• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har postat tidigare men hÀr fÄr du @DrDre mina som inspiration. Riktigt fina UFO:n Àr kÀrlek. Glad att kunna inspirera. :)

81950 #395 "F500" 1984
IMG_3765.jpg

Chronomat 81950 #425 "F500 Aopa" 1984
IMG_3830.JPG.jpg

Chronomat 81950 #6308 1984-85
IMG_3947.jpg

Chronomat (Yachting) A13047 1993
IMG_4050.jpg

Min favorit Àr sÄklart "AOPA" #425. Den Àr typ omöjlig att hitta. Min graal. Inget kan egentligen toppa den för mig. Resten Àr bara kompletteringar. TyvÀrr Àr det sÄ. Men det Àr fortfarande kul. Att toppa den Àr svÄrt. Möjligen att hitta en likadan med serienummer pÄ en eller tvÄ siffror kanske. Vill gÀrna ha en aopa med vit tavla ocksÄ, men det Àr ju ingen graal. Graalen var den svarta matta. Mission över. ;) Nu blir det kompletteringar som Frecce, Arrows etc.

Jag har postat tidigare men hÀr fÄr du @DrDre mina som inspiration. Riktigt fina UFO:n Àr kÀrlek. Glad att kunna inspirera. :)

81950 #395 "F500" 1984
IMG_3765.jpg

Chronomat 81950 #425 "F500 Aopa" 1984
IMG_3830.JPG.jpg

Chronomat 81950 #6308 1984-85
IMG_3947.jpg

Chronomat (Yachting) A13047 1993
IMG_4050.jpg

A13047 Àr helt klart bÀst!
MÄste korrigera mig sjÀlv. Blandade ihop reffarna. Min Yachting Àr ingen A13047, det Àr en A13048. :)

MÄste ocksÄ korrigera min Àldstas serie/tillverkningsnummer. Den Àr #349 och inte #395. Vet inte var jag fick 395 ifrÄn. Ibland funkar inte algoritmen i skallen.

Senast Àndrad:
Men men men....den behöver vara i boxen hÀr i svedala med sina tvillingbröder ju. Se hur ensam den ser ut dÀr borta i italien. Och det Àr ett bra pris som Àr svÄrt att motsÄ, men jag mÄste hÄlla mig...
1976 breitling chronomat (5).jpg
1976 breitling chronomat (3)-2.jpg
Du Àr drabbad av ebay-sjukan....

Men men men....den behöver vara i boxen hÀr i svedala med sina tvillingbröder ju. Se hur ensam den ser ut dÀr borta i italien. Och det Àr ett bra pris som Àr svÄrt att motsÄ, men jag mÄste hÄlla mig...
1976 breitling chronomat (5).jpg
1976 breitling chronomat (3)-2.jpg
Du Àr drabbad av ebay-sjukan....

Yes. Pre-Evo har ufo-formade boetter. IstÀllet för att skriva för mycket lÀnkar jag till en bra genomgÄng (som stÀmmer) :
http://forums.watchuseek.com/f39/br...t-history-part-2-pilots-chronomats-13334.html

Tack för lÀnkar, bilder och tips! Det Àr ingen panik att jag precis mÄste köpa en före helgens utgÄng. Har dock satt den pÄ radarn och sedan börjar den spÀnnande jakten och framförallt att lÀsa in sig mer. Vi fÄr se vad det blir för modell. Jag Àr rÀtt oppen faktiskt och det finns ju rÀtt mÄnga olika som Àr charmiga pÄ sitt eget vis. Det enda jag Àr sÀker pÄ Àr att det ska vara en pre-Evoluation, dvs med den raka boetten.

Jag köpte en Navitimer för ett tag sedan (tidig 90-talare), sÄ det vore roligt med ett syskon till den frÄn ungefÀr samma era. NÀr mitt klockintresse började för rÀtt lÀnge sedan sÄ var Breitling coolaste katten i sta'n (ung motsvarigheten till Hublot idag). Det fanns mÄnga olika modeller, Shark, Pluton, Colt mfl men de tvÄ kronjuvlerna (imho) i broschyren var trots allt Chonomat och Navitimer. PÄ den tiden, nÀr man var student, fick man ju nöja sig med en klocka i taget, sÄ dÄ blev det en Chronomat, den var ju trots allt lite frÀckare och den mejslade detaljerade boetten var ngt helt nytt och spÀnnande. Precis sÄ hÀr sÄg den ut, dvs en tidig med rak sekundvisare (utan B)

81950B13047dial-600.jpg

Tack för lÀnkar, bilder och tips! Det Àr ingen panik att jag precis mÄste köpa en före helgens utgÄng. Har dock satt den pÄ radarn och sedan börjar den spÀnnande jakten och framförallt att lÀsa in sig mer. Vi fÄr se vad det blir för modell. Jag Àr rÀtt oppen faktiskt och det finns ju rÀtt mÄnga olika som Àr charmiga pÄ sitt eget vis. Det enda jag Àr sÀker pÄ Àr att det ska vara en pre-Evoluation, dvs med den raka boetten.

Jag köpte en Navitimer för ett tag sedan (tidig 90-talare), sÄ det vore roligt med ett syskon till den frÄn ungefÀr samma era. NÀr mitt klockintresse började för rÀtt lÀnge sedan sÄ var Breitling coolaste katten i sta'n (ung motsvarigheten till Hublot idag). Det fanns mÄnga olika modeller, Shark, Pluton, Colt mfl men de tvÄ kronjuvlerna (imho) i broschyren var trots allt Chonomat och Navitimer. PÄ den tiden, nÀr man var student, fick man ju nöja sig med en klocka i taget, sÄ dÄ blev det en Chronomat, den var ju trots allt lite frÀckare och den mejslade detaljerade boetten var ngt helt nytt och spÀnnande. Precis sÄ hÀr sÄg den ut, dvs en tidig med rak sekundvisare (utan B)

81950B13047dial-600.jpg
Samma hÀr. Och jag Àr ju inte den som Àndrar smak eller följer moden direkt.
Men att Hublot skulle vara coolaste katten nu för tiden var verkligen mer Àn jag visste. Usch. ;)

Tillbaka
Topp