• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpg

Displayerna i min Aerospace blinkar, dags att byta batteri eller hur?
 
Kollar intresse för byte innan jag eventuellt lägger upp i köp/sälj kanalen. Har en Chronomat b01 med blå urtavla i väldigt gott skick. Vill byta mot samma modellserie fast med silver urtavla. PM om du är intresserad!
 

Bilagor

  • chronomat1.jpg
    chronomat1.jpg
    463.1 KB · Visningar: 2
Ok, det var dags, efter tio plus år av hyllande på håll… skaffade äntligen en Breitling Callisto!

Har tidigare mest varit sugen på reverse panda (vita subdials på svart) i stål, men har svängt och tycker nu det här är den idealiska versionen, 18k vridring och blank mörkblå tavla med guld subdials, 80520N ”serie speciale”. Riktig ”bratte-känsla” från 90-talet i perfekt storlek, 36mm, 11.9mm tjock

IMG_7653.jpg



Verket är baserat på klassiska Lemania 2310, Omega 321/861, använt av PP och VC mfl osv... bästa kronografverket ever typ.

Älskar ju allt som har ett ankare i loggan!

IMG_7657.jpg


IMG_7658.jpg


bra profil
IMG_7659.jpg




Kanke mest välpackade klockan jag tagit emot någonsin. Från Subarna Casa de Subastas de Barcelona, på oanvänt originalgummi!

IMG_7647.jpg
IMG_7648.jpg



reverse panda i stål
1730038105289.png



http://www.donindiano.net/watches/breitling/callisto_chrono/

2013:
25 kakor för en beggad 7750-krono är i mesta laget, min röst faller på Daytona...


Hade vi däremot fått välja mellan två mer lika (36mm och 3-6-9 subdials) Breitling Callisto med manuella lemaniaverket vi såg tidigare i veckan för under 10 o daytonan hade ju utgången självklart varit det omvända...:)

Min nya favvo, vill ha!

Fixade en matchande tischa, rätt smal målgrupp…

IMG_7662.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp