• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4402.jpeg

Skön lördagskväll. Fråga? Ni som har och har testat breitlings gummiarmband, är dom bra, bekväma och värda att köpa?
20241102_145401.jpg
Har deras gummiband med ”vanlig” spänne. Komfortabelt och stabil nog att hålla en tyngre klocka på plats. Nackdelarna i mina ögon är att keepern är för löst (men det tycker jag med nästan alla band) och att de bygger rätt mycket på höjden vid spännet. Värd att köpa begagnad, definitivt. Till full nypris, inte övertygad.

Har deras gummiband med ”vanlig” spänne. Komfortabelt och stabil nog att hålla en tyngre klocka på plats. Nackdelarna i mina ögon är att keepern är för löst (men det tycker jag med nästan alla band) och att de bygger rätt mycket på höjden vid spännet. Värd att köpa begagnad, definitivt. Till full nypris, inte övertygad.
Ok, tackar så mycket för info om gummi, ska leta begagnat, hade tänkt mig ett blått gummi, tror det passar klockan bäst?

Skön lördagskväll. Fråga? Ni som har och har testat breitlings gummiarmband, är dom bra, bekväma och värda att köpa?
20241102_145401.jpg
Deras gummin senaste tiden är grymma.
Bär min Stålfisk uteslutande på Brattegummi med viklås å innan viklåset körde jag på vanligt törnlås.

Denna Bratte vill jag dock inte bära på gummit som tillhör den då det är gamla tiders gummi å inte alls samma känsla å finess som nya.
1000062113.jpg

@neptun det är definitivt värt att köpa nytt. De är grymma å prisvärda!
Enda 'negativa' är att de kan kännas styva i början men det blir bättre med lite användning.

Deras gummin senaste tiden är grymma.
Bär min Stålfisk uteslutande på Brattegummi med viklås å innan viklåset körde jag på vanligt törnlås.

Denna Bratte vill jag dock inte bära på gummit som tillhör den då det är gamla tiders gummi å inte alls samma känsla å finess som nya.
1000062113.jpg
Oki, tusen tack för bra input. Din bratte ser cool ut, har vart med om ett å annat va :cool:

Vissa av färgerna är hårdare än andra är min erfarenhet. De svarta tycker jag har riktigt bra kvalitet, och inte alls dyra o köpa nya från Breitling.
Dock ogillar jag det ”nya” spännet:
IMG_0950.jpeg

Så hade definitivt kollat på ett av den äldre typen eller ännu hellre ett viklås (de är dock betydligt dyrare).

Vissa av färgerna är hårdare än andra är min erfarenhet. De svarta tycker jag har riktigt bra kvalitet, och inte alls dyra o köpa nya från Breitling.
IMG_0950.jpeg

Så hade definitivt kollat på ett av den äldre typen eller ännu hellre ett viklås (de är dock betydligt dyrare).

Tycker nya viklåset sitter riktigt riktigt dåligt. Det är för "välvt" och skaver på underarmen.

IMG_0950.jpeg

Kört vanligt törnlås på mitt, funkade bra

IMG_0950.jpeg

Ok tack för input! Är inte viklåsen asdyra?

20241102_145401.jpg
Gummibanden till viklås är även snäppet tjockare & styvare än de till c-spännen, håller klockan bättre men något obekvämare än de till spänne. Superocean är ju en rätt stabil pjäs så personligen skulle jag föredra gummit med viklås till denna för att hålla den på plats:). (Obs även om banden till viklås är obekvämare är de absolut inte obekväma:)

”Enkel tang” är ju annars billigare än dubble… den hade jag gått på om jag inte kört på viklås, men måste beställas separat på vissa band om man beställer online, i butik går det ju att resonera 😉

Lite OT, men personligen tycker jag inte att dubbeltangen är så praktisk, i alla fall inte med gummi. Man får böja bandet väldigt mycket för att trycka in det i den andra delen.

Tillbaka
Topp