• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Karlsson

Panerai
Syfestival?!?!
Vad 17 e de?
Serveras blaskig öl i plastglas pÄ sÄnna?:)

En syfestival(ÀlvsjömÀssan) Àr en Ärlig tillstÀllning dÄ man letar efter garn och tyger eller kanske t.o.m. en symaskin om man har tur!
I Àrlighetens namn sÄ viskade jag försiktigt i min bÀttre hÀlfts öra att pÄ Nordbygg-mÀssan sÄ serveras det minsann öl i var och vartannat bÄs :)

Dom har nog öppet imorgon ocksÄ, rekommenderas varmt ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En syfestival(ÀlvsjömÀssan) Àr en Ärlig tillstÀllning dÄ man letar efter garn och tyger eller kanske t.o.m. en symaskin om man har tur!
I Àrlighetens namn sÄ viskade jag försiktigt i min bÀttre hÀlfts öra att pÄ Nordbygg-mÀssan sÄ serveras det minsann öl i var och vartannat bÄs :)

Dom har nog öppet imorgon ocksÄ, rekommenderas varmt ;)
Syfestival :D Jag har lÀrt mig ett nytt svenskt dubbelord, det Àr inte varje dag.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
zjbex.jpg
 
  • Like
Reactions: PCB

JensBP

Brattlife
2-Faktor
hehe kraftigt urspÄrat nu:D
hoppas du inte tar illa upp @Karlsson
typiskt Breitlinglovers att spÄra sÄ hÀr,,,
Just ordet syfestival som ord och hÀndelse var sÄ kul, jag hade ingen aning om det fanns en syfestival. SymÀssa eller liknande fine. Men syfestival? Hehe :p Nog urspÄrat nu. För att gÄ Ät det mer seriösa hÄllet, vi Breitling-Àgare Àr gravallvarliga och dödsseriösa, sÄ firar jag hÀrmed alla vÀrldens syfestivaler med en bit tyg med sytrÄd med ypperlig precision frÄn Breitling:
IMG_3709.jpg
 

Oli

Omega
2-Faktor
En annan laddar med bÄde nato och rom inför kvÀllen!
image.jpeg


TÀnkte samtidigt höra om nÄgon hört frÄn @Oli pÄ sistone? Försökt nÄ honom via PM ett tag utan resultat.

SkÄl och go' kvÀll :)

Ping. Är pga massa olika omstĂ€ndigheter upptagen med livet offline just nu :blackeye:, har skickat PM till dig dock.
Kommer förmodligen inte vara online speciellt mycket under nÄgra mÄnader framöver, mÄste fokusera pÄ allt annat förutom klockor ett tag men kollar av pm dÄ och dÄ.
Är det riktigt akut sĂ„ kan ni frĂ„ga @Dixie sĂ„ kanske han kan vara snĂ€ll att jaga fatt pĂ„ mig, tack vare honom jag loggade in idag.;)
 
Söker lite visdom hÀr bland fanatikerna! Vilka Breitling kan man bÀra om man har vissa "limitations" ang storlek pÄ klockan?
Jag har framförallt stora problem med klockor >14mm tjocklek, helst tunnare Àn sÄ men form och övrig storlek pÄ boett etc spelar ju givetvis in.

De jag har hittat Àr Colt Quartz, nya Avenger 2 GMT och Aerospace, finns det fler?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Söker lite visdom hÀr bland fanatikerna! Vilka Breitling kan man bÀra om man har vissa "limitations" ang storlek pÄ klockan?
Jag har framförallt stora problem med klockor >14mm tjocklek, helst tunnare Àn sÄ men form och övrig storlek pÄ boett etc spelar ju givetvis in.

De jag har hittat Àr Colt Quartz, nya Avenger 2 GMT och Aerospace, finns det fler?
Colt II a17380. BĂ€sta 41mm:aren. 12,4mm tjock.
Colt1.jpg

Cockpit 41/14mm
Cockpit2.jpg
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Söker lite visdom hÀr bland fanatikerna! Vilka Breitling kan man bÀra om man har vissa "limitations" ang storlek pÄ klockan?
Jag har framförallt stora problem med klockor >14mm tjocklek, helst tunnare Àn sÄ men form och övrig storlek pÄ boett etc spelar ju givetvis in.

De jag har hittat Àr Colt Quartz, nya Avenger 2 GMT och Aerospace, finns det fler?

Colt II a17380. BĂ€sta 41mm:aren. 12,4mm tjock.
Colt1.jpg

Cockpit 41/14mm
Cockpit2.jpg
Japp, en Colt II'a Àr ett klokt val om man söker en nÀttare Breitling
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    124.7 KB · Visningar: 12

Dixie

Audemars
2-Faktor
Söker lite visdom hÀr bland fanatikerna! Vilka Breitling kan man bÀra om man har vissa "limitations" ang storlek pÄ klockan?
Jag har framförallt stora problem med klockor >14mm tjocklek, helst tunnare Àn sÄ men form och övrig storlek pÄ boett etc spelar ju givetvis in.

De jag har hittat Àr Colt Quartz, nya Avenger 2 GMT och Aerospace, finns det fler?
Du kanske gillar Transocean Chrono 38? Den Àr dock 14,25mm tjock men tÀnker att de dÀr 0,25 spelar sÄdÀr stor roll...
image.jpg

Eller vanliga Transocean 38? Den Àr 12,75mm
image.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Söker lite visdom hÀr bland fanatikerna! Vilka Breitling kan man bÀra om man har vissa "limitations" ang storlek pÄ klockan?
Jag har framförallt stora problem med klockor >14mm tjocklek, helst tunnare Àn sÄ men form och övrig storlek pÄ boett etc spelar ju givetvis in.

De jag har hittat Àr Colt Quartz, nya Avenger 2 GMT och Aerospace, finns det fler?
Eller kanske Galactic 41? Den Àr 14mm tjock...
 
Topp