• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag ger mig. Skyller pÄ att jag tittade via telefonen som Àr liten.
De Àr lite gulliga. Den har typ samma boett som min första Colt, och samma luggbredd. Tack och lov har min proetta och inte fighter. Men Àven om bÄda dessa Àr 38mm kÀnns de sÄ himla smÄ. Min Rolex OP 36mm kÀnns rejÀlt mycket större pÄ armen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Colt Àr ju inte ett dumt alternativ Peter :)
DSC_0542-01.jpeg
Oj oj oj det dÀr gÄr Peter igÄng pÄ rejÀlt. Liberty med behÄllna trÄdflÀrpar ocksÄ, hans melodi. Det Àr som tortyr tror jag. :D
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Oj oj oj det dÀr gÄr Peter igÄng pÄ rejÀlt. Liberty med behÄllna flÀrpar ocksÄ, hans melodi. Det Àr som tortyr tror jag. :D

Inget Liberty, bÀttre Àn sÄ. Gissa vidare!
Jag Àr rÀdd att ta bort flÀrparna, tÀnk om trÄdarna slÀpper.
 
  • Like
Reactions: Oli

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inget Liberty, bÀttre Àn sÄ. Gissa vidare!
Jag Àr rÀdd att ta bort flÀrparna, tÀnk om trÄdarna slÀpper.
Aha inget Liberty? Rios dÄ? Kanske Bob? Roma? NÀ jag har ingen aning. Snyggt band iallafall.
PÄ Liberty Àr trÄdflÀrparna separerade frÄn övrig trÄd iallafall, just för att man ska kunna ta bort dem om man vill ha den ursprungliga liberty-looken. Liberty hade inte dessa trÄdar tidigare.
 
Senast Àndrad:

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Aha inget Liberty? Rios dÄ? Kanske Bob? Roma? NÀ jag har ingen aning. Snygg band iallafall.
PÄ Liberty Àr trÄdflÀrparna separerade frÄn övrig trÄd iallafall, just för att man ska kunna ta bort dem om man vill ha den ursprungliga liberty-looken. Liberty hade inte dessa trÄdar tidigare.

Hadley Roma.
Jag sÄg nÄgon som sÄlde ett Liberty med trÄdarna borta och hade lagt lite lim dÀr, dÀrför blev jag osÀker. Men de Àr borttagna pÄ ett av mina Liberty och det har fungerat.

MS885-Hadley-Roma-Oil-Tanned-Leather-Watch-Band-2.jpg
hadley-roma-heavy-pad-oil-tan-leather-watch-band-fits-breitling-22mm-ms885-ms885-20.jpg
 
  • Like
Reactions: Oli

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Lite skönare kÀnsla i det hÀr tycker jag, plus att det Àr "padded" och tunnare vid spÀnnet.
 
  • Like
Reactions: Oli

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Riley

Panerai
Paneristi
Den modellen tilltalar mig sÄdÀr, skulle i sÄfall vara en EVO eller sÄ Àr B1 ett alternativ för mig.
B1'an Àr riktigt trevligt.
Högg ett riktigt fint exemplar hÀr pÄ forumet för inte alls sÄ lÀngesen.
Tanken var att den skulle stilla mitt vÄrsug men ökade det istÀllet och efter att mitt senaste nyförvÀrv dök upp sÄ Àr risken ÀndÄ att handledstiden för denna trÄkigt nog kan bli lidande.
DSC_0192.JPG
 
Topp