svesam
Guld
Startade en ny trÄd om bÀsta tavla pÄ B-1a. GÄ in och rösta i den!
Done!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Startade en ny trÄd om bÀsta tavla pÄ B-1a. GÄ in och rösta i den!
Ganska enkelt.. rÀfflorna du har till höger av bandet pÄ bilden i din paketöppningstrÄd, det Àr meningen att du ska klippa/skÀra dÀr. Ta ett streck i taget, flytta sprinten och prova dig fram tills du Àr nöjd. Klipper du för kort Àr det kört och nytt band Àr ett mÄste.
KÀnner du dig osÀker sÄ be en AD hjÀlpa dig... Àr enkelt och gÄr fort.
Och passa sÄ du inte skÀr i "hÄlet" dÀr stiftet ska sitta. DÄ Àr det kört.Ganska enkelt.. rÀfflorna du har till höger av bandet pÄ bilden i din paketöppningstrÄd, det Àr meningen att du ska klippa/skÀra dÀr. Ta ett streck i taget, flytta sprinten och prova dig fram tills du Àr nöjd. Klipper du för kort Àr det kört och nytt band Àr ett mÄste.
KÀnner du dig osÀker sÄ be en AD hjÀlpa dig... Àr enkelt och gÄr fort.
HÄlen ligger farligt nÀra strecken. Kan vara vÀrt att skÀra lite snett utÄt.
SkÀr du för kort sÄ Àr gummit inte överdrivet dyrt.
Kom ihÄg att posta resultatet!![]()
Ja jag misstÀnkte att rÀfflorna var till för det. HÄlen fattar jag behövs men tack ÀndÄ för heads upenOch passa sÄ du inte skÀr i "hÄlet" dÀr stiftet ska sitta. DÄ Àr det kört.
Skickas frÄn min iPhone
Ja jag misstÀnkte att rÀfflorna var till för det. HÄlen fattar jag behövs men tack ÀndÄ för heads upen.
Var kan man hitta ett bra verktyg för att fÄ ut sprinten? Har sett att det finns olika kit med verktyg för klockor, nÄgon som kan tipsa om ett?
Japp bild postas nÀr jag moddat den.
Tjena Bralle lovers.
Har precis införskaffat en Chronomat GMT Blacksteel (kolla paketöppningen ifall ni Àr sugna) med gummiarmband (Diver Pro III) och nu undrar jag hur man kortar armbandet?
Kan man göra det sjÀlv eller mÄste man lÀmna in den till en Bralle handlare? GÄr det att köpa kortare armband dÄ det stÄr Breitling över hela och det vore ju trist att korta ned det sÄ inte hela texten syns.
Det Àr riktigt, provar tandpetare ikvÀll, tack för tipset.Funkar ocksÄ med vilket annat spetsigt föremÄl som helst. NÄl, tandpetare osv.
Men visst Àr det bra att ha ett verktyg hemma. Anar dock att du vill ha det fixat rÀtt snart![]()
Ja det Àr rÀtt trÄd att göra det iVille bara ta tillfÀllet i akt och hylla Breitling lite hÀr. De gör fan sin grej och tuffar pÄ. De Àr coola!
Ja jag sÄg att den gick att justera lite men inte tillrÀckligt, bra att det gÄr att ta ur den, borde bli bra dÄ att ta bort en del frÄn varje rem. NÀ 9" har jag bara pÄ ett stÀlleKollar du pÄ den sidan som lÄset sitter pÄ finns en tryckknapp pÄ insidan med texten "push" det Àr första justeringsmöjligheten av bandlÀngden. Om den justeringen inte rÀcker drar du ut bandet med "push-knappen" nedtryckt och lossar "push-delen". Sedan Àr det bara att ta fram saxen eller en vass kniv och klippa/skÀra rakt. Flytta sprinten och sÀtta tillbaka "push-knappen" och trycka in bandet i lÄset igen. Det finns ingen Breitling gummirem dÀr man ser hela namnet Bretling pÄ bÀgge sidor om du inte har 9" handleder - nÀstan 23 cm runt om. HÀr Àr en lÀnk som beskriver hur man gör pÄ det Àldre armbandet:
http://www.breitlingsource.com/articles_oceanracer.shtml
Ja jag sÄg att den gick att justera lite men inte tillrÀckligt, bra att det gÄr att ta ur den, borde bli bra dÄ att ta bort en del frÄn varje rem. NÀ 9" har jag bara pÄ ett stÀlle. Tack för tipset.
Fixat, resultatet blev bra, lite pilligt men inte alls sÄ farligt som jag trodde. Har ju anlag för att bli urmakare eller hjÀrnkirurg kanske.HÄlen ligger farligt nÀra strecken. Kan vara vÀrt att skÀra lite snett utÄt.
SkÀr du för kort sÄ Àr gummit inte överdrivet dyrt.
Kom ihÄg att posta resultatet!![]()
hehe, tveksamt.Det blev jÀvligt bra. PÄ nÀsta kort kanske du kan fÄ till skÀrpan![]()
KÀnns bra att du fÄr stanna!!
![]()
Riktigt fin! Har du Àgt den sedan ny? HÀrligt sliten lÀnk oavsettJag tycker superocean Àr en av de mest lyckade Breitling modellerna. SlÀnger in en bild pÄ min frÄn 1997![]()
![]()
Vilken Àr eran favorit modell?
HÀrligt Tobbe! Den stannar hos rÀtt manKÀnns bra att du fÄr stanna!!
![]()
Bra jobbat!Fixat, resultatet blev bra, lite pilligt men inte alls sÄ farligt som jag trodde. Har ju anlag för att bli urmakare eller hjÀrnkirurg kanske.![]()
![]()
Hej alla! Ny hÀr pÄ forumet.
Har varit och testat denna vackra Transocean-day&date och tog en bild pÄ skönheten.
Vad tycker ni? Ăr den för stor? NĂ„n annan rekommendation frĂ„n gĂ€nget hĂ€r?
Vill ha en klocka som utstrÄlar kvalité men som inte Àr för vrÀkig.
Ăr vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa den. Om inte jag hittar nĂ„t Ă€nnu vackrare och stilligare förstĂ„s.
Blir min första riktiga klocka isÄfall.
![]()
![]()
![]()
Edit: LĂ€nkarna funkar inte?!
Hej alla! Ny hÀr pÄ forumet.
Har varit och testat denna vackra Transocean-day&date och tog en bild pÄ skönheten.
Vad tycker ni? Ăr den för stor? NĂ„n annan rekommendation frĂ„n gĂ€nget hĂ€r?
Vill ha en klocka som utstrÄlar kvalité men som inte Àr för vrÀkig.
Ăr vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa den. Om inte jag hittar nĂ„t Ă€nnu vackrare och stilligare förstĂ„s.
Blir min första riktiga klocka isÄfall.
Edit: LĂ€nkarna funkar inte?!