• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SlÄr ett slag för HÀmnaren!
image.jpeg

HÀmnaren Àr ju sÄ sjukt hÀftig, bra balans mellan diskret och snygg och full gangsta! :cool::p
Det Àr synd att den inte finns med dykarutförande pÄ ringen, jag gillar att kunna ta tid :(

Du kanske gillar Transocean Chrono 38? Den Àr dock 14,25mm tjock men tÀnker att de dÀr 0,25 spelar sÄdÀr stor roll...
image.jpg

Eller vanliga Transocean 38? Den Àr 12,75mm
image.jpg

Njaaa, Kommer inte riktigt överens med tavlorna riktigt.

image.jpg

Eller kanske Galactic 41? Den Àr 14mm tjock...

Den dÀr var inte fy skam, ovanlig modell?

Japp, en Colt II'a Àr ett klokt val om man söker en nÀttare Breitling
image.jpeg

Colt 2an verkar vara den jag kommer tillbaka till, Sjukt lÀcker och finns i Superquartz-utförande! :D
Men vilka referenser/Ärsmodeller Àr det som gÀller om man vill ha den dÀr urtavlan? Jag tycker att de flesta Colts jag hittar ser annorlunda ut och har siffror pÄ tavlan.

BonusfrÄgor: Hur Àr lumen och vad bör man pröjsa för en schysst begagnad Colt 2a?
 
Colt 2an verkar vara den jag kommer tillbaka till, Sjukt lÀcker och finns i Superquartz-utförande! :D
Men vilka referenser/Ärsmodeller Àr det som gÀller om man vill ha den dÀr urtavlan? Jag tycker att de flesta Colts jag hittar ser annorlunda ut och har siffror pÄ tavlan.
BonusfrÄgor: Hur Àr lumen och vad bör man pröjsa för en schysst begagnad Colt 2a?
Referensen som bÄde jag och @JensBP visar Àr A17380 (automat) som producerades mellan 2006-2011. Lumen Àr ordinÀr och inget som kan jÀmföras med en Seiko eller Orient dykare:cool:. Det positiva Àr att Colten Àr lite av instegsmodell och prissatt dÀrefter. PÄ Chrono24 verkar de börja runt 14.
 
Colt 2an verkar vara den jag kommer tillbaka till, Sjukt lÀcker och finns i Superquartz-utförande! :D
Men vilka referenser/Ärsmodeller Àr det som gÀller om man vill ha den dÀr urtavlan? Jag tycker att de flesta Colts jag hittar ser annorlunda ut och har siffror pÄ tavlan.

BonusfrÄgor: Hur Àr lumen och vad bör man pröjsa för en schysst begagnad Colt 2a?

Glöm inte att kolla pÄ A73380 om du ville ha en SuperQuartz!
 
HÀmnaren Àr ju sÄ sjukt hÀftig, bra balans mellan diskret och snygg och full gangsta! :cool::p
Det Àr synd att den inte finns med dykarutförande pÄ ringen, jag gillar att kunna ta tid :(



Njaaa, Kommer inte riktigt överens med tavlorna riktigt.



Den dÀr var inte fy skam, ovanlig modell?



Colt 2an verkar vara den jag kommer tillbaka till, Sjukt lÀcker och finns i Superquartz-utförande! :D
Men vilka referenser/Ärsmodeller Àr det som gÀller om man vill ha den dÀr urtavlan? Jag tycker att de flesta Colts jag hittar ser annorlunda ut och har siffror pÄ tavlan.

BonusfrÄgor: Hur Àr lumen och vad bör man pröjsa för en schysst begagnad Colt 2a?
Breitling hÄller grym lume. De bytte för ett antal Är sedan. Kan personligen inte se nÄn större skillnad mot mina Seiko. ColtII dÀremot har inte sÄ mkt applicerat, men fan va drt lyser. :)
Det ligger en cockpit pÄ tratten till grymt pris dock utan lÀnk. Jag tror svart military pÄ den skulle vara superbt. Jag har Àgt flera colt2 och en cockpit, bilderna Àr mina. Vill du ha lite mer premiumkÀnsla vÀlj cockpit, det Àr en windrider. Jag gillar bÄda och om jag inte redan hade köpt onyttigt mÄnga klockor sista mÄnaderna skulle jag huggt cockpit pÄ tradera. :)

Priserna pÄ beg colt a17380 har skjutit rejÀlt i höjden pÄ senaste. Vita Àr billigare, medans svarta och blÄ dyrare, med kanske lite övervikt mot blÄ som Àr lite ovanligare. Jag tror inte man tjÀnar pÄ att vÀnta om man vill ha en sÄn. Finns mÄnga fina ex i tyskland och europa generellt att fÄ hem snabbt.

Lume pÄ colt II:
image.jpeg
image.jpeg
 
[QUOTE="BossebÀver, post: 1278204, member: 8733":(
Den dÀr var inte fy skam, ovanlig modell?
[/QUOTE]
Ingen aning egentligen men aldrig sett en irl eller hÀr pÄ forumet
 
Breitling hÄller grym lume. De bytte för ett antal Är sedan. Kan personligen inte se nÄn större skillnad mot mina Seiko. ColtII dÀremot har inte sÄ mkt applicerat, men fan va drt lyser. :)
Det ligger en cockpit pÄ tratten till grymt pris dock utan lÀnk. Jag tror svart military pÄ den skulle vara superbt. Jag har Àgt flera colt2 och en cockpit, bilderna Àr mina. Vill du ha lite mer premiumkÀnsla vÀlj cockpit, det Àr en windrider. Jag gillar bÄda och om jag inte redan hade köpt onyttigt mÄnga klockor sista mÄnaderna skulle jag huggt cockpit pÄ tradera. :)

Priserna pÄ beg colt a17380 har skjutit rejÀlt i höjden pÄ senaste. Vita Àr billigare, medans svarta och blÄ dyrare, med kanske lite övervikt mot blÄ som Àr lite ovanligare. Jag tror inte man tjÀnar pÄ att vÀnta om man vill ha en sÄn. Finns mÄnga fina ex i tyskland och europa generellt att fÄ hem snabbt.

Lume pÄ colt II:
image.jpeg
image.jpeg

Shit vilket inlÀgg, well done!

Jag mÄste erkÀnna att om jag ska ha en Breitling Ana-Digi sÄ ska jag ha en Aerospace, just för tunnheten :p
Det Àr ocksÄ viktigt för mig som Àr ganska fattig student och inte hoardar klockor i en lÄda att en klocka ska kunna göra allt, vilket limiterar mig till klockor som inte Àr för hÀftiga! :p

Jag har tidigare varit fast bestÀmd pÄ en Seamaster men jag börjar gilla Breitling assÄ, lite mer "Fuck off" stuk pÄ dem! Jag gillar dock fortfarande inte nÀr det bÀr ivÀg pÄ höjden, men 12.5 Àr ju helt normalt, speciellt nÀr beezeln tar upp en rÀtt markant del av höjden.

Edit: Kul att höra om lumen! just mÀngden applicerat tycker jag inte Àr sÄ viktigt, bara det Àr snyggt gjort och lyser nÀr det ska :p
 
Shit vilket inlÀgg, well done!

Jag mÄste erkÀnna att om jag ska ha en Breitling Ana-Digi sÄ ska jag ha en Aerospace, just för tunnheten :p
Det Àr ocksÄ viktigt för mig som Àr ganska fattig student och inte hoardar klockor i en lÄda att en klocka ska kunna göra allt, vilket limiterar mig till klockor som inte Àr för hÀftiga! :p

Jag har tidigare varit fast bestÀmd pÄ en Seamaster men jag börjar gilla Breitling assÄ, lite mer "Fuck off" stuk pÄ dem! Jag gillar dock fortfarande inte nÀr det bÀr ivÀg pÄ höjden, men 12.5 Àr ju helt normalt, speciellt nÀr beezeln tar upp en rÀtt markant del av höjden.

Edit: Kul att höra om lumen! just mÀngden applicerat tycker jag inte Àr sÄ viktigt, bara det Àr snyggt gjort och lyser nÀr det ska :p

Colt 2 superquartz. MĂ„nga detaljer och cool as ice :)
small_180919.jpg
 
Farligt att posta bilder pÄ den dÀr skönheten, jag vill inte ha en till batteridinka, men tillrÀckligt mÄnga snygga bilder sÀtter igÄng min mani. ;) Undrar hur den ter sig pÄ military?...

Jag skulle vilja ha exakt den hÀr klockan som automat och borstad. Men jag har upptÀckt att jag Àr ganska anal pÄ tidhÄllning sÄ den passar mig ganska bra egentligen.
 
Eller den hÀr som borstad:
zIMG-0721.jpg
Ja en blÄ a17380 som borstad vore ju suverÀnt. En bra modd. Jag Àr ocksÄ anal, men med raka linjer, och borsta hela klockor perfekt sÄ att ljuset faller rÀtt med varenda linje Àr riktigt svÄrt. Jag skulle behöva lÀmna in den, och kanske inte ens skulle bli nöjd dÄ.. Men grym idé. Kanske min tredje Colt II blir en keeper om jag borstar den? Har ju ingen tredje Ànnu, men efter att ha haft tvÄ svarta sÄ vill jag ha blÄ. GÀrna head-only och försöka trixa dit en borstad proetta. DÄ blir den optimal.
 
Jag skulle vilja ha exakt den hÀr klockan som automat och borstad. Men jag har upptÀckt att jag Àr ganska anal pÄ tidhÄllning sÄ den passar mig ganska bra egentligen.
Jag skulle haft en sÄn direkt om den hade en hederlig gammal B13/7750 i sig, för modellen Àr otroligt lyckad estetiskt. För en automat-anal som mig sÄ rycker inte direkt detta i baugetten (fel ref jag vet, men typ) :
superquartz-20341.jpg


Men vem vet? Kanske. Jag gillar ju kvartsdigitalare som min nya beater Aerospace och Àven Airwolf Àr en favorit. Kanske kan jag mig? Tveksamt iof dÄ skramliga 7750 och andra skrammelverk Àr som kÀrlek pÄ handleden. :)

Som dessa (B13 och B01 stulna frÄn www) :
IMG_3448-2.jpg
breitling-b01-movement-on-white.jpg
 
Ja en blÄ a17380 som borstad vore ju suverÀnt. En bra modd. Jag Àr ocksÄ anal, men med raka linjer, och borsta hela klockor perfekt sÄ att ljuset faller rÀtt med varenda linje Àr riktigt svÄrt. Jag skulle behöva lÀmna in den, och kanske inte ens skulle bli nöjd dÄ.. Men grym idé. Kanske min tredje Colt II blir en keeper om jag borstar den? Har ju ingen tredje Ànnu, men efter att ha haft tvÄ svarta sÄ vill jag ha blÄ. GÀrna head-only och försöka trixa dit en borstad proetta. DÄ blir den optimal.

Ja, och man fÄr ju aldrig Breitling att borsta den. Undra vem som skulle kunna göra det bra?

Jag tror ocksÄ att en borstad lÀnk skulle passa dÄ vridringen Àr borstad, lite som nya Colten. DÄ behöver man inte modda sÄ mycket.
 
Kolla in denna trÄd, Peter! Hur mycket kan man lita pÄ bandstift?
Var ju hur bra som helst med ett contura, dÄ skulle det bli Ànnu bÀttre med ett Breitling military. SÀtt pÄ ett B tygband pÄ din Sub sÄ har du faktiskt mer Breitling som nuddar handleden Àn Rolex, och du kan vara lycklig igen. :)
va! Never!
lÀnken Ä lÄset Àr ju det enda som Àr bra pÄ rollen!:D
 
Sista bilden pÄ Avenger Skylanden.. Packad och skickad...
image.jpeg

Nu Àr det bara BatteriBratte kvar. Men den rÀcker bra den med..:)
image.jpeg

Passar oförskÀmt bra pÄ Military strapet...
image.jpeg

SÄ jag Àr ledsen @TiE ... Men jag lyssnade lite pÄ din kommentar i fredagstrÄden förra veckan.
HÀr "sÄldes" ingen Breitling!! Den byttes bort.;-)
 
Sista bilden pÄ Avenger Skylanden.. Packad och skickad...
image.jpeg

Nu Àr det bara BatteriBratte kvar. Men den rÀcker bra den med..:)
image.jpeg

Passar oförskÀmt bra pÄ Military strapet...
image.jpeg

SÄ jag Àr ledsen @TiE ... Men jag lyssnade lite pÄ din kommentar i fredagstrÄden förra veckan.
HÀr "sÄldes" ingen Breitling!! Den byttes bort.;-)

OrdvrÀngare, du Àr bara halvt förlÄten!:cool:
Stannade den pÄ forumet?
Har du lagt upp nÄgot pÄ "bytesobjektet"?
 
Tillbaka
Topp