• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
Jag förstÄr vad du menar, plus att de ser grymt mycket bÀttre ut pÄ bild Àn i verkligheten pÄ nÄgot vis.
ja faktiskt! dÀr har vi nÄgot,,,blev lite "off" nÀr jag sÄg dom irl, men tycker det Àr sÄ med mÄnga NYA brattar,,kÀnns mer gedigna i mitten pÄ -00 talet Àn idag.,,kanske en Àldre navitimer?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
ja faktiskt! dÀr har vi nÄgot,,,blev lite "off" nÀr jag sÄg dom irl, men tycker det Àr sÄ med mÄnga NYA brattar,,kÀnns mer gedigna i mitten pÄ -00 talet Àn idag.,,kanske en Àldre navitimer?

Sen tycker jag bandhornen kÀnns lite tunna pÄ nÄgot sÀtt i verkligheten ocksÄ.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Uppryckning!
image.png
image.png
 

Gummo

Joker
2-Faktor

ScubaKing

Audemars
Det som Àr trÄkigt med dessa PVD behandlade klockor Àr att dem inte slits pÄ ett estetiskt snyggt sÀtt.

LÀgger du mycket pengar och köper en Rolex eller en Breitling i stÄl sÄ kommer den vara lika snygg med tiden. En PVD behandlad klocka med repor ser rent överjÀvlig ut, det ser ut som att fÀrgen flagnar pÄ klockan, vissa blir helt sprÀckliga.

För att inte tala om det som kallas gunmetal som blir grÄ disig med tiden.

Min Äsikt Àr att ska du ha en svart klocka ska du ha en i keramik, helst rymd keramik som mÀrket Rado kört pÄ mÄnga ur.

breitling-scratched-black-watch.jpg


164_6418ol.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det som Àr trÄkigt med dessa PVD behandlade klockor Àr att dem inte slits pÄ ett estetiskt snyggt sÀtt.

LÀgger du mycket pengar och köper en Rolex eller en Breitling i stÄl sÄ kommer den vara lika snygg med tiden. En PVD behandlad klocka med repor ser rent överjÀvlig ut, det ser ut som att fÀrgen flagnar pÄ klockan, vissa blir helt sprÀckliga.

För att inte tala om det som kallas gunmetal som blir grÄ disig med tiden.

Min Äsikt Àr att ska du ha en svart klocka ska du ha en i keramik, helst rymd keramik som mÀrket Rado kört pÄ mÄnga ur.

breitling-scratched-black-watch.jpg


164_6418ol.jpg
Jag kan tycka att det kan se coolt ut med schletna pvdade klockor (ja det stavas sÄ! ;) )
 

ScubaKing

Audemars
Jag kan tycka att det kan se coolt ut med schletna pvdade klockor (ja det stavas sÄ! ;) )

Ok, dÀr tycker vi olika. Jag skulle kanske tycka det var lite coolt pÄ en klocka i upp till tre tusen kronors klassen. Men Àr det större pengar sÄ vill jag den Äldras sÄ lite som möjligt. Om inte Äldrandet sker i snygg form som med en snygg patina m,m
 
Tjenare igen !

Har en frÄga .. Har ni försÀkrat era klockor ? Jag skulle vilja försÀkra min klocka men vet inte hur man gÄr till vÀga :/ och hur mycket betalar ni ? :)
 
HemförsÀkring ska Àven tÀcka vÀrdesaker har jag för mig. Det gör det för mig i alla fall, jag har LÀnsförsÀkringarar SkÄne. Har dock inte varit med om nÄgot fall dÀr jag behövde anmÀla gÀllande klockor.
Hmm okej tack för svaret ! Jag fÄr ta en nÀrmare titt pÄ det nÀr jag kommer hem :)
 

krabking

Breitling
Funderar pÄ att skaffa ett nytt band till min Breitling Navitimer. Se bild. Har krokodilskinn idag, men Àr sugen pÄ stÄl eller titanium.
Har ni nÄgra förslag?
 

Bilagor

  • breitlingfram.JPG
    breitlingfram.JPG
    134.2 KB · Visningar: 30
Topp