• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Är mest rĂ€dd för att det skulle bli inbrott hemma hos mig eftersom att jag Ă€r ivĂ€g och jobbar ca 2 veckor varje mĂ„nad och Ă€r rĂ€dd att nĂ„got ska hĂ€nda nĂ€r jag Ă€r ivĂ€g. . Man vet aldrig .. Kanske brand .. Inbrott osv.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
DÄ var bÄde Peter och jag borta frÄn BreitlingtrÄden dÄ.... Avengern har hittat ett nytt hem. Kommer att sakna den lilla jÀveln
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det som Àr trÄkigt med dessa PVD behandlade klockor Àr att dem inte slits pÄ ett estetiskt snyggt sÀtt.

LÀgger du mycket pengar och köper en Rolex eller en Breitling i stÄl sÄ kommer den vara lika snygg med tiden. En PVD behandlad klocka med repor ser rent överjÀvlig ut, det ser ut som att fÀrgen flagnar pÄ klockan, vissa blir helt sprÀckliga.

För att inte tala om det som kallas gunmetal som blir grÄ disig med tiden.

Min Äsikt Àr att ska du ha en svart klocka ska du ha en i keramik, helst rymd keramik som mÀrket Rado kört pÄ mÄnga ur.
Svart PVD-behandling idag Àr inte som den var pÄ modellerna du visar pÄ bilderna. Försök slita en modern PVD-are lika hÄrt - jag skulle nog sÀga omöjligt.
 

ScubaKing

Audemars
Svart PVD-behandling idag Àr inte som den var pÄ modellerna du visar pÄ bilderna. Försök slita en modern PVD-are lika hÄrt - jag skulle nog sÀga omöjligt.

Jag Àr inte alls insatt i utvecklingen kring PVD behandlingar. Men pÄ bilden nedan ser du en relativt ny Panerai som Àr PVD behandlad. Men som sagt, jag Àr inte insatt i nya PVD behandlingar, det kanske har hÀnt nÄgot revolutionÀrt senaste Äret.

IMAGE_081.jpg
 
Senast Àndrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag Àr inte alls insatt i utvecklingen kring PVD behandlingar. Men pÄ bilden nedan ser du en relativt ny Panerai som Àr PVD behandlad. Men som sagt, jag Àr inte insatt i nya PVD behandlingar, det kanske har hÀnt nÄgot revolutionÀrt senaste Äret.

IMAGE_081.jpg
En polare hyvlade av ganska hĂ„rt pĂ„ sin svarta Breitling Avenger Seawolfs bandhorn. Är Ă€ndĂ„ svart i hela "sĂ„ret"
 

PCB

Audemars
Faktiskt sÄ vill jag ha den pÄ textilstrap med viklÄs. Och skulle bli lynchad hÀr hemma. "ny klocka Àlskling?"
"Ja en Aerospace Evo, snygg va"
"Men köpte inte du en Rolex igÄr?...."
All downhill from there.

köp pÄ lÀnk!!!
ett strap gÄr alltid att lösa ,och andrahandsvÀrdet Àr brutalt bÀttre om du har lÀnken!
 

xmb216bc

Panerai
Jag Àr inte alls insatt i utvecklingen kring PVD behandlingar. Men pÄ bilden nedan ser du en relativt ny Panerai som Àr PVD behandlad. Men som sagt, jag Àr inte insatt i nya PVD behandlingar, det kanske har hÀnt nÄgot revolutionÀrt senaste Äret.

IMAGE_081.jpg
MĂ„lad med tusch?:D
Har en svart bratte, PVD:n sitter stenhÄrt
 

hollow123

Rolex
Fick höra idag. Kommer en höjning pÄ 6%
Har detta redan avhandlats? Eller har nÄgon annan hört det?
 
Senast Àndrad:
Topp