Postmodernist!BakÄtstrÀvare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Postmodernist!BakÄtstrÀvare!
Lönsboda! Sjukt nice klimat hÀr.!Vafalls, var Àr du? Ser varmt och skönt ut. SkÄne?
Hoppa det, kör bara service. Du gillar ju den som den Ă€r Ă€ndĂ„Jag Ă€r sĂ„ sjukt velig angĂ„ende min blackbird big date. Har inte servat den Ă€n. Bara ligger och skrĂ€par i ett servicecase. FrĂ„gan Ă€r om jag ska lĂ„ta putsa upp den under service eller ej. Den Ă€r vĂ€lanvĂ€nd men jag gillar det. Ăr inte kinkig och gillar matthet. Ă andra sidan kan en putsning bli bra om den görs rĂ€tt. Men görs det illa kommer jag aldrig gilla klockan igen. Polera eller ej, det Ă€r frĂ„gan. Det kommer sluta med att jag sĂ€ljer skiten... (dagens i-landsbekymmer)
Den Àr klart badbar men bara efter ett trycktest. Och tryck absolut INTE pÄ knapparna under vatten. Sen har du ju ingen garanti att den Àr tÀt annat ÀnDenna fina breitling trillade in nyss. Mycket trevligt med quartz och den gör sig lika bra pÄ lÀnk som pÄ isofrane tycker jag.En stilla undran som jag har.. Vet nÄgon hur det Àr med vattentÀtheten pÄ en sÄdan hÀr? Det stÄr ju att den Àr tÀt till 1000m, men jag undrar om det kan stÀmma? Kronografer generellt Àr ju inte det första man tÀnker pÄ nÀr det kommer till dykar-klockor.
Jag har inga planer pÄ att dyka till 1000m men det kan ÀndÄ vara kul att veta tycker jag
Denna fina breitling trillade in nyss. Mycket trevligt med quartz och den gör sig lika bra pÄ lÀnk som pÄ isofrane tycker jag.En stilla undran som jag har.. Vet nÄgon hur det Àr med vattentÀtheten pÄ en sÄdan hÀr? Det stÄr ju att den Àr tÀt till 1000m, men jag undrar om det kan stÀmma? Kronografer generellt Àr ju inte det första man tÀnker pÄ nÀr det kommer till dykar-klockor.
Jag har inga planer pÄ att dyka till 1000m men det kan ÀndÄ vara kul att veta tycker jag
Den Àr klart badbar men bara efter ett trycktest. Och tryck absolut INTE pÄ knapparna under vatten. Sen har du ju ingen garanti att den Àr tÀt annat Àn
efter en fullservice eller tÀthetsservice. Men detta var vÀl inga nyheter. Lite mÀrkligt att de hade tryckknappar pÄ en klocka för 1000m utan skruvtÀtning.
yepp, det har mÄnga missat med M1,den har magnetisk överföring av chronoknapparna ,som gör dom manöverbara Àven under vatten,Ni fÄr ju lÀsa pÄ lite grabbar, jag köper bara bra grejer (min gamla)!
"Chrono Avenger M1 is the only chronograph that is both water-resistant and operational at a depth of 1000 M. This unprecedented technical feat has been achieved by the principle of the magnetic puchpiece, a Breitling proprietary patented device enabling activation of chronographcontrols that precludess any direct contact between the pushpiece and the movement. In other words, its control are operated through the metal of the case."
Alltid lÀr man sig nÄgot nytt. Tack xHenke. Riktig toppklocka, om den nu hÄller tÀtt......Ni fÄr ju lÀsa pÄ lite grabbar, jag köper bara bra grejer (min gamla)!
"Chrono Avenger M1 is the only chronograph that is both water-resistant and operational at a depth of 1000 M. This unprecedented technical feat has been achieved by the principle of the magnetic puchpiece, a Breitling proprietary patented device enabling activation of chronographcontrols that precludess any direct contact between the pushpiece and the movement. In other words, its control are operated through the metal of the case."
JodÄ, den hÄller tÀtt. Var sÄ sÀker. Hojta till nÀsta gÄng du ska djuphavsdyka @TiE sÄ fÄr du testa sjÀlv
Alltid lÀr man sig nÄgot nytt. Tack xHenke. Riktig toppklocka, om den nu hÄller tÀtt......
NÄgon mÄste ha det!Tack @xHenke skönt med nÄgon som har koll
Tack för erbjudandet, doppar inte ens huvudet. Vill hellre testa den vid ett mÄl mat hos dig.JodÄ, den hÄller tÀtt. Var sÄ sÀker. Hojta till nÀsta gÄng du ska djuphavsdyka @TiE sÄ fÄr du testa sjÀlv
JÀvlar va snygg den var!Lite action i brattetrÄden ikvÀll. Mkt trevligt!! Firar med en vass nÀrbild...
LÀmnat in den idag. Kör nog lite borstning trots allt, det Àr ju ingen vintageraritet trots allt. Den Àr utan dings och knappt nÄgot material behöver avverkas för att fÄ den lite frÀsch igen...Hoppa det, kör bara service. Du gillar ju den som den Àr ÀndÄ
Tack jag kan inte slÀppa blicken frÄn den. Har fÄtt en hederplats framför skÀrmen pÄ skrivbordet hemma. Inte spenderat en enda natt i klockboxen Ànnu. Jag vÄgar lova att det inte finns mer Àn en handfull, om Àn nÄgon annan, liknande exemplar i vÀrlden.JÀvlar va snygg den var!
Grymt! =) va heter modellen?Tack jag kan inte slÀppa blicken frÄn den. Har fÄtt en hederplats framför skÀrmen pÄ skrivbordet hemma. Inte spenderat en enda natt i klockboxen Ànnu. Jag vÄgar lova att det inte finns mer Àn en handfull, om Àn nÄgon annan, liknande exemplar i vÀrlden.
Navitimer Chronomat 81950. "UFO". Det var innan B började bokstavsmÀrka referensenr efter metaltyp. Min Àr 1984:a NOS.
18k: https://klocksnack.se/threads/moderskeppet-har-landat-i-sverige-paketöppning-med-glans-nos-chronomat-81950-18k.52830/
StÄl: https://klocksnack.se/threads/graal-paketöppning-breitling-chronomat-81950-1984-aopa-ufo-f500.51377/
Grattis! den Àr helt grym!Navitimer Chronomat 81950. "UFO". Det var innan B började bokstavsmÀrka referensnr efter metalltyp. Min Àr 1984:a NOS.
18k: https://klocksnack.se/threads/moderskeppet-har-landat-i-sverige-paketöppning-med-glans-nos-chronomat-81950-18k.52830/
StÄl: https://klocksnack.se/threads/graal-paketöppning-breitling-chronomat-81950-1984-aopa-ufo-f500.51377/
GÄr ju fan inte att bifoga frÄn mobilen nu nÀr det var dags...@Oli Come on now!!!
Dags att byta ut din 3310 snart har jag ju sagtGÄr ju fan inte att bifoga frÄn mobilen nu nÀr det var dags...
StÄr bara och snurrar men bifogas aldrig. Trodde Nokia var bra skitDags att byta ut din 3310 snart har jag ju sagt
Clean!Ha! Nu sÄ!
BAM! Den snyggaste moderna bratten pÄ det snyggaste bandet hands down!Ha! Nu sÄ!
Kul med en igen, grattis!Ha! Nu sÄ!
Kör en riktig paketöppning med en bra genomgÄng av det fantastiska urverket vettja.Ha! Nu sÄ!
Vad tycker du om bandet, Àr det schysst?Ha! Nu sÄ!