Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Beror pÄ hur du menar, det Àr en E79362, den sista i förra serien. Ny Evon som kom i Är Àr E79363 och 1 mm större och med ljus logga.
Nu kanske jag Àr lite trög! Vilken ref har du pÄ din?Ja precis sÄ menade jag, antog att detta Àr en ny version som jag Àger.
PÄ baksidan stÄr det antagligen E79363 pÄ din Aero
ApropÄ Aero, testar ett Bear gummi, inhandlat lokalt. Mitt B gummi kvar hemma.![]()
Skickas frÄn min iPhone
Tack!Den Àr riktigt fin den dÀr!!!
Gummit dÀremot, njaaee... Flyger inte helt
Ăr det nĂ„gon som lyckats nosa upp releasedatum för nya Colten?
Har bara lÀst att de ska slÀppas "this summer".
Chrono Colten ser bra ut ocksÄ.
![]()
Gillar ColtLÀgger in bilder pÄ min nya Chrono Colt inköpt av PierreS pÄ forumet:
![]()
![]()
![]()
Det Àr en fantastisk klocka. Hade en 1997 som jag dock sÄlde och köpte en 2000, gen 3, med ItalicVad bÀttre Àn att börja andra halvan av min resa mot hyllan med den klocka det hela började med.
I slutet pĂ„ 1997 satt jag och blĂ€ddrade i Eurocardtidningen med en Casio ana-digi pĂ„ armen. Ăver en helsida var det en annons för Breitling Aerospace med blĂ„ urtavla. Har vĂ€l sĂ€llan kĂ€nt ett sĂ„dant köpsug efter att ha sett en annons. Pallrade mig ivĂ€g till AD'n som fanns pĂ„ min hemort, med nollkoll pĂ„ vad seriösa klockor kostade. "Hur mycket sa du ...?". Som sagt, nollkoll. NĂ„ja, nytt jobb med rĂ€tt OK lön, sĂ„ man mĂ„ste vĂ€l kunna unna sig nĂ„got. Valde bort lĂ€nken som jag inte gillade (snĂ„l?) och i januari 1998 kunde jag hĂ€mta ut den hĂ€r (ref F65062):
![]()
Den har varit en trogen kamrat i mer Àn 16 Är nu och har sett alla vÀrdsdelar, dÄ jag tidigare reste rÀtt mycket i jobbet. Perfekt klocka pÄ resande fot, med dubbla tidszoner och larm mm. Utöver batteribyte ca vart fjÀrde Är har jag bara bytt packningar en gÄng, men det lÀr vÀl behövas igen vid nÀsta batteribyte. Har aldrig krÄnglat pÄ nÄgot sÀtt och lumen Àr lika bra idag som nÀr den var ny:
![]()
Just nu för den en lite undanskymd tillvaro, dÄ mitt klockintresse tog fart rejÀlt för ett Är sedan med ett antal nya klockor under Äret. AnvÀnder den i alla fall dagligen som vÀckarklocka och dom fÄ gÄnger jag nu reser i tjÀnsten. Den har dock nyligen fÄtt nya klÀder i form av ett mycket fint lÀder frÄn min Sinn 104'a och ett viklÄs frÄn Hong Kong (SEK 53:- skickat ...):
![]()
VÀger noll, i alla fall pÄ lÀder, och extremt tydlig och lÀttavlÀst. För mig Àr detta den ultimata versionen av Aerospacen. Senare modeller har blivit större och siffrornas typsnitt har Àndrats till större och italic. Skulle den packa ihop en dag blir jag nog tvungen att snoka upp en till i samma fÀrg, men kanske med lÀnk den hÀr gÄngen ...![]()
Det Àr en fantastisk klocka. Hade en 1997 som jag dock sÄlde och köpte en 2000, gen 3, med Italicsom du inte gillar. Pro lÀnk 2 tror jag det Àr och jag trivs som fn med klockan. Tror att jag alltid kommer att ha en Aerospace
. Min sÀger hej!
Det Àr en fantastisk klocka. Hade en 1997 som jag dock sÄlde och köpte en 2000, gen 3, med Italicsom du inte gillar. Pro lÀnk 2 tror jag det Àr och jag trivs som fn med klockan. Tror att jag alltid kommer att ha en Aerospace
. Min sÀger hej!!
![]()
Skickas frÄn min iPhone
Jag hoppas du kan ha din i 16 Är tillInte gillar och inte gillar. Tycker bara att min Àr snyggare.Hade dÀremot din lÀnk funnits nÀr jag köpte min klocka hade jag lÀtt valt den. Ser mycket trevlig ut!
Precis, hade ek tillÄtit hade min fÄtt en brorsa i Tobbes../)Aerosopace Àr grymma, hade ekonomin tillÄtit hade det letat sig in en sÄn i samlingen omgÄende![]()
Inte gillar och inte gillar. Tycker bara att min Àr snyggare.Hade dÀremot din lÀnk funnits nÀr jag köpte min klocka hade jag lÀtt valt den. Ser mycket trevlig ut!
Precis, hade ek tillÄtit hade min fÄtt en brorsa i Tobbes../)
Tack laketwig , för att vi fick ta del av din vÀg till Bretling och speciellt Aerospacen. KÀnns skönt att man kan lita pÄ kvalitén. (Du vet att min nya Àr till salu, Àven om jag velar lite. Men tavlan Àr inte blÄ, men lÀcker ÀndÄ)
Spelar ingen roll att tavlan inte Àr blÄ för min del. FÄr jag Airman 9 sÄld (lÀgger ut den nÀsta helg) sÄ vete fan om jag inte PM:ar igenTack laketwig , för att vi fick ta del av din vÀg till Bretling och speciellt Aerospacen. KÀnns skönt att man kan lita pÄ kvalitén. (Du vet att min nya Àr till salu, Àven om jag velar lite. Men tavlan Àr inte blÄ, men lÀcker ÀndÄ)
Jo, sÄ Àr det nog, my bad.Det Àr vÀl bara det att den lÀnken Àr fel lÀnk och av stÄl, eller hur Mekmek?
Fast ÀndÄ, första gen kom ju med lÀnken Aerospace och nÀsta gen (97-00) med Pro Tit 1 och nÀsta ÀndÄ (01-04) ocksÄ den med Pro Tit 1, först dÀrefter gen 4 kom Pro Tit 2.Det Àr vÀl bara det att den lÀnken Àr fel lÀnk och av stÄl, eller hur Mekmek?
Jo, sÄ Àr det nog, my bad.