• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
breitling!! .jpg


Promenerar lÀngs med Àlven och luftar det blÄ lÀdret! :D
Ahh blir alltid lika glad av att se en 73380:hungry:
 

oskarponken

Panerai
Har försökt att blÀddra tillbaka lite och hoppa random till nÄgon sida med hopp om att hitta nÄgon som rockar en Superocean Heritage! Dock sÄ har jag inte lyckats hitta sÄ stÀller frÄgan hÀr: NÄgon som har en Superocean Heritage eller har haft en och som kan berÀtta lite om hur den upplevs pÄ armen? NÄgra bilder att dela med dig av? Vad tycker/tyckte du var bra/mindre bra med just den klockan?

Har fÄtt en tendens att bygga min egna Heritage (42) pÄ breitlings hemsida...ibland lockar det rejÀlt!

Klart du ska ha en SOH! Har en 42:a som anvÀnds flitigt. Tycker den funkar till det mesta och nu nÀr det Àr vÄr slÀngde jag pÄ ett gummi pÄ min. HÀr en kass bild frÄn Bromma just nu.
image.jpg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Det Àr ganska roligt med bra tidhÄllning tycker jag. Har haft StÄlfisken igÄng i snart tre veckor. Ibland har jag lagt ifrÄn mig den pÄ natten med kronan uppÄt, ibland med glaset uppÄt. NÄgra nÀtter har den suttit pÄ armen och nÄgra dagar har den fÄtt varit i windern. Kollade idag och den har gÄtt +0,6sek per dygn. Bra skit helt enkelt! :)
Breitling_Steelfish_jaw_05-vi.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr ganska roligt med bra tidhÄllning tycker jag. Har haft StÄlfisken igÄng i snart tre veckor. Ibland har jag lagt ifrÄn mig den pÄ natten med kronan uppÄt, ibland med glaset uppÄt. NÄgra nÀtter har den suttit pÄ armen och nÄgra dagar har den fÄtt varit i windern. Kollade idag och den har gÄtt +0,6sek per dygn. Bra skit helt enkelt! :)
Breitling_Steelfish_jaw_05-vi.jpg
Riktigt bra. Min stÄlspigg gÄr inte lika bra, men den Àr snygg ;)
image.jpeg

FÄr vÀl lÀmna pÄ ruckning nÄn gÄng. :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
HÀr syns skillnaden, 42:an har en skarv vid vridring/inlÀgg.
IMG_2208.jpg
TÀnkte mest att om man tog typsnittet frÄn 44mm och tryckte ihop det till 42mm sÄ kanske det blir lÀngre streck och tÀtare vilket fÄr det att se ut som ett annat typsnitt? Jag tycker det ser ut som samma typsnitt. Dock sÄ ser jag skarven :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
TÀnkte mest att om man tog typsnittet frÄn 44mm och tryckte ihop det till 42mm sÄ kanske det blir lÀngre streck och tÀtare vilket fÄr det att se ut som ett annat typsnitt? Jag tycker det ser ut som samma typsnitt. Dock sÄ ser jag skarven :)

Blindstyre! Titta pÄ siffran 4 och 5. Plus att det Àr olika mÀngd streck mellan numren och ocksÄ korta streck under numren. :)
 
  • Like
Reactions: Oli

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej, men nÄgon förstod vÀl hur man med enkla grepp kunde göra en visuell och kvalitetsmÀssig förbÀttring. FrÄgor pÄ det? :D
Nej inga frĂ„gor gĂ„r att stĂ€lla till upphovsmakaren bakom den galna bilden dĂ„ han sedan lĂ€nge sitter i tvĂ„ngströja pĂ„ psyket i Östimor... :)
 
  • Like
Reactions: Oli
Topp