• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag gillar inte banden...
Gillar du inte mesh eller krokolÀder heller? ;)
Visserligen Àr det bruna krokot pÄ transocean:en inget original och inte ens kroko/alligator. Men man fÄr ett hum hur det matchar.

Den hÀr bilden Àr stulen frÄn nÀtet för mÄnga Är sedan. Sparad pÄ datorn för jag Àlskar kombon svart face och brunt kroko. HÀr följer en blackbird. Nu nÀr jag har en likadan bb som snart ska börja anvÀndas sÄ ska min se ut som den hÀr har jag tÀnkt mig:
web92-1.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gillar du inte mesh eller krokolÀder heller? ;)
Visserligen Àr det bruna krokot pÄ transocean:en inget original och inte ens kroko/alligator. Men man fÄr ett hum hur det matchar.

Den hÀr bilden Àr stulen frÄn nÀtet för mÄnga Är sedan. Sparad pÄ datorn för jag Àlskar kombon svart face och brunt kroko. HÀr följer en blackbird. Nu nÀr jag har en likadan bb som snart ska börja anvÀndas sÄ ska min se ut som den hÀr har jag tÀnkt mig:
web92-1.jpg
Inte alls dumt. NÀr en tanke om att sÀtta pÄ mitt bruna Breitling lÀder pÄ Aerospacen...
 

PCB

Audemars
Gillar du inte mesh eller krokolÀder heller? ;)
Visserligen Àr det bruna krokot pÄ transocean:en inget original och inte ens kroko/alligator. Men man fÄr ett hum hur det matchar.

Den hÀr bilden Àr stulen frÄn nÀtet för mÄnga Är sedan. Sparad pÄ datorn för jag Àlskar kombon svart face och brunt kroko. HÀr följer en blackbird. Nu nÀr jag har en likadan bb som snart ska börja anvÀndas sÄ ska min se ut som den hÀr har jag tÀnkt mig:
web92-1.jpg
generellt skeptisk till krokolÀder ,men pÄ den bilden ser det rÀtt Juste ut.
saknar tvÀrsöm bara;):)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
generellt skeptisk till krokolÀder ,men pÄ den bilden ser det rÀtt Juste ut.
saknar tvÀrsöm bara;):)
Kul att du sa det haha.
Jag tÀnkte inte köpa ett B original tror jag, utan ett Viscount som Àr badvÀnligt, och sÀtta pÄ ett borstat c-spÀnne. Viscount har tvÀrsöm. Gissa vad som Äker av fem sekunder efter paketet öppnas om jag köper ett sÄdant? hehe ;)
viscount.P.jpg
 

PCB

Audemars
Vafalls! Gillas inte min "hasaomkringpÄlördan" outfit?....jobb nere i kÀllaren..;)
haha ,betydligt snyggare Àn min "hasalördagoutfit" men kombon gör verkligen inte klocka/band rÀttvisa
Kul att du sa det haha.
Jag tÀnkte inte köpa ett B original tror jag, utan ett Viscount som Àr badvÀnligt, och sÀtta pÄ ett borstat c-spÀnne. Viscount har tvÀrsöm. Gissa vad som Äker av fem sekunder efter paketet öppnas om jag köper ett sÄdant? hehe ;)
viscount.P.jpg
ge det en dag innan du klipper!! ,jag lovar du blir en "tvÀrsömskille" for life
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vi gillar inte samma saker helt enkelt. Det Àr vÀl tur det. TvÀrsömmar och analoga batteriklockor fÄr inte nÀrma sig mina klockboxar och har aldrig gjort sÄ nÄgon gÄng. Jag gick direkt frÄn Casio till Breitling automat en gÄng i tiden. :)
SĂ€ger bara Aerospace...;)
 
  • Like
Reactions: PCB

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
NÄgon hÀr som ropade in nÄgon Bratte pÄ Kaplans i dag? HÀlften förblev osÄlda, bla Aerospacen, Airwolfen och Transocean, de var för dyra.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Alldeles för dyra hÄller med. Ser att gamla TT-chronomater klubbades rÀtt högt med tanke pÄ provis.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Peter cerwin Spana in dessa kvartsare. Skulle jag hitta nÄgon av dessa bryter jag traditionen i klockboxen. SÄ coola. :) Detta Àr vÀl egentligen rena Sicuras som fÄtt Breitlings logo, just efter övertagandet. De Àr frÄn 1980 Ärs katalog. SvÄra att hitta beg, mycket tack vare att elektroniken höll rÀtt dassig kvalité och inte mÄnga fungerar fram till denna dag.
is_zps70cc8310.jpg
 
@Peter cerwin Spana in dessa kvartsare. Skulle jag hitta nÄgon av dessa bryter jag traditionen i klockboxen. SÄ coola. :) Detta Àr vÀl egentligen rena Sicuras som fÄtt Breitlings logo, just efter övertagandet. De Àr frÄn 1980 Ärs katalog. SvÄra att hitta beg, mycket tack vare att elektroniken höll rÀtt dassig kvalité och inte mÄnga fungerar fram till denna dag.
is_zps70cc8310.jpg

Den högre Àr rÀtt lik en ikonisk dykarmodell, undrar om det Àr en homage? :p
 
Topp