• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Det Àr ingen större mening att ha en box som inte tillhör och stÀmmer med din modell och Är, om man inte bara vill ha boxen till förvaring och dÄ kan du fÄ köpa ett Breitling travelcase billigt ist.
Aha okej :( det Àr svÄrt att hitta vad som tillhör vad.. Tycker inte det stÄr sÄ mycket pÄ nÀtet :/
 
Det hÀr bandet tycker jag passar bra pÄ Colten. Hittade bilden pÄ nÀtet. NÄgon som har erfarenhet av detta band?

W14W1727_ebay_4.jpg
 
JÀklar vilken bra tavla! Riktigt jÀvla bra
Ja faktiskt. Mycket nöjd. Piloten kÀnns ocksÄ ok fast jag brukar hata piloter. Jag tycker tavlan Àr ett lyft mot min gamla Cockpit med samma ref A49350. Framförallt silverramen runt dubbeldatumet ser bra ut. Jag Àr en av sÀkert ganska fÄ som Àven gillar romerskt. VÀnta sÄ kommer en side-by-side med de olika cockpittarna.
 
FrÄga. Varför gillar vi brattar sÄ mycket nÀr 95-99% verkar ha Rolex som favoritmÀrke? Jag har Àgt flera subbar, flera GMT, datejust och just nu en OP. De har inte samma kÀnsla. Jag fÄr inte samma goa feeling nÀr jag detaljstuderat dem. Varför? Jag tror jag har svaret. Det Àr Breitlings tavlor. Den fantastiska detaljrikedomen som inte mÄnga tillverkare ens kan drömma om. NÀr jag var liten gillade jag tavlor och seriekonst som var ett myller av detaljer. Jag tror helt enkelt brattar Àr för oss som Àr perfektionister som gillar detaljer och fina linjer. FrÄgor och Äsikter pÄ det?
Exempel pÄ tavla jag stirrat som en fÄne pÄ sista timmarna, och ett klockrent exempel pÄ vad jag menar:
IMG_3927.jpg
 
Senast Àndrad:
FrÄga. Varför gillar vi brattar sÄ mycket nÀr 95-99% verkar ha Rolex som favoritmÀrke? Jag har Àgt flera subbar, flera GMT, datejust och just nu en OP. De har inte samma kÀnsla. Jag fÄr inte samma goa feeling nÀr jag detaljstuderat dem. Varför? Jag tror jag har svaret. Det Àr Breitlings tavlor. Den fantastiska detaljrikedomen som inte mÄnga tillverkare ens kan drömma om. NÀr jag var liten gillade jag tavlor och seriekonst som var ett myller av detaljer. Jag tror helt enkelt brattar Àr för oss som Àr perfektionister och gillar detaljer och fina linjer. FrÄgor och Äsikter pÄ det?
Exempel pÄ tavla jag stirrat som en fÄne pÄ sista timmarna, och ett klockrent exempel pÄ vad jag menar:
IMG_3927.jpg
Det Àr för sent. GÄ och lÀgg dig ;)
 
FrÄga. Varför gillar vi brattar sÄ mycket nÀr 95-99% verkar ha Rolex som favoritmÀrke? Jag har Àgt flera subbar, flera GMT, datejust och just nu en OP. De har inte samma kÀnsla. Jag fÄr inte samma goa feeling nÀr jag detaljstuderat dem. Varför? Jag tror jag har svaret. Det Àr Breitlings tavlor. Den fantastiska detaljrikedomen som inte mÄnga tillverkare ens kan drömma om. NÀr jag var liten gillade jag tavlor och seriekonst som var ett myller av detaljer. Jag tror helt enkelt brattar Àr för oss som Àr perfektionister och gillar detaljer och fina linjer. FrÄgor och Äsikter pÄ det?
Exempel pÄ tavla jag stirrat som en fÄne pÄ sista timmarna, och ett klockrent exempel pÄ vad jag menar:
IMG_3927.jpg
Spot on!
Är precis varför jag gillar brattar!
Andra sÀger plottrigt- jag sÀger ,Underbara detaljer!
 
HÀrliga! Vad har du för glugg dÀr? Jag har en liten Ixus, en D90 och en D7100 med olika bra gluggar men ingen macro. Kan inte fÄ i nÀrheten av sÄnt dÀr. Har en ny (beg) P7000 pÄ gÄng som ska vara vass pÄ macro. Kanske kan fÄ till nÄgot sÄnt dÀr dÄ fÄr man hoppas. SÄ att jag slutar skjuta allt med min gamla iphone. ;)
 
Jag sover gÀrna, men min arbetsgivare förbjuder det just nu:)
Men han vill att du klocksnackar :D
Tydligen sover inte jag i heller i natt...

Ålrajt @JensBP , det jag gillar Ă€r i ordningen - det gedigna (ffa i lĂ€nken) och det detaljrika i tavlan (inte det plottriga). Sen gillar jag en massa annat ocksĂ„ men hookar pĂ„ dessa tvĂ„ mest
 
  • Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp