• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jupiter pilot
Chronomat/utc tt pÄ roleaux
Super avenger blacksteel
Evolution pÄ kroko
Transocean
Seawolf code yellow blacksteel
Avenger chrono
Evo aerospace
Evolution
Navitimer
Superocean
Superocean chrono
Superocean 2000 m
Superocean chrono
Chronomat nÄn limiterad
Seawolf

Tror det Ă€r alla brattar jag haft, kanske, lite luddigt med referenser och modeller, det flyter ihop en smula. Och nu har jag nummer 17, om jag inte missat nĂ„n vilket jag förmodligen har

image.jpg

Edit: jodÄ, glömde en stÄlchronomat pÄ roleaux. Nu kanske listan Àr komplett sÄ nummer 18?

En chronomat b01 kom jag pÄ att jag glömt av. SÄ nummer 19?

Jag hade ju kunnat kolla mina gamla inlĂ€gg för i ett frĂ„n 2022 har jag faktiskt rĂ€knat till 18, sĂ„ dĂ„ Ă€r seawolfen ovan rimligen 19. Om inget hĂ€nde dĂ€remellan

Senast Àndrad:
AlltsĂ„ bara Ă€lskar SOH 😍 Det enda jag tycker Ă€r lite synd pĂ„ min Ă€r att det Ă€r lite snĂ„lt med lume, speciellt för att vara en ”dykare”. Snygg bild hur som helst!
Tack!
Ja, de kunde klÀmt i lite till, men det Àr sÀllan det stör mig.
Avsaknaden av lume i vridringen löstes vÀl till uppföljaren om jag minns rÀtt.

Tack!
Ja, de kunde klÀmt i lite till, men det Àr sÀllan det stör mig.
Avsaknaden av lume i vridringen löstes vÀl till uppföljaren om jag minns rÀtt.
Njae, det saknas i vart fall i min 42:a som jag plockade ut frÄn Krons för ca en mÄnad sedan.

HĂ„ller med att det inte stör nĂ€mnvĂ€rt Ă€ven om lume Ă€r awesome 😎

De nyare SOH (B20) har iallafall ett verk frĂ„n Tudor, inte mig emot đŸ€·â€â™‚ïžđŸ˜Š
Det hĂ€r med verk - imho - ren snobbism och tycker det Ă€r, i princip mkt bĂ€ttre med ”non inhouse Brattar”, har haft bĂ„de och - och aldrig haft problem med Breitlings ETA’s, billigare o köpa och serva samt mucho tillförlitliga . Har haft ett par AP’s, Patek och nu en Breguet, med betydligt sĂ€mre gĂ„ng Ă€n mina non in house Brattar, visst vackrare och mer pĂ„kostade. Men innan vi pissar pĂ„ Breitling, sĂ„ Ă€r det ej lack of know how nĂ€r det kommer till verk, bara titta pĂ„ deras perpetuals, som för övrigt RĂ„leeks ej har. Smak och tycke Ă€r olika, men jag föredrar Breitlings non inhouse 😊

Det hĂ€r med verk - imho - ren snobbism och tycker det Ă€r, i princip mkt bĂ€ttre med ”non inhouse Brattar”, har haft bĂ„de och - och aldrig haft problem med Breitlings ETA’s, billigare o köpa och serva samt mucho tillförlitliga . Har haft ett par AP’s, Patek och nu en Breguet, med betydligt sĂ€mre gĂ„ng Ă€n mina non in house Brattar, visst vackrare och mer pĂ„kostade. Men innan vi pissar pĂ„ Breitling, sĂ„ Ă€r det ej lack of know how nĂ€r det kommer till verk, bara titta pĂ„ deras perpetuals, som för övrigt RĂ„leeks ej har. Smak och tycke Ă€r olika, men jag föredrar Breitlings non inhouse 😊
HÄller med dig. 9 av 10 fall bÀttre med ETA.
LÀttare/billigare o serva med gammal beprövad teknik som funkar i ur o skur.
Enda invÀndningen Àr vÀl att jag kan tycka Breitling kunde hÄlla priserna nÄgot lÀgre pÄ dessa.

Tycker det Ă€r vĂ€ldigt sĂ€llan man ser en Chronomat 36 pĂ„ manlig handled. NĂ„n som har nĂ„gra inspo bilder?? 😀
Är det pga att en Bratte ”ska” vara stor? Annars sĂ„ Ă€r ju inte 36 sĂ„ ovanligt generellt, och modellen ser helt magisk ut.
Snurrar det ens nÄgra pÄ forumet? Kan inte minnas att jag sett nÄn pÄ sÀlj sidan.

Tycker det Ă€r vĂ€ldigt sĂ€llan man ser en Chronomat 36 pĂ„ manlig handled. NĂ„n som har nĂ„gra inspo bilder?? 😀
Är det pga att en Bratte ”ska” vara stor? Annars sĂ„ Ă€r ju inte 36 sĂ„ ovanligt generellt, och modellen ser helt magisk ut.
Snurrar det ens nÄgra pÄ forumet? Kan inte minnas att jag sett nÄn pÄ sÀlj sidan.
Inge fel pÄ dem

Nu Àven med korrekt datum.

20210521_152133.jpg
20210521_152124.jpg
20210521_152113.jpg

20210521_152107.jpg
20210521_152103.jpg
20210521_152058.jpg

Chronomat 36, den mörkblÄa! Mörkare och mer sunburstig blÄ Àn 40:n.

Bilagor

• 71438948570__FBA60E13-9B22-4D04-BCE1-E6D8EE1AD5DC.jpeg
    71438948570__FBA60E13-9B22-4D04-BCE1-E6D8EE1AD5DC.jpeg
    427.2 KB · Visningar: 7
Ni som kan Breitling i den hĂ€r trĂ„den - om jag fick för mig att sĂ€lja min pilotlĂ€nk med co- pilot modul (till en Aerospace Avantage i bild en bit ovan), vad ska man ta för den? Googlar lite och det nĂ€rmaste jag kommer en likadan lĂ€nk Ă€r ca 1.600 USD, kan det verkligen stĂ€mma? 🙄

Ni som kan Breitling i den hĂ€r trĂ„den - om jag fick för mig att sĂ€lja min pilotlĂ€nk med co- pilot modul (till en Aerospace Avantage i bild en bit ovan), vad ska man ta för den? Googlar lite och det nĂ€rmaste jag kommer en likadan lĂ€nk Ă€r ca 1.600 USD, kan det verkligen stĂ€mma? 🙄
De kostar skjortan pĂ„ C24/Ebay osv, kan sĂ€kert lyckas fĂ„ 10k om du hittar rĂ€tt köpare internationellt. HĂ€r pĂ„ KS Ă€r det desto svĂ„rare att sĂ€ga vad ett rimligt pris Ă€r😅

Ja, och det var bara rent hypotetiskt, om det skulle bli aktuellt sĂ„ vore det bra att veta vad den Ă€r vĂ€rd
.men dĂ„ skulle den nog behöva poleras upp lite först 😉

Tillbaka
Topp