergency vs Mega-Emergency
IMG_1794.jpeg

51mm sitter perfekt pĂ„ min handled? Eller ska jag ha en större?đŸ€Ł
IMG_1808.jpeg

Den versionen av Gripen klockan har jag aldrig sett. Tavlan ser annorlunda ut och indikerar att nödsÀndning inte bara sker pÄ 121,5 utan Àven pÄ 406 Mhz. NÄgon som har koll? SÄ hÀr sÄg den tidigare/limiterade versionen ut:

IMG_5531.jpg

Den versionen av Gripen klockan har jag aldrig sett. Tavlan ser annorlunda ut och indikerar att nödsÀndning inte bara sker pÄ 121,5 utan Àven pÄ 406 Mhz. NÄgon som har koll? SÄ hÀr sÄg den tidigare/limiterade versionen ut:

IMG_5531.jpg
Skillnaden Àr att det Àr Emergency I vs Emergency II. Den nyare Àr mycket större, myclet dyrare och sÀnder pÄ en annan signal.

IMG_5531.jpg

Skillnaden Àr att det Àr Emergency I vs Emergency II. Den nyare Àr mycket större, myclet dyrare och sÀnder pÄ en annan signal.

StÀmmer. De nyare sÀnder pÄ bÄde 121,5 och 406.
406Mhz Ă€r den ”nyare” emergency-frekvensen som anvĂ€nds (Ă€ven om 121,5 fortfarande andvĂ€nds)

I sĂ„ fall finns det en nyare version utgiven som Emergency II utöver de ca 50 som gavs ut i första badgen som Emergeny I (Limited Edition). Är dĂ€rför nyfiken pĂ„ om nĂ„gon vet nĂ„got om dessa?

I sĂ„ fall finns det en nyare version utgiven som Emergency II utöver de ca 50 som gavs ut i första badgen som Emergeny I (Limited Edition). Är dĂ€rför nyfiken pĂ„ om nĂ„gon vet nĂ„got om dessa?
Utan att veta helt sÀkert, sÄ skulle jag gissa att Saab bestÀllt en badge (gissningsvis 50st dÄ det i vart fall förr var minimum man kunde bestÀlla).
Bl.a. Marcus Wandt bÀr ju en sÄdan, o han Àr ju anstÀlld av Saab.
Dock svÄrt att hitta nÄgot officiellt om dem, men nÄgon annan som kanske har mer info?

Godmorgon,

Vet inte om jag uppfattat din frÄga rÀtt. Om du undrar över klockan nedan sÄ Àr det SAAB:s variant och utstÀllningsex som ej gÄr att köpa om man inte köper ett JAS 39 Gripen samtidigt (del av pilotens utrustning). SÄ inget för vanliga dödliga, bara kul att fÄ klÀmma pÄ.

En civil variant gÄr att bestÀlla i Breitlingsbutik. De sÀljer nÄgra fÄ enstaka per Är, och de görs efter bestÀllning men utan kö. DÀr av fÄ pÄ begagnatmarknaden. Och överjÀvligt stor och knappast bÀrbar i normala förhÄllanden. Men pÄ nÀsta expedition Àr den perfekt :)

IMG_1642.jpeg

Godmorgon,

Vet inte om jag uppfattat din frÄga rÀtt. Om du undrar över klockan nedan sÄ Àr det SAAB:s variant och utstÀllningsex som ej gÄr att köpa om man inte köper ett JAS 39 Gripen samtidigt (del av pilotens utrustning). SÄ inget för vanliga dödliga, bara kul att fÄ klÀmma pÄ.

En civil variant gÄr att bestÀlla i Breitlingsbutik. De sÀljer nÄgra fÄ enstaka per Är, och de görs efter bestÀllning men utan kö. DÀr av fÄ pÄ begagnatmarknaden. Och överjÀvligt stor och knappast bÀrbar i normala förhÄllanden. Men pÄ nÀsta expedition Àr den perfekt :)

IMG_1642.jpeg
Sjukt stor, 38mm i jĂ€mförelse men en riktig show-stopper 😎
IMG_3669.jpeg

Godmorgon,

IMG_1642.jpeg
TĂ€nk dĂ„ hur mĂ„nga styrelserum som Ă€r fyllda av hurtiga mĂ€n i kostym med en 51mm Garmin lite smidigt under manchetten. 😅

NÄgra Cockpit/Galactic-vÀnner i trÄden?

41 mm Àr i min vÀrld perfekt. Sitter som en Submariner pÄ handleden (perfekt, dvs). Och lika bra kvalitetskÀnsla, för en spottstyver av priset...

Bilagor

• Skärmavbild 2024-10-30 kl. 18.20.22.png
    Skärmavbild 2024-10-30 kl. 18.20.22.png
    345.2 KB · Visningar: 4
  • Skärmavbild 2024-10-30 kl. 18.20.50.png
    Skärmavbild 2024-10-30 kl. 18.20.50.png
    338 KB · Visningar: 3
Senast Àndrad:
Vet inte om jag Àr sen till festen men pÄ tal om 140-Ärs jubileumet sÄ fick jag tidigare i höst se jubileums-Datoran!
Det Ă€r den hĂ€ftigaste och finaste klockan jag sett. Finns Ă€ven ett litet Easter Egg inbyggt med mĂ„nens ansikte om ni lyckas zooma in sĂ„ lĂ„ngt 🌚 synd jag inte fick en bild pĂ„ rotorn pĂ„ baksidan bara.. googla sĂ„ fĂ„r ni se!

Ref: RB19401A1B1P1

1000022303.jpg

Senast Àndrad:
Vet inte om jag Àr sen till festen men pÄ tal om 140-Ärs jubileumet sÄ fick jag tidigare i höst se jubileums-Datoran!
Det Ă€r den hĂ€ftigaste och finaste klockan jag sett. Finns Ă€ven ett litet Easter Egg inbyggt med mĂ„nens ansikte om ni lyckas zooma in sĂ„ lĂ„ngt 🌚 synd jag inte fick en bild pĂ„ rotorn pĂ„ baksidan bara.. googla sĂ„ fĂ„r ni se!

Ref: RB19401A1B1P1

1000022303.jpg

Sannerligen en vÀldigt hÀftig klocka det dÀr och riktig snygg rotor pÄ Breitling B19 caliber:n.
Ett litet problem blir bara vad man ska ha pÄ sig samt Äka i nÀr man bÀr en moon-face klocka för +/- 700K SEK?

Sannerligen en vÀldigt hÀftig klocka det dÀr och riktig snygg rotor pÄ Breitling B19 caliber:n.
Ett litet problem blir bara vad man ska ha pÄ sig samt Äka i nÀr man bÀr en moon-face klocka för +/- 700K SEK?
Rock, hög hatt och kÀpp. Bar pÄ underkroppen utöver damasker och Äker en gammal Rolls som Albert kör.

Tillbaka
Topp