• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inte? BÄde Ä land och is enligt mina kÀllor...
6258947_orig.jpg
41012ec0a5e153dbabb3b67309346fb1.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Kojan

Omega
Vi fÄr inte glömma att den ultimata trash-talkern har rockat en gul Breitling(kommer ej ihÄg modell) Mr Gordon Ramsey
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hahaha, kan jag fÄ lÄna ett sÄnt flygande tefat tills min nya bil kommer? Kan ju inte Äka kollektivtrafik, det Àr farligt.
Yes. StÄ och hÀng i kalsonger utanför park lane (heter det sÄ?) sÄ att moderskeppet kan pinpointa dig. Först mÄste vi göra lite tester ombord. Sen fÄr du lÄna ett litet skepp.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Vad anvÀnder ni för bandstift egentligen? De mest vanliga ser vÀl ut som det pÄ bilden med frÄgetecknet eller hur?
De som har följt med mina Breitling ser ut som Omegastiftet. Hittade bilden pÄ nÀtet.
Jag tycker att de kÀnns stabilare och det "klickar/glappar" inte nÀr man trycker pÄ bandet om ni förstÄr vad jag menar.
teleskpy003-2.jpg

Vart bestÀller man Breitlingstift?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad anvÀnder ni för bandstift egentligen? De mest vanliga ser vÀl ut som det pÄ bilden med frÄgetecknet eller hur?
De som har följt med mina Breitling ser ut som Omegastiftet. Hittade bilden pÄ nÀtet.
Jag tycker att de kÀnns stabilare och det "klickar/glappar" inte nÀr man trycker pÄ bandet om ni förstÄr vad jag menar.
teleskpy003-2.jpg

Vart bestÀller man Breitlingstift?
Det Àr olika bandstift till lÀnkar och band. De till band Àr lite lÀngre. De till lÀnkar har större "grepp" och Àr kortare. Jag brukar ibland anvÀnda lÀnkbandstift Àven med band, det gÄr ok. Vice versa jobbigt. Var faktiskt och köpte bandstift till min guld-ufo hos forumsponsorn Erikson idag. AD har rÀtt sprintar om man inte vill chansa.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad anvÀnder ni för bandstift egentligen? De mest vanliga ser vÀl ut som det pÄ bilden med frÄgetecknet eller hur?
De som har följt med mina Breitling ser ut som Omegastiftet. Hittade bilden pÄ nÀtet.
Jag tycker att de kÀnns stabilare och det "klickar/glappar" inte nÀr man trycker pÄ bandet om ni förstÄr vad jag menar.
teleskpy003-2.jpg

Vart bestÀller man Breitlingstift?
De du har pÄ bilden Àr bandstift till band.
Edit: SĂ„g att det var till PO? NĂ„ja det nedre ser ut precis som ett bandstift till bratteband iaf.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
De du har pÄ bilden Àr bandstift till band.
Edit: SĂ„g att det var till PO? NĂ„ja det nedre ser ut precis som ett bandstift till bratteband iaf.

Det Àr inte mina utan en bild jag hittade pÄ nÀtet. Jag tycker alla mina stift till Breitling ser ut sÄ. Kan du göra en liten Rainman sammanstÀllning sÄ man begriper vad som gÀller? Det borde gÄ att bestÀlla va? Har 60 mil till ÄterförsÀljare.
 
  • Like
Reactions: Oli

Oli

Omega
2-Faktor
Vad anvÀnder ni för bandstift egentligen? De mest vanliga ser vÀl ut som det pÄ bilden med frÄgetecknet eller hur?
De som har följt med mina Breitling ser ut som Omegastiftet. Hittade bilden pÄ nÀtet.
Jag tycker att de kÀnns stabilare och det "klickar/glappar" inte nÀr man trycker pÄ bandet om ni förstÄr vad jag menar.
teleskpy003-2.jpg

Vart bestÀller man Breitlingstift?
Det som Àr mÀrkt PO ser vÀldigt mycket ut som ett Breitling stift..
Har aldrig sett sÄdana tunna stift pÄ en "nyare" Breitling mer Àn i viklÄset pÄ gummit. Brukar nog alltid vara tjocka vid boetten.
Jag skulle gÄ till NÀrmsta AD för rÀtt stift.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr inte mina utan en bild jag hittade pÄ nÀtet. Jag tycker alla mina stift till Breitling ser ut sÄ. Kan du göra en liten Rainman sammanstÀllning sÄ man begriper vad som gÀller? Det borde gÄ att bestÀlla va? Har 60 mil till ÄterförsÀljare.
Omega kör vÀl liknande/likadana stift till band antar jag?
Jag kan köpa stift nÄgon gÄng under veckan antingen hos KM Globen eller Erikson, den jag gÄr förbi först. BÄda suverÀna ADs. Pris typ en hundring, lÀgger ut sÄ fÄr du swischa sen. PMa din adress och vilken storlek och om det ska vara till lÀnk/band.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Det Àr inte mina utan en bild jag hittade pÄ nÀtet. Jag tycker alla mina stift till Breitling ser ut sÄ. Kan du göra en liten Rainman sammanstÀllning sÄ man begriper vad som gÀller? Det borde gÄ att bestÀlla va? Har 60 mil till ÄterförsÀljare.
Kan nog lösa det Ät dig om du vill. Tror jag har ett par liggandes.

Edit: förutsatt att du har 22mm luggar dvs.

Edit2: SĂ„g att rymdvarelsen redan tagit hand om saken :)
 
Senast Àndrad:

Kojan

Omega
Vad anvÀnder ni för bandstift egentligen? De mest vanliga ser vÀl ut som det pÄ bilden med frÄgetecknet eller hur?
De som har följt med mina Breitling ser ut som Omegastiftet. Hittade bilden pÄ nÀtet.
Jag tycker att de kÀnns stabilare och det "klickar/glappar" inte nÀr man trycker pÄ bandet om ni förstÄr vad jag menar.
teleskpy003-2.jpg

Vart bestÀller man Breitlingstift?
förstÄr inte riktigt skiljer sig bandstiften i konstruktionen ocksÄ eller Àr det bara tjockleken?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Detta Àr stift jag köpte frÄn Erikson till mitt guld-ufo idag, gjorda för band.
DSCN9670.jpg
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är du sĂ€ker pĂ„ att han inte sa gjorda för hand? ;)
Haha nej, jag bestÀllde för band just för att jag bara kommer köra guldaren pÄ band. Inte en chans att jag kommer köpa en 18k rouleaux-lÀnk till klockan. Bara priset pÄ den lÀnken skulle fÄ mig att darra...
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Omega kör vÀl liknande/likadana stift till band antar jag?
Jag kan köpa stift nÄgon gÄng under veckan antingen hos KM Globen eller Erikson, den jag gÄr förbi först. BÄda suverÀna ADs. Pris typ en hundring, lÀgger ut sÄ fÄr du swischa sen. PMa din adress och vilken storlek och om det ska vara till lÀnk/band.

Det skulle vara suverÀnt! Jag ska kolla imorgon nÀr jag Àr hemma vilka det Àr jag har. Vore vÀldigt snÀllt om du kunde hjÀlpa att fixa.
 
Topp