Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Aerospace evo har vĂ€l utgĂ„tt ur sortimentet? Den var lĂ€nge borta frĂ„n hemsidan men nu ser jag den faktiskt dĂ€r. NĂ€r jag var i Breitlingbutiken pĂ„ Biblioteksgatan för nĂ„got Ă„r sedan sa dom att den skulle sluta sĂ€ljas..Har varit inne i flera Breitling AD nu bĂ„de i Sverige, flygplatser i Europa och Ă€ven i Schweiz nyligen. Ingen har haft flera modeller av Professional serien inne. Endurance finns pĂ„ de flesta stĂ€llen. Men Aerospace och Emergency som jag vill titta pĂ„ har inte funnits pĂ„ en enda... PĂ„ Breitling Boutiquen i GenĂšve sĂ„ kunde de inte förklara varför de inte har den inne... Ăr de sĂ„ impopulĂ€ra? Emergency kan jag tĂ€nka mig Ă€r lite svĂ„rsĂ„ld, men Aerospace kĂ€nns som en ganska vanligt förekommande Breitling pĂ„ handlederna.
NĂ„gon som varit inne i en butik som har Aerospace Evo och /eller Emergency inne?
Har varit inne i flera Breitling AD nu bĂ„de i Sverige, flygplatser i Europa och Ă€ven i Schweiz nyligen. Ingen har haft flera modeller av Professional serien inne. Endurance finns pĂ„ de flesta stĂ€llen. Men Aerospace och Emergency som jag vill titta pĂ„ har inte funnits pĂ„ en enda... PĂ„ Breitling Boutiquen i GenĂšve sĂ„ kunde de inte förklara varför de inte har den inne... Ăr de sĂ„ impopulĂ€ra? Emergency kan jag tĂ€nka mig Ă€r lite svĂ„rsĂ„ld, men Aerospace kĂ€nns som en ganska vanligt förekommande Breitling pĂ„ handlederna.
NĂ„gon som varit inne i en butik som har Aerospace Evo och /eller Emergency inne?
FĂ„tt kĂ€nslan av att de vill âbranda omâ o gĂ„ ifrĂ„n sitt flygarv, sĂ„ kĂ€nns inte som de Ă€r speciellt intresserade av att skylta med sina vingar lĂ€ngre - tyvĂ€rrAerospace evo har vĂ€l utgĂ„tt ur sortimentet? Den var lĂ€nge borta frĂ„n hemsidan men nu ser jag den faktiskt dĂ€r. NĂ€r jag var i Breitlingbutiken pĂ„ Biblioteksgatan för nĂ„got Ă„r sedan sa dom att den skulle sluta sĂ€ljas..
Hoppas verkligen de behĂ„ller flyg-nischen. Kan bli svĂ„rt för dem att bryta sig ur den dĂ„ övriga marknaden med dykare, dressklockor osv kĂ€nns lite "mĂ€ttad" just nu, men pilotklockor med sĂ„ tung bakgrund som Breitling behöver vi tycker jag!FĂ„tt kĂ€nslan av att de vill âbranda omâ o gĂ„ ifrĂ„n sitt flygarv, sĂ„ kĂ€nns inte som de Ă€r speciellt intresserade av att skylta med sina vingar lĂ€ngre - tyvĂ€rr
MÀrkligt dock att de slÀppte en ny Aerospace nyligen samt att EVOn verkar ha kommit tillbaka efter de sagt att den skulle utgÄtt.
Emergencyn tillverkas som jag förstÄr det bara pÄ bestÀllning dock.
Blir inte riktigt klok pÄ vad de hÄller pÄ med om jag ska vara riktigt Àrlig.
HÄller helt med dig.Hoppas verkligen de behÄller flyg-nischen. Kan bli svÄrt för dem att bryta sig ur den dÄ övriga marknaden med dykare, dressklockor osv kÀnns lite "mÀttad" just nu, men pilotklockor med sÄ tung bakgrund som Breitling behöver vi tycker jag!
Intressant att Emergency tillverkas pÄ förfrÄgan. Makes sense. Hoppas jag kan fÄ möjlighet att prova en nÄgon gÄng i alla fall
MĂ€rklig hĂ„llning att Evon kommer tillbaka nĂ€r man sagt att den utgĂ„tt, trenden gĂ„r ju mot mindre klockor nu, snĂ€lla Breitling, ge oss en ny 40mm Aerospace!FĂ„tt kĂ€nslan av att de vill âbranda omâ o gĂ„ ifrĂ„n sitt flygarv, sĂ„ kĂ€nns inte som de Ă€r speciellt intresserade av att skylta med sina vingar lĂ€ngre - tyvĂ€rr
MÀrkligt dock att de slÀppte en ny Aerospace nyligen samt att EVOn verkar ha kommit tillbaka efter de sagt att den skulle utgÄtt.
Emergencyn tillverkas som jag förstÄr det bara pÄ bestÀllning dock.
Blir inte riktigt klok pÄ vad de hÄller pÄ med om jag ska vara riktigt Àrlig.
2025 Àr vÀl 40-Ärsjubileum för Aerospacen? Eftersom dom slÀppte en Orbiter nyligen skulle jag tippa pÄ att en ny aerospace dyker upp med liknande form som den (kronografknappar osv)..MÀrklig hÄllning att Evon kommer tillbaka nÀr man sagt att den utgÄtt, trenden gÄr ju mot mindre klockor nu, snÀlla Breitling, ge oss en ny 40mm Aerospace!
Ăr den 40mm eller mindre kan jag godta chronoknapparna Ă€ven om den Ă€r sĂ„ clean utan knappar. FunktionsmĂ€ssigt mĂ„ste vĂ€l knapparna dock vara bĂ€ttre Ă€n kronan tĂ€nker jag..2025 Ă€r vĂ€l 40-Ă„rsjubileum för Aerospacen? Eftersom dom slĂ€ppte en Orbiter nyligen skulle jag tippa pĂ„ att en ny aerospace dyker upp med liknande form som den (kronografknappar osv)..
MÀrklig hÄllning att Evon kommer tillbaka nÀr man sagt att den utgÄtt, trenden gÄr ju mot mindre klockor nu, snÀlla Breitling, ge oss en ny 40mm Aerospace!
Hoppas verkligen nya Aerospacen kommer i fler fÀrger o varianter⊠finns ju en del att bygga pÄ dÀr, minst sagt.2025 Àr vÀl 40-Ärsjubileum för Aerospacen? Eftersom dom slÀppte en Orbiter nyligen skulle jag tippa pÄ att en ny aerospace dyker upp med liknande form som den (kronografknappar osv)..
Aerospace i guld kÀnns som riktigt önsketÀnkande! Undrar hur populÀr den varianten var nÀr den sÄldes!Hoppas verkligen nya Aerospacen kommer i fler fÀrger o varianter⊠finns ju en del att bygga pÄ dÀr, minst sagt.
Att den skulle komma i mindre version tror jag dock inte pÄ
Men visst en Aerospace i tvÄ storlekar o en i guld vore vÀl mumma
Njae..Aerospace i guld kÀnns som riktigt önsketÀnkande! Undrar hur populÀr den varianten var nÀr den sÄldes!
Runt 25 skulle jag tippa. Antar att det Àr den pÄ sefina pantbank som du kikar pÄ, för 22.500:- lÀr du inte förlora nÀmnvÀrt vid en flipp iallafall.Vad bör en fullset Superocean II 36mm (A17316) frÄn 2021 betinga för vÀrde pÄ forumet? Tror aldrig jag sett nÄn hÀr. Eller helt osÀljbar?
Har ev möjlighet att köpa en o prova, men vill inte gÄ back för mycket om den ska flippas.
Ok, tack.Runt 25 skulle jag tippa. Antar att det Àr den pÄ sefina pantbank som du kikar pÄ, för 22.500:- lÀr du inte förlora nÀmnvÀrt vid en flipp iallafall.
Det Àr en ganska populÀr damklocka.
Ăr den frĂ„n Sefina sĂ„ köp den & lĂ€mna in pĂ„ kontroll hos Breitling direkt (400kr).Vad bör en fullset Superocean II 36mm (A17316) frĂ„n 2021 betinga för vĂ€rde pĂ„ forumet? Tror aldrig jag sett nĂ„n hĂ€r. Eller helt osĂ€ljbar?
Har ev möjlighet att köpa en o prova, men vill inte gÄ back för mycket om den ska flippas.
Vad Àr det som gör klockan feminin, Àr det storleken du tÀnker pÄ?Ok, tack.
Jepp, blev sugen att prova. Men vet inte hur feminin den upplevs i verkligheten liksom. SvÄrt det dÀr.
Högst oklart, kan ju vara olika. GÄr bara med mindre klockor o det kan ju skilja sig lite i uttrycken helt enkelt.Vad Àr det som gör klockan feminin, Àr det storleken du tÀnker pÄ?
Den tillhörde vÀl damkollektionen nÀr den sÄldes?Vad Àr det som gör klockan feminin, Àr det storleken du tÀnker pÄ?
Den tillhörde vÀl damkollektionen nÀr den sÄldes?
Sen Àr det vÀl upp till var o en o bÀra det de gillar och tycker om.
Dock tror jag inte den Ă€r jĂ€tte lĂ€tt o bli av med till det priset. Dels Ă€r âdam-urâ generellt mer svĂ„rsĂ„lda. Och med tanke pĂ„ att 42mm gĂ„r för 25-30, skulle jag nog vara glad o fĂ„ 20 för den. Men givetvis som alltid, finns det en köpare nĂ€r man ska sĂ€ljaâŠ.
Riktigt fin, den modellen med de mer kursiva timmarkörerna Àr ju bÀsta alternativet till de mer moderna klockorna i mitt tycke. Se till att byta batteri nu sÄ den fÄr lite handledstid!Blev lite sugen pÄ Aerospace efter allt snack om modellen men typiskt nog var batteriet slut :-( Trevlig modell Àr det hursomhelst och allra helst i 40 mm utförande med superquartz imho.
Tycker du har rÀtt, den upplevs pÄ bild som nÀstan lite feminin pÄ nÄgot sÀtt. 36 mm i sig Àr vÀl inte det som avgör om det Àr en dam/herrklocka (i mitt tycke), men anvÀndningsomrÄdet kanske mer avgör om storleken Àr bra eller inte!Högst oklart, kan ju vara olika. GÄr bara med mindre klockor o det kan ju skilja sig lite i uttrycken helt enkelt.
Men tror nog denna upplevs vĂ€ldigt unisex. Fin storlek verkligen, men det Ă€r en svĂ„r storlek pĂ„ en dykare dĂ„ det tenderar att bli âmycket bezel o lite tavlaâ.