• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Stranden kÀnns avlÀgsen.
1000040353.jpg

Har varit inne i flera Breitling AD nu bĂ„de i Sverige, flygplatser i Europa och Ă€ven i Schweiz nyligen. Ingen har haft flera modeller av Professional serien inne. Endurance finns pĂ„ de flesta stĂ€llen. Men Aerospace och Emergency som jag vill titta pĂ„ har inte funnits pĂ„ en enda... PĂ„ Breitling Boutiquen i GenĂšve sĂ„ kunde de inte förklara varför de inte har den inne... Är de sĂ„ impopulĂ€ra? Emergency kan jag tĂ€nka mig Ă€r lite svĂ„rsĂ„ld, men Aerospace kĂ€nns som en ganska vanligt förekommande Breitling pĂ„ handlederna.

NĂ„gon som varit inne i en butik som har Aerospace Evo och /eller Emergency inne?

Har varit inne i flera Breitling AD nu bĂ„de i Sverige, flygplatser i Europa och Ă€ven i Schweiz nyligen. Ingen har haft flera modeller av Professional serien inne. Endurance finns pĂ„ de flesta stĂ€llen. Men Aerospace och Emergency som jag vill titta pĂ„ har inte funnits pĂ„ en enda... PĂ„ Breitling Boutiquen i GenĂšve sĂ„ kunde de inte förklara varför de inte har den inne... Är de sĂ„ impopulĂ€ra? Emergency kan jag tĂ€nka mig Ă€r lite svĂ„rsĂ„ld, men Aerospace kĂ€nns som en ganska vanligt förekommande Breitling pĂ„ handlederna.

NĂ„gon som varit inne i en butik som har Aerospace Evo och /eller Emergency inne?
Aerospace evo har vÀl utgÄtt ur sortimentet? Den var lÀnge borta frÄn hemsidan men nu ser jag den faktiskt dÀr. NÀr jag var i Breitlingbutiken pÄ Biblioteksgatan för nÄgot Är sedan sa dom att den skulle sluta sÀljas..

Aerospace evo har vÀl utgÄtt ur sortimentet? Den var lÀnge borta frÄn hemsidan men nu ser jag den faktiskt dÀr. NÀr jag var i Breitlingbutiken pÄ Biblioteksgatan för nÄgot Är sedan sa dom att den skulle sluta sÀljas..
FĂ„tt kĂ€nslan av att de vill ”branda om” o gĂ„ ifrĂ„n sitt flygarv, sĂ„ kĂ€nns inte som de Ă€r speciellt intresserade av att skylta med sina vingar lĂ€ngre - tyvĂ€rr 😌
MÀrkligt dock att de slÀppte en ny Aerospace nyligen samt att EVOn verkar ha kommit tillbaka efter de sagt att den skulle utgÄtt.
Emergencyn tillverkas som jag förstÄr det bara pÄ bestÀllning dock.
Blir inte riktigt klok pÄ vad de hÄller pÄ med om jag ska vara riktigt Àrlig.

FĂ„tt kĂ€nslan av att de vill ”branda om” o gĂ„ ifrĂ„n sitt flygarv, sĂ„ kĂ€nns inte som de Ă€r speciellt intresserade av att skylta med sina vingar lĂ€ngre - tyvĂ€rr 😌
MÀrkligt dock att de slÀppte en ny Aerospace nyligen samt att EVOn verkar ha kommit tillbaka efter de sagt att den skulle utgÄtt.
Hoppas verkligen de behÄller flyg-nischen. Kan bli svÄrt för dem att bryta sig ur den dÄ övriga marknaden med dykare, dressklockor osv kÀnns lite "mÀttad" just nu, men pilotklockor med sÄ tung bakgrund som Breitling behöver vi tycker jag!
Intressant att Emergency tillverkas pĂ„ förfrĂ„gan. Makes sense. Hoppas jag kan fĂ„ möjlighet att prova en nĂ„gon gĂ„ng i alla fall 😊

Hoppas verkligen de behÄller flyg-nischen. Kan bli svÄrt för dem att bryta sig ur den dÄ övriga marknaden med dykare, dressklockor osv kÀnns lite "mÀttad" just nu, men pilotklockor med sÄ tung bakgrund som Breitling behöver vi tycker jag!
Intressant att Emergency tillverkas pĂ„ förfrĂ„gan. Makes sense. Hoppas jag kan fĂ„ möjlighet att prova en nĂ„gon gĂ„ng i alla fall 😊
HĂ„ller helt med dig.
KÀnns ju helt hÄl i huvudet att överge det man Àr mest identifierad med, och det som jag personligen gillar med mÀrket. SÄ hoppas verkligen de inte Àr planen.
Sen verkar det som de sĂ€ljer hyfsat, sĂ„ vi kanske Ă€r för fĂ„ som tycker som vi gör đŸ„Č

MĂ€rklig hĂ„llning att Evon kommer tillbaka nĂ€r man sagt att den utgĂ„tt, trenden gĂ„r ju mot mindre klockor nu, snĂ€lla Breitling, ge oss en ny 40mm Aerospace! 🙏

MĂ€rklig hĂ„llning att Evon kommer tillbaka nĂ€r man sagt att den utgĂ„tt, trenden gĂ„r ju mot mindre klockor nu, snĂ€lla Breitling, ge oss en ny 40mm Aerospace! 🙏
2025 Àr vÀl 40-Ärsjubileum för Aerospacen? Eftersom dom slÀppte en Orbiter nyligen skulle jag tippa pÄ att en ny aerospace dyker upp med liknande form som den (kronografknappar osv)..

2025 Àr vÀl 40-Ärsjubileum för Aerospacen? Eftersom dom slÀppte en Orbiter nyligen skulle jag tippa pÄ att en ny aerospace dyker upp med liknande form som den (kronografknappar osv)..
Är den 40mm eller mindre kan jag godta chronoknapparna Ă€ven om den Ă€r sĂ„ clean utan knappar. FunktionsmĂ€ssigt mĂ„ste vĂ€l knapparna dock vara bĂ€ttre Ă€n kronan tĂ€nker jag..

Hoppas verkligen nya Aerospacen kommer i fler fÀrger o varianter
 finns ju en del att bygga pÄ dÀr, minst sagt.
Att den skulle komma i mindre version tror jag dock inte pĂ„ 🙃
Men visst en Aerospace i tvĂ„ storlekar o en i guld vore vĂ€l mumma 🙏

Hoppas verkligen nya Aerospacen kommer i fler fÀrger o varianter
 finns ju en del att bygga pÄ dÀr, minst sagt.
Att den skulle komma i mindre version tror jag dock inte pĂ„ 🙃
Men visst en Aerospace i tvĂ„ storlekar o en i guld vore vĂ€l mumma 🙏
Aerospace i guld kĂ€nns som riktigt önsketĂ€nkande! 😅 Undrar hur populĂ€r den varianten var nĂ€r den sĂ„ldes!

Vad bör en fullset Superocean II 36mm (A17316) frÄn 2021 betinga för vÀrde pÄ forumet? Tror aldrig jag sett nÄn hÀr. Eller helt osÀljbar?

Har ev möjlighet att köpa en o prova, men vill inte gÄ back för mycket om den ska flippas.

IMG_5162.jpeg

Vad bör en fullset Superocean II 36mm (A17316) frÄn 2021 betinga för vÀrde pÄ forumet? Tror aldrig jag sett nÄn hÀr. Eller helt osÀljbar?

Har ev möjlighet att köpa en o prova, men vill inte gÄ back för mycket om den ska flippas.

IMG_5162.jpeg
Runt 25 skulle jag tippa. Antar att det Àr den pÄ sefina pantbank som du kikar pÄ, för 22.500:- lÀr du inte förlora nÀmnvÀrt vid en flipp iallafall.

Det Àr en ganska populÀr damklocka.

Runt 25 skulle jag tippa. Antar att det Àr den pÄ sefina pantbank som du kikar pÄ, för 22.500:- lÀr du inte förlora nÀmnvÀrt vid en flipp iallafall.

Det Àr en ganska populÀr damklocka.
Ok, tack.
Jepp, blev sugen att prova. Men vet inte hur feminin den upplevs i verkligheten liksom. SvÄrt det dÀr.

IMG_5162.jpeg
Är den frĂ„n Sefina sĂ„ köp den & lĂ€mna in pĂ„ kontroll hos Breitling direkt (400kr).
har köpt 3 Breitling av Sefina, 2 av dessa hade dolda fel & den tredje ett pÄpekat ytligt fel, Àven haft bekanta som stött pÄ fel pÄ klockor frÄn just Sefina & nÀr jag frÄgar Sefina hur det kommer sig Àr svaret helt enkelt att dom inte kontrollerar klockor öht, funkar den vid första anblick sÄ Àr dom nöjda & tar in den med glÀdje eftersom dom betalar pantaren vÀldigt lÄgt, skulle tro att personen som lÀmnat in denna klocka fÄtt typ 11-12000kr i pantlÄn.
Just denna (om det Àr den frÄn sefina) Àr Àven tidigare sÄld pÄ auktion 2024 & sedan ÄterlÀmnad sÄ var noga med kontroll pÄ den.

Vill Àven tillÀgga att Sefina Àr jÀttesmidiga gÀllande reklamationer & returer!

Är den fullt fungerande sĂ„ Ă€r 20-25 ett bra pris:)
Mvh!

Vad Àr det som gör klockan feminin, Àr det storleken du tÀnker pÄ?
Högst oklart, kan ju vara olika. GÄr bara med mindre klockor o det kan ju skilja sig lite i uttrycken helt enkelt.

Men tror nog denna upplevs vĂ€ldigt unisex. Fin storlek verkligen, men det Ă€r en svĂ„r storlek pĂ„ en dykare dĂ„ det tenderar att bli ”mycket bezel o lite tavla”.

Vad Àr det som gör klockan feminin, Àr det storleken du tÀnker pÄ?
Den tillhörde vÀl damkollektionen nÀr den sÄldes?
Sen Àr det vÀl upp till var o en o bÀra det de gillar och tycker om.
Dock tror jag inte den Ă€r jĂ€tte lĂ€tt o bli av med till det priset. Dels Ă€r ”dam-ur” generellt mer svĂ„rsĂ„lda. Och med tanke pĂ„ att 42mm gĂ„r för 25-30, skulle jag nog vara glad o fĂ„ 20 för den. Men givetvis som alltid, finns det en köpare nĂ€r man ska sĂ€lja
.

Den tillhörde vÀl damkollektionen nÀr den sÄldes?
Sen Àr det vÀl upp till var o en o bÀra det de gillar och tycker om.
Dock tror jag inte den Ă€r jĂ€tte lĂ€tt o bli av med till det priset. Dels Ă€r ”dam-ur” generellt mer svĂ„rsĂ„lda. Och med tanke pĂ„ att 42mm gĂ„r för 25-30, skulle jag nog vara glad o fĂ„ 20 för den. Men givetvis som alltid, finns det en köpare nĂ€r man ska sĂ€lja
.

Eftersom den ligger osÄld för 22500:- tror jag ocksÄ att 20k Àr optimistiskt

Blev lite sugen pÄ Aerospace efter allt snack om modellen men typiskt nog var batteriet slut :-( Trevlig modell Àr det hursomhelst och allra helst i 40 mm utförande med superquartz imho.
Riktigt fin, den modellen med de mer kursiva timmarkörerna Ă€r ju bĂ€sta alternativet till de mer moderna klockorna i mitt tycke. Se till att byta batteri nu sĂ„ den fĂ„r lite handledstid! 🙌

Högst oklart, kan ju vara olika. GÄr bara med mindre klockor o det kan ju skilja sig lite i uttrycken helt enkelt.

Men tror nog denna upplevs vĂ€ldigt unisex. Fin storlek verkligen, men det Ă€r en svĂ„r storlek pĂ„ en dykare dĂ„ det tenderar att bli ”mycket bezel o lite tavla”.
Tycker du har rÀtt, den upplevs pÄ bild som nÀstan lite feminin pÄ nÄgot sÀtt. 36 mm i sig Àr vÀl inte det som avgör om det Àr en dam/herrklocka (i mitt tycke), men anvÀndningsomrÄdet kanske mer avgör om storleken Àr bra eller inte!

Tillbaka
Topp