Andreas....
Silver

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Verkar som dessa haft grymt undermĂ„lig kvalitet i flera Ă„r dock. Trist för de Ă€r riktigt snyggaĂr inte Breitlings egna ett alternativ?
![]()
Ja tyvĂ€rr âfrasarâ de sig lite i textilen. Sen kan jag ju tycka att de Ă€r överprisade i förhĂ„llande till deras gummi och vanliga lĂ€derVerkar som dessa haft grymt undermĂ„lig kvalitet i flera Ă„r dock. Trist för de Ă€r riktigt snygga
Kolla omega utbud och priser de blir du chockad hur billigt Ă€r BreitlingJa tyvĂ€rr âfrasarâ de sig lite i textilen. Sen kan jag ju tycka att de Ă€r överprisade i förhĂ„llande till deras gummi och vanliga lĂ€der![]()
Huke har en pistage inne med nĂ„gon form av % (20 kanske)Jag förstĂ„r. Tycker ocksĂ„ den Ă€r riktigt snygg men har bestĂ€mt mig för âpistagenâ. Ska bli kul med en lite annorlunda tavla i samlingen
Tack snĂ€llt för tipset. Ringde och hörde med dem i förmiddags, de har den till 30% rabatt. Landar pĂ„ ca 70â skulle jag tro beroende pĂ„ deras listpris.Huke har en pistage inne med nĂ„gon form av % (20 kanske)
För ca tvĂ„ (?) Ă„r sedan listade den vĂ€l 65â, eller nĂ„got liknande. 70â för en ny Ă€r vĂ€l bra idag. Visste inte om Huke hade kvar Breitling eller inte. Har de -30% pĂ„ alla modeller?Tack snĂ€llt för tipset. Ringde och hörde med dem i förmiddags, de har den till 30% rabatt. Landar pĂ„ ca 70â skulle jag tro beroende pĂ„ deras listpris.
De har inte kvar Breitling, var bara det exet.För ca tvĂ„ (?) Ă„r sedan listade den vĂ€l 65â, eller nĂ„got liknande. 70â för en ny Ă€r vĂ€l bra idag. Visste inte om Huke hade kvar Breitling eller inte. Har de -30% pĂ„ alla modeller?
Priset Ă€r verkligen bra. GĂ„r omöjligt att köpa en ny frĂ„n "AD" till detta pris.För ca tvĂ„ (?) Ă„r sedan listade den vĂ€l 65â, eller nĂ„got liknande. 70â för en ny Ă€r vĂ€l bra idag. Visste inte om Huke hade kvar Breitling eller inte. Har de -30% pĂ„ alla modeller?
Listpriset har nog aldrig varit sĂ„ lĂ„gt iaf. Kostade enligt Hodinkee $8400 nĂ€r den introducerades.För ca tvĂ„ (?) Ă„r sedan listade den vĂ€l 65â, eller nĂ„got liknande. 70â för en ny Ă€r vĂ€l bra idag. Visste inte om Huke hade kvar Breitling eller inte. Har de -30% pĂ„ alla modeller?
Klart du ska ha en Pistachio!! VÀldigt trevlig.Priset Àr verkligen bra. GÄr omöjligt att köpa en ny frÄn "AD" till detta pris.
Klart man ska ha en gröngöling! De listade vÀl ca 82 i sve, men gick att fÄ loss för runt 65, var ju innan butiker dragit Ät rabatternaKlart du ska ha en Pistachio!! VÀldigt trevlig.
![]()
Jag vet faktiskt inte. Jag gav 70 frÄn grÄis nÀr jag köpte min vÄren 2023. LÄter som det varit nÄgot billigare att upptÀcka den tidigtKlart man ska ha en gröngöling! De listade vÀl ca 82 i sve, men gick att fÄ loss för runt 65, var ju innan butiker dragit Ät rabatterna![]()
Avantagen upplevs mindre absolut, ganska mycket mindre enligt min subjektiva uppfattningHej alla! Jag har blivit sjukt sugen pĂ„ en Breitling Aerospace Avantage, Ă€gde en Aerospace Evo men insĂ„g att den var för stor för mina 16 cm handleder. Men jag har inte kunnat slĂ€ppa Aerospacen och gillar det mer "moderna" utseendet pĂ„ Avantage och Evo. Ăr det möjligtvis nĂ„gon i Sthlm (centrum) som har en Avantage man Ă€r sugen pĂ„ att sĂ€lja/eller vill ses pĂ„ en kaffe sĂ„ att man kan fĂ„ prova en i "verkligheten" innan man försöker hitta en att köpa? NĂ„gon som har testat bĂ„da och kan sĂ€ga om Avantagen upplevs mindre Ă€n Evo? Det ska ju framförallt vara LTL som Ă€r mindre pĂ„ Avantage vilket Ă€ndĂ„ ger visst hopp att den skulle kunna funka..
Haft Avantage en lĂ€ngre tid, har aldrig Ă€gt nĂ„gon EVO men provat nĂ„gra ggr. Absolut Ă€r det skillnad dĂ„ jag hittar LTL 48,2mm mot 52mm för EVO. En modell jag tĂ€nker ger ganska samma storleksupplevelse som Avantage Ă€r senaste Superocean i 42mm, den Ă€r ju bara att knalla in hos Breitling och be att fĂ„ prova.Hej alla! Jag har blivit sjukt sugen pĂ„ en Breitling Aerospace Avantage, Ă€gde en Aerospace Evo men insĂ„g att den var för stor för mina 16 cm handleder. Men jag har inte kunnat slĂ€ppa Aerospacen och gillar det mer "moderna" utseendet pĂ„ Avantage och Evo. Ăr det möjligtvis nĂ„gon i Sthlm (centrum) som har en Avantage man Ă€r sugen pĂ„ att sĂ€lja/eller vill ses pĂ„ en kaffe sĂ„ att man kan fĂ„ prova en i "verkligheten" innan man försöker hitta en att köpa? NĂ„gon som har testat bĂ„da och kan sĂ€ga om Avantagen upplevs mindre Ă€n Evo? Det ska ju framförallt vara LTL som Ă€r mindre pĂ„ Avantage vilket Ă€ndĂ„ ger visst hopp att den skulle kunna funka..
Snygg i vit! Hur stor handled har du och vad sÄlde du den för? Hade du lÀnk ocksÄ?Avantagen upplevs mindre absolut, ganska mycket mindre enligt min subjektiva uppfattning
![]()
FörstÄr inte varför jag sÄlde min(som vanligt)
Tack för infon! Hur stor handled har du?Haft Avantage en lÀngre tid, har aldrig Àgt nÄgon EVO men provat nÄgra ggr. Absolut Àr det skillnad dÄ jag hittar LTL 48,2mm mot 52mm för EVO. En modell jag tÀnker ger ganska samma storleksupplevelse som Avantage Àr senaste Superocean i 42mm, den Àr ju bara att knalla in hos Breitling och be att fÄ prova.
![]()
18 dÀr den sitter.Tack för infon! Hur stor handled har du?
Fasen, ibland undrar man vad man har gjort för att förtjĂ€na smal handled... Men @Stefan S - du anser Ă€ndĂ„ att det Ă€r en bra storleksskillnad mot Evon, Ă„t det mindre hĂ„llet? Ăr jĂ€kligt sugen pĂ„ denna: https://www.chrono24.com/breitling/...full-titanium-quartz-completo--id31493574.htm - men blir en hel del dyrare med tull/moms pĂ„rĂ€knat.. (ca 30-31') Dock verkar den vara i bra skick men svĂ„rt att sĂ€ga om det har varit nĂ„gon polering..18 dĂ€r den sitter.
Det Ă€r Ă„ratal sedan jag provade en EVO men angivna 52mm L2L Ă€r stort och nĂ€rmare 4mm mer Ă€n vad som anges pĂ„ Avantage. Jag grejar ju dom storlekarna sĂ„ jag tĂ€nker inte sĂ„ mycket pĂ„ det och inte heller pĂ„ om Ă€ndlĂ€nkarna förlĂ€nger som vissa pĂ„pekat om modeller jag Ă€ger. Men 48mm Ă€r inte litet heller sĂ„ rekommenderar Ă€ndĂ„ att försöka prova pĂ„ din handled. LĂ€nkbredd gör vĂ€l ocksĂ„ sitt för storleksupplevelsen och i mĂ„nga fall tycker jag 22mm Ă€r lite mycket, sĂ„ ocksĂ„ pĂ„ denna. Det lite trĂ„kiga svaret Ă€r nog att Ă€ldre 40mm med 20mm lĂ€nk vore ett bĂ€ttre val, LTL borde vĂ€l ligga runt 45mm pĂ„ dom.Fasen, ibland undrar man vad man har gjort för att förtjĂ€na smal handled... Men @Stefan S - du anser Ă€ndĂ„ att det Ă€r en bra storleksskillnad mot Evon, Ă„t det mindre hĂ„llet? Ăr jĂ€kligt sugen pĂ„ denna: https://www.chrono24.com/breitling/...full-titanium-quartz-completo--id31493574.htm - men blir en hel del dyrare med tull/moms pĂ„rĂ€knat.. (ca 30-31') Dock verkar den vara i bra skick men svĂ„rt att sĂ€ga om det har varit nĂ„gon polering..
17,5-18 skulle jag gissa vid den tidenSnygg i vit! Hur stor handled har du och vad sÄlde du den för? Hade du lÀnk ocksÄ?
Jaa, misstÀnker att 40 mm Àr bÀttre storleksmÀssigt tyvÀrr, fick svar av sÀljaren och den Àr servad och polerade av Breitling i Brasilien. Min uppfattning Àr nog att man kan polera en Breitling i titan, absolut!Det Àr Äratal sedan jag provade en EVO men angivna 52mm L2L Àr stort och nÀrmare 4mm mer Àn vad som anges pÄ Avantage. Jag grejar ju dom storlekarna sÄ jag tÀnker inte sÄ mycket pÄ det och inte heller pÄ om ÀndlÀnkarna förlÀnger som vissa pÄpekat om modeller jag Àger. Men 48mm Àr inte litet heller sÄ rekommenderar ÀndÄ att försöka prova pÄ din handled. LÀnkbredd gör vÀl ocksÄ sitt för storleksupplevelsen och i mÄnga fall tycker jag 22mm Àr lite mycket, sÄ ocksÄ pÄ denna. Det lite trÄkiga svaret Àr nog att Àldre 40mm med 20mm lÀnk vore ett bÀttre val, LTL borde vÀl ligga runt 45mm pÄ dom.
Den du lÀnkar drar ju ivÀg upp mot 30' nÀr den landat hemma hos dig och det tycker jag blir för mycket dÄ dom har gÄtt för 21-22k hÀr. Funkar den inte och du vill sÀlja sÄ gÄr du back. Bezel ser ut att inte linjera perfekt och det Àr nog vanligt, sÄ var ocksÄ min. Titan gÄr liksom inte att polera, Àr vÀl ingen som ens försöker?
Hittade en bild med EVOn pĂ„ armen vid samma tid⊠kanske inte jĂ€ttebra bild för jĂ€mförelse men menâŠAvantagen upplevs mindre absolut, ganska mycket mindre enligt min subjektiva uppfattning
![]()
FörstÄr inte varför jag sÄlde min(som vanligt)
Upplever den helt klar som större Ă€n Avantage pĂ„ den dĂ€r bilden men lite svĂ„rt med Ă€rmen sĂ„klart!Hittade en bild med EVOn pĂ„ armen vid samma tid⊠kanske inte jĂ€ttebra bild för jĂ€mförelse men menâŠ
![]()
Nje inte de bÀsta bilderna för jÀmförelse.Upplever den helt klar som större Àn Avantage pÄ den dÀr bilden men lite svÄrt med Àrmen sÄklart!