• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg image.jpeg
C spÀnne :)
Ser riktigt bra ut. Man slipper puckeln med det vanliga spÀnnet som sitter pÄ. Tack
 
Jag menar puckeln som i normala fall blir i öglan mellan stÄlet dÀr gummit bÄde Àr dubbelt och blir lite vikt och böjt uppÄt i en bÄge.
Ja, nej det Àr inte sÄ nice,, det sÀttet att ha det, avfÀrdade jag direkt. BÄde meckigt och inte alls snyggt.
Enklast Àr att behÄlla lÀnken , bÄde snyggast o skönast:cigar:
 
breitlingmin1.jpg
breitlingmin.jpg
HÀr kommer ett nytt försök att skapa en BreitlingtrÄd eftersom min förra blev bannad...
Helt korrekt i och för sig eftersom rubriken var "dagens Breitling" och det Àr inte tillÄtet.

DÀrför har jag oblygt lÄnat (hoppas inte Yonsson misstycker :))nedanstÄende formulering och hoppas att vi Breilingfans, och alla andra som diskutera dessa klockor, hjÀlps Ät att hÄlla denna trÄd pÄ en bra nivÄ. :angel:

HÀr kan man diskutera mÀrkesspecifika frÄgor relaterade till Breitling.

Notera att Breitling innefattar allt frÄn gamla navitimers upp till Chronomater, superoceans och superquartzare.
Flygplan, Beckham och Travolta kan vi dock diskutera nÄgon annanstans ;)

Observera att denna trÄd kommer bli smashad om den enbart innehÄller bilder, sÄ försök anvÀnda den som ett frÄgeforum. Bilder som tillför diskussionen nÄgot uppmuntras givetvis!

Ämnen av arten Breitling vs "valfritt mĂ€rke" bör undvikas om det inte Ă€r en direkt frĂ„ga dĂ€r tvĂ„ olika modeller jĂ€mförs. Anledningen Ă€r att de diskussionerna sĂ€llan hĂ„ller nĂ„gon kvalitet.

Detta innebÀr sjÀlvklart inte heller att samtliga frÄgor som avhandlar Breitling mÄste ligga inom trÄden, utan se det snarare som en frÄgehörna.

HEJ!
jag har en frÄga och Àr tacksam för alla svar :D
Jag har nyligen köpt mig en breitling chronomat frÄn ca 1995 39mm.
Den satt pÄ ett mycket Àckligt lÀder-armband och vill byta till en stÄl lÀnk..
min frÄga Àr.. Hur brett ska lÀnken vara?
MVH
Silva
 
breitlingmin1.jpg
breitlingmin.jpg


HEJ!
jag har en frÄga och Àr tacksam för alla svar :D
Jag har nyligen köpt mig en breitling chronomat frÄn ca 1995 39mm.
Den satt pÄ ett mycket Àckligt lÀder-armband och vill byta till en stÄl lÀnk..
min frÄga Àr.. Hur brett ska lÀnken vara?
MVH
Silva
Hej Silva och grattis!

20 mm lÀnk/band Àr det som gÀller pÄ den klockan.
 
300A bör dina endlĂ€nkar heta. Även andra kan passa. PilotlĂ€nkar Ă€r sviiiiindyra. Smartast Ă€r nog att köpa en billig klocka med rĂ€tt lĂ€nk över ebay och sedan sĂ€lja huvudet löst.
 
Rekommenderas ej av estetiska skÀl. Vore jag i dina klÀder skulle jag börja jaga efter en Rouleaux-lÀnk, absolut coolast till din modell.
10 + pÄ den!

Rouleaux Àr som en smekning. Pilot Àr ganska vassa och osköna, iallafall enligt mig som Àr "lÀnk-kinkig" och mest gillar lÀder/gummi.
HÀr Àr en till helt ok pris inom EU:
http://www.ebay.com/itm/BREITLING-O...946067?hash=item4649dd3b13:g:ZgMAAOSwvgdW1xRR

Mina bullets sÀger hello:
IMG_3830.JPG.jpg
 
10 + pÄ den!

Rouleaux Àr som en smekning. Pilot Àr ganska vassa och osköna, iallafall enligt mig som Àr "lÀnk-kinkig" och mest gillar lÀder/gummi.
HÀr Àr en till helt ok pris inom EU:
http://www.ebay.com/itm/BREITLING-O...946067?hash=item4649dd3b13:g:ZgMAAOSwvgdW1xRR

Mina bullets sÀger hello:
IMG_3830.JPG.jpg
Snyggt ! Ska se om jag hittar en sÄdan ! Kom pÄ en frÄga till... Ehmm
Jo! Jag vill köpa en Box till min klocka .. Spelar det nÄgon roll vilken Box jag köper eller kan det vara vilken som ? Vet inte om det finns specifik Box till specific klocka ..:/
 
Tillbaka
Topp