• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ha! Nu sÄ!

image.jpeg
Grymt cool!
 
  • Like
Reactions: Oli

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
I want back in.

NÄgon som vill byta en Aerospace modell nyare mot en SS UTC Skydiver? Skicka ett PM om ni Àr sugna.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ok. HÀrligt pris men vem behöver pensionsspara :arghh: MÄste nog bli ett framleddes
Ja det Àr ett riktigt schysst band. Lite vÀl dyrt dock, vet inte om det Àr vÀrt 1700kr egentligen. 1000kr pÄslag för att det Àr tyg pÄ gummit Àr lite vÀl mycket tycker jag. Ett nytt gummi till viklÄset listar pÄ 690kr och det Àr precis lika bekvÀmt.
Hade nog inte köpt det om jag inte redan hade viklÄset tror jag.
 

PCB

Audemars
NÄgon mÄste ha det!
det problematiska Àr,att om M1 hade varit en automatisk klocka hade ALLA vetat om dess storhet;)
Klockrasism Àr vad det Àr!
inte förenligt med sveriges vÀrdegrund!
förbjud automatverk!
kvotera in batteriklockor i varje svenskt hem!....oops! gled ivÀg en aning dÀr kanske,,,,,,eller?;)
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Har för mig att Nacka hade en inne sist jag var dÀr. SÄg nu att du bor i SkÄne, men du kanske kan ringa till dem och fÄ den skickad förutsatt att den finns kvar.
Ska kolla Nacka men har redan kollat med eriksson och det verkar vara helt slut, Àven kollat hela Danmark!
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Luxurywatches har en om du köra kan med gummi.
Ring runt till ad's, nÄgon har sÀkert ett ex kvar. Annars kan du ju tjacka av nÄgon av de europeiska större grÄhandlarna..
Har sett den men den sÄg lite repig ut ska dock kolla upp den nÀrmare, i Europa finns det inte mÄnga, fler i US men det lockar inte
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
det problematiska Àr,att om M1 hade varit en automatisk klocka hade ALLA vetat om dess storhet;)
Klockrasism Àr vad det Àr!
inte förenligt med sveriges vÀrdegrund!
förbjud automatverk!
kvotera in batteriklockor i varje svenskt hem!....oops! gled ivÀg en aning dÀr kanske,,,,,,eller?;)
Är japanen hĂ€r och spammar? Hehe ;)
 

Kojan

Omega
Förra veckan fick jag stifta bekantskap med en helt underbar galactic 44 i nÄgra timmar. Blev helt kÀr i designen enda problemet var att med sina 44 mm och pilotlÀnk kÀndes den lite overkill pÄ mina tunna handleder. Nu undrar jag bara om det Àr nÄgon som har Àgt en pÄ nÄgot annat Àn pilotlÀnk och skulle kunna tÀnka sig att bidra med bilder, alternativt om det finns nÄgon som provat föregÄngarn Headwind och hur denna modell upplevs kontra galactic?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Förra veckan fick jag stifta bekantskap med en helt underbar galactic 44 i nÄgra timmar. Blev helt kÀr i designen enda problemet var att med sina 44 mm och pilotlÀnk kÀndes den lite overkill pÄ mina tunna handleder. Nu undrar jag bara om det Àr nÄgon som har Àgt en pÄ nÄgot annat Àn pilotlÀnk och skulle kunna tÀnka sig att bidra med bilder, alternativt om det finns nÄgon som provat föregÄngarn Headwind och hur denna modell upplevs kontra galactic?
Har haft en pÄ militarystrap, var en schysst klocka helt klart. BekvÀmare pÄ canvas Àn stÄl, men tycker nog den Àr snÀppet snyggare pÄ stÄl.
image.jpeg
 

Kojan

Omega
Har haft en pÄ militarystrap, var en schysst klocka helt klart. BekvÀmare pÄ canvas Àn stÄl, men tycker nog den Àr snÀppet snyggare pÄ stÄl.
image.jpeg
Gillar den pÄ military ocksÄ synd bara att den ska vara sÄ stor 41mm och det hade varit en no brainer. Har fÄtt för mig att den skulle se nÄgot mindre ut pÄ military men av bilden sÄ ser det tyvÀrr inte ut sÄ :(
 

Oli

Omega
2-Faktor
Gillar den pÄ military ocksÄ synd bara att den ska vara sÄ stor 41mm och det hade varit en no brainer. Har fÄtt för mig att den skulle se nÄgot mindre ut pÄ military men av bilden sÄ ser det tyvÀrr inte ut sÄ :(
Har rÀtt smala handleder och proportionerna blir inte rÀtt pÄ den bilden. Den Àr inte sÄ stor som den ser ut iallafall :) 43,5mm
 
Topp