• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla! Ny hÀr pÄ forumet.
Har varit och testat denna vackra Transocean-day&date och tog en bild pÄ skönheten.
Vad tycker ni? Är den för stor? NĂ„n annan rekommendation frĂ„n gĂ€nget hĂ€r?
Vill ha en klocka som utstrÄlar kvalité men som inte Àr för vrÀkig.
Är vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa den. Om inte jag hittar nĂ„t Ă€nnu vackrare och stilligare förstĂ„s.
Blir min första riktiga klocka isÄfall.
fIelJKe.jpg

IrCMSK1
IrCMSK1

Edit: LĂ€nkarna funkar inte?![/quote
Har varit och testat denna vackra Transocean-day&date och tog en bild pÄ skönheten.
Är vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa den. Om inte jag hittar nĂ„t Ă€nnu vackrare och stilligare förstĂ„s.
fIelJKe.jpg

IrCMSK1
IrCMSK1

Edit: LĂ€nkarna funkar inte?!

Gillar den serien skarpt. Kanske mest den som jof visar pÄ bilden. Tycker inte dom ser vrÀkiga ut alls utan passar bra med den poleringen.

Jag har Day Date och Àr nöjd som tusan. Sitter skönt, Àr snygg pÄ alla typer av band samt mesh och Àr riktigt hÀrlig. Jag har klockor frÄn 38mm upp till 44mm och tycker inte den kÀnns för stor. Smala handleder ocksÄ...

K
fIelJKe.jpg

IrCMSK1
IrCMSK1

Edit: LĂ€nkarna funkar inte?!
Köp!
Den Àr kanonsnygg!

K
Köp!
Den Àr kanonsnygg!

Kommer köpas sĂ„ fort jag har bestĂ€mt mig frĂ„n var. Priset i butik i Göteborg Ă€r 42.500 men finns att fĂ„ tag för runt 32.500 nere i Italien. 10k Ă€r stor skillnad men riskerna med att köpa frĂ„n Italien?! OsĂ€ker pĂ„ om priset kompenserar risken. Är det möjligt att förhandla ner priset i svenska butiker?

Kommer köpas sĂ„ fort jag har bestĂ€mt mig frĂ„n var. Priset i butik i Göteborg Ă€r 42.500 men finns att fĂ„ tag för runt 32.500 nere i Italien. 10k Ă€r stor skillnad men riskerna med att köpa frĂ„n Italien?! OsĂ€ker pĂ„ om priset kompenserar risken. Är det möjligt att förhandla ner priset i svenska butiker?
Du fÄr en fin vistelse i Italien för mellanskillnaden?

Skickas frÄn min iPhone

Sitter och försöker sÀtta mig in i breitling och dess historia, Gud vad lÀsning det finns!

Hittar inget enkelt svar pĂ„ hur fabrikatet tĂ€nker med kategorisering av modellerna. Superocean Ă€r ju enkelt att rĂ€kna ut, det handlar om dykarur. Men hur funkar de övriga kategorierna? Är det som Rolex dĂ€r man ibland kopplar modellen till bl.a. yrken och segling Ă€ventyr?

Är de olika modellerna kopplade till tex jetplan, smĂ„flygplan, passagerarflygplan? Tack pĂ„ förhand hoppas de inte allt för luddigt :)
y7y6uneb.jpg

Skickat frÄn min iPad med Tapatalk

FrÄn början var vÀl B ett renodlat flygarur. Finns fortfarande mÄnga modeller som kopplas ihop med aktivitet i luften. Men sÄ klart Àven under vatten. Sen finns ju en specifik koppling till motorvÀrlden via Bentley modellerna. SÄ dÄ har man tÀckt av luft, hav och bilar. Som sÄ mÄnga andra mÀrken. Min personliga favorit och vad jag tycker Àr mest Breitling Àr Navitimer :)

Skickas frÄn min iPhone

Hej Breitling-experterna!

NovisfrÄga som jag inte lyckats googla mig till:

Jag trÀffade BOTL för nÄgra veckor sedan och klÀmde pÄ hans aerospace, fin i största allmÀnhet, men en sak kom som en spark i mellangÀrdet pÄ mig: de breda, blanka siffrorna vid 12, 3, 6 och 9 i kombination med den matta boetten! Helvete vad snyggt!

Nu kommer ju frÄgan, vilka modeller ska jag leta efter/ frÄn vilka Är ser det ut sÄdÀr? LÄr en aerospace pÄ ks hÀromveckan, men den hade tunnare siffror, inte sÄ kul alls. Behöver alltsÄ inte vara en aerospace.
TillÀggas bör att jag spar till en annan klocka, sÄ budgeten Àr inte jÀttetilltagen

SÄ, ös pÄ med tips pÄ modeller!

Krav:
Inte TT (tror jag)
Breda blanka siffror
MĂ„ste inte ha digital visning
GÀrna matt yta pÄ boetten

Hej Breitling-experterna!

NovisfrÄga som jag inte lyckats googla mig till:

Jag trÀffade BOTL för nÄgra veckor sedan och klÀmde pÄ hans aerospace, fin i största allmÀnhet, men en sak kom som en spark i mellangÀrdet pÄ mig: de breda, blanka siffrorna vid 12, 3, 6 och 9 i kombination med den matta boetten! Helvete vad snyggt!

Nu kommer ju frÄgan, vilka modeller ska jag leta efter/ frÄn vilka Är ser det ut sÄdÀr? LÄr en aerospace pÄ ks hÀromveckan, men den hade tunnare siffror, inte sÄ kul alls. Behöver alltsÄ inte vara en aerospace.
TillÀggas bör att jag spar till en annan klocka, sÄ budgeten Àr inte jÀttetilltagen

SÄ, ös pÄ med tips pÄ modeller!

Krav:
Inte TT (tror jag)
Breda blanka siffror
MĂ„ste inte ha digital visning
GÀrna matt yta pÄ boetten

Denna lÀnk innehÄller nog det mesta man behöver veta om Aerospacen:

http://forums.watchuseek.com/f39/breitling-aerospace-brief-history-aid-identification-dating-73.html

Har sjÀlv en med blanka siffror och tycker den Àr hur ball som helst. Nackdelen Àr att det kan vara lite svÄrt att snabbt se tiden pga allt blÀnk. Har tÀnkt om lite och tycker nog att aeron med mÄlade siffror Àr bra mycket hÄrdare, mera tool mindre bling. Skall bara lÄta Mekmek tröttna lite sin, sen planerar jag nog att köpa den av honom :)

Tackar mega ! Typ den info jag letar efter, men jag mÄste ha mer! Tycker mig ha sett att Det finns fler Breitlings med samma typ av siffror? NÄgon snygg dykare ocksÄ tror jag.

Hej Leif.
Finns hela trÄdar om detta att fÄ rabatt om du letar( lite svÄrt i min mobil just nu). Annars kan man nog sÀga att det varierar enormt. GÄr du bara in och frÄgar blir det troligen 0. Andra sÀger att de gjort just det och fÄtt 15% direkt. Men det beror ocksÄ vÀldigt mycket pÄ MÀrke, modell, efterfrÄgan. Eftertraktade modeller liten eller ingen rabatt, hyllvÀrmare stor rabatt. Sedan Àr det lÀttare om man Àr tidigare kund eller sprungit dÀr och klÀmt sÄ mycket att de tycker det Àr dax att du slÄr till. Du behöver ju inte börja med att frÄga om rabatter. Ta det lite senare.
De har ju ocksÄ som AD förbundit sÀg att hÄlla en vis prisnivÄ och kan dÀrför inte gÄ ner hur mycket som helst, officiellt...

Finns nog möjlighet att förhandla priset pÄ AD i Sverige.

Ny Breitling Chronomat Raven Limited Black Steel.

Ytterst begrÀnsad upplaga. Verkar att komma med tvÄ olika utföranden pÄ armbandet. Dels i Oceanracer och dels i Superocean med orange insida och kant.

Breitling Chronomat 44 DIC Raven.jpg
Breitling Chronomat 44 DIC Raven Back.jpg

Jag gillar den men den hade inte fÄtt stanna sÄ lÀnge hos mig. Tror jag hade tröttnat pÄ det "icke-normala". Men cool pÄ sitt vis...

BP vs SOHC

En liten stilstudie frÄn helgens gtg med en polare dÄ jag fick klÀmma pÄ den hÀrliga BP:n

Den Àr verkligen fantastisk !!
Men det som Àr Ànnu bÀttre Àr
att jag tycker inte min SOHC gör bort sig
i sÀllskapet :)

image.jpg

Klart den inte gör. Men vilken hÀrlig dinka BP:n Àr :D

Tillbaka
Topp