• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Anthraxabuz

Silver
Gick igenom lite gamla bilder ikvÀll och hittade tvÄ pÄ min kompis Robins (darkbobbo) Steelfish. Stingrocka bandet sydde jag till honom för ett antal Är sedan... Det var efter jag sÄg och klÀmde pÄ hans Steelfish som jag sjÀlv var tvungen att skaffa en. Det Àr en grym klocka! TyvÀrr finns inte Robin med oss lÀngre. En hÀrlig gotlÀnning och en saknad vÀn.
FB_IMG_1455226974503.jpg
 

Riccie

Basic
2-Faktor
Har försökt att blÀddra tillbaka lite och hoppa random till nÄgon sida med hopp om att hitta nÄgon som rockar en Superocean Heritage! Dock sÄ har jag inte lyckats hitta sÄ stÀller frÄgan hÀr: NÄgon som har en Superocean Heritage eller har haft en och som kan berÀtta lite om hur den upplevs pÄ armen? NÄgra bilder att dela med dig av? Vad tycker/tyckte du var bra/mindre bra med just den klockan?

Har fÄtt en tendens att bygga min egna Heritage (42) pÄ breitlings hemsida...ibland lockar det rejÀlt!
La en bestÀllning igÄr, tyvÀrr minst 2 veckor innan den kommer. 42mm med mesh.
 

Oli

Basic
2-Faktor
Men mÄste backa lite angÄende gummi,,,breitlings gummi Àr klibbiga tjocka Àckliga,,,men citizens!,,,its a love story:happyhappy:

Men oj vad hÀnder hÀr utanför? Ser facklor och hör skrammlet av högafflar!...shit mÄste dra!!!
B har gjort om sina gummiband för i Är. VÀntar nytt, lÀgger en rapport nÀr det kommit. Skall tydligen vara skillnad i tjocklek och material.
 

svesam

Guld
Har försökt att blÀddra tillbaka lite och hoppa random till nÄgon sida med hopp om att hitta nÄgon som rockar en Superocean Heritage! Dock sÄ har jag inte lyckats hitta sÄ stÀller frÄgan hÀr: NÄgon som har en Superocean Heritage eller har haft en och som kan berÀtta lite om hur den upplevs pÄ armen? NÄgra bilder att dela med dig av? Vad tycker/tyckte du var bra/mindre bra med just den klockan?

Har fÄtt en tendens att bygga min egna Heritage (42) pÄ breitlings hemsida...ibland lockar det rejÀlt!

HÀr Àr öppningen av den jag hade tidigare:
Paketöppning Breitling SOH
 

Oli

Basic
2-Faktor
Har försökt att blÀddra tillbaka lite och hoppa random till nÄgon sida med hopp om att hitta nÄgon som rockar en Superocean Heritage! Dock sÄ har jag inte lyckats hitta sÄ stÀller frÄgan hÀr: NÄgon som har en Superocean Heritage eller har haft en och som kan berÀtta lite om hur den upplevs pÄ armen? NÄgra bilder att dela med dig av? Vad tycker/tyckte du var bra/mindre bra med just den klockan?

Har fÄtt en tendens att bygga min egna Heritage (42) pÄ breitlings hemsida...ibland lockar det rejÀlt!
Har haft tre olika, en 46" chrono, en 42" och en 46" utan chrono. Gillar dem mycket, det enda negativa som jag upplevde var vikten pÄ chronograph varianten med mesh, vÀgde brutalt mycket. OcksÄ sÄ har klockorna en en vass och stor krona som skÀr/skaver pÄ ovansidan av min hand. (Detta Àr dock frÄn person till person har jag upptÀckt.)
LÀgger ocksÄ till bredden pÄ meshet pÄ 46" klockan. 24mm Àr inte lika bekvÀmt som 22mm.

En bra sak Àr att trots 46" sÄ kÀnns den rÀtt slimmad ÀndÄ, sticker inte upp sÄ mycket frÄn handleden och bandhornen böjer sig fint över kanten pÄ handleden.
(gÀller ej chronograph varianten, den Àr tjockare.)
 
Första gÄngen man postar i denna trÄd. Jag tÀnkte kolla med panelen om vad dom tycker om Aerospace evo. Har fÄtt möjlighet till att köpa en, och jag behöver höra lite Äsikter frÄn experterna. Har nÄgon nÄgra smaskiga bilder att bjuda pÄ vore det toppen! :)
 

Dixie

Guld
2-Faktor
Första gÄngen man postar i denna trÄd. Jag tÀnkte kolla med panelen om vad dom tycker om Aerospace evo. Har fÄtt möjlighet till att köpa en, och jag behöver höra lite Äsikter frÄn experterna. Har nÄgon nÄgra smaskiga bilder att bjuda pÄ vore det toppen! :)
Finns massor i trÄden sÄ orkar du inte vÀnta pÄ nya poster sÄ Àr det bara att gÄ bananas med sökfunktionen
 

Riccie

Basic
2-Faktor
Surt sa rÀven... Har laget en bestÀllning pÄ en SOH med guld bezeln och idag ringde de och sa att den har utgÄtt och inte gÄr att bestÀlla!
Och nej det finns inget alternativ till den bezeln pÄ en SOH.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Surt sa rÀven... Har laget en bestÀllning pÄ en SOH med guld bezeln och idag ringde de och sa att den har utgÄtt och inte gÄr att bestÀlla!
Och nej det finns inget alternativ till den bezeln pÄ en SOH.
Luxurywatches har en om du köra kan med gummi.
Ring runt till ad's, nÄgon har sÀkert ett ex kvar. Annars kan du ju tjacka av nÄgon av de europeiska större grÄhandlarna..
 
Senast Àndrad:

Kojan

Basic
Surt sa rÀven... Har laget en bestÀllning pÄ en SOH med guld bezeln och idag ringde de och sa att den har utgÄtt och inte gÄr att bestÀlla!
Och nej det finns inget alternativ till den bezeln pÄ en SOH.
Har för mig att Nacka hade en inne sist jag var dÀr. SÄg nu att du bor i SkÄne, men du kanske kan ringa till dem och fÄ den skickad förutsatt att den finns kvar.
 

Oli

Basic
2-Faktor
Luxurywatches har en om du köra kan med gummi.
Ring runt till ad's, nÄgon har sÀkert ett ex kvar. Annars kan du ju tjacka av nÄgon av de europeiska större grÄhandlarna..
Har för mig att Bergströms Göteborg hade en i butiken ocksÄ. Kan ha varit 44" sohc dock.
 
Topp