• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Langar en bild till, bara för att den Àr ny. :)
IMG_20160419_201841.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fy fan. Jag har köpt klockor frÄn lÀnder som Albanien, Colombia, Tyskland, England, Polen, USA, Thailand, Kina, Hong Kong med mÄnga flera lÀnder och frÄn bÄde sÀljare med mÄnga omdömen och fÄ omdömen. Alltid fÄtt det som beskrivits. Tills idag. Och det vÀrsta Àr att det Àr en trusted seller pÄ c24, en av de stora, samt har mer 25000 affÀrer pÄ Ebay med 99,6%. Hur fan kan man skicka en sÄ hÀr trasig klocka? Den var beskriven som toppskick. Inte ens chans att den blev trasig under frakten, den var riktigt bra packad.

BaksmÀlla. Hittade en hÀrlig gul FRECCE. Men kronhalsen Àr alldeles för lÄng, har ju en del att jÀmföra med. Kronan gÄr inte att skruva in helt. Men inte nog med det. Man kan jucka hela urtavlan fram och tillbaka med kronan i utlÀget. Datumet fastnar inte heller centrerat. NÄgon amatör har servat denna...
IMG_0553.jpg


Just nu har jag lust att slÀnga den ut genom fönstret. FÄr se vad sÀljaren ger för lösning. :rage:
 

Kojan

Omega
Fy fan. Jag har köpt klockor frÄn lÀnder som Albanien, Colombia, Tyskland, England, Polen, USA, Thailand, Kina, Hong Kong med mÄnga flera lÀnder och frÄn bÄde sÀljare med mÄnga omdömen och fÄ omdömen. Alltid fÄtt det som beskrivits. Tills idag. Och det vÀrsta Àr att det Àr en trusted seller pÄ c24, en av de stora, samt har mer 25000 affÀrer pÄ Ebay med 99,6%. Hur fan kan man skicka en sÄ hÀr trasig klocka? Den var beskriven som toppskick. Inte ens chans att den blev trasig under frakten, den var riktigt bra packad.

BaksmÀlla. Hittade en hÀrlig gul FRECCE. Men kronhalsen Àr alldeles för lÄng, har ju en del att jÀmföra med. Kronan gÄr inte att skruva in helt. Men inte nog med det. Man kan jucka hela urtavlan fram och tillbaka med kronan i utlÀget. Datumet fastnar inte heller centrerat. NÄgon amatör har servat denna...
IMG_0553.jpg


Just nu har jag lust att slÀnga den ut genom fönstret. FÄr se vad sÀljaren ger för lösning. :rage:
Fy fan vad trÄkigt, kÀnner med dig just nu:( Vad var det frÄn för land den hÀr gÄngen?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Fattar inte hur man bÀddar in, men bilden Àr en lÀnk till video...
 
Senast Àndrad:

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Fy fan. Jag har köpt klockor frÄn lÀnder som Albanien, Colombia, Tyskland, England, Polen, USA, Thailand, Kina, Hong Kong med mÄnga flera lÀnder och frÄn bÄde sÀljare med mÄnga omdömen och fÄ omdömen. Alltid fÄtt det som beskrivits. Tills idag. Och det vÀrsta Àr att det Àr en trusted seller pÄ c24, en av de stora, samt har mer 25000 affÀrer pÄ Ebay med 99,6%. Hur fan kan man skicka en sÄ hÀr trasig klocka? Den var beskriven som toppskick. Inte ens chans att den blev trasig under frakten, den var riktigt bra packad.

BaksmÀlla. Hittade en hÀrlig gul FRECCE. Men kronhalsen Àr alldeles för lÄng, har ju en del att jÀmföra med. Kronan gÄr inte att skruva in helt. Men inte nog med det. Man kan jucka hela urtavlan fram och tillbaka med kronan i utlÀget. Datumet fastnar inte heller centrerat. NÄgon amatör har servat denna...
IMG_0553.jpg


Just nu har jag lust att slÀnga den ut genom fönstret. FÄr se vad sÀljaren ger för lösning. :rage:
Fan vad trist! Kan inte annat Àn förmoda att retur eller kompensation Àr att vÀnta frÄn en sÄn stor handlare. Dock brukar det inte kyla ner kÀnslorna sÄ hÀr direkt inpÄ. :( Riktigt ball tavla annars...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Äfyfan videon! Hade blitt sjövild assĂ„,hoppas handlarn kompenserar dig med!
Ja sjukt att skicka denna. Riktigt oseriöst. Synd för jag ville verkligen ha en gul Frecce. Hoppas han betalar tillbaka tillrÀckligt för en service. Jag har ingen aning vad som krÀvs eller hur dyrt det kan bli? Hela urverket med tavlan sitter uppenbart löst och kronan gÄr att dra ut mycket lÀngre Àn mina andra, halsen ser för lÄng ut.

Det har bara tillverkats 1000st av denna gula av se-serien av 13050, de övriga 3000st Àr svarttavlade, och endast 100st Àr 18k. Svarta i stÄl hittar man omgÄende, men gula Àr lite knepigare.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Videon gjorde ont i hjÀrtat. Riktigt rackig, nÀstan som en gammal Rolex. :(
Beklagar.
Har inte öppnat den och kollat för jag vill inte göra nÄgot som kan synas vid ev retur. Men jag ser ju nu att Àven urtavlan förutom att tillsammans med verket vara helt löst sitter alldeles för lÄngt till vÀnster. Kolla index.
Jag jÀmförde Àven kronhalsen med en "broder" och den Àr mycket tunnare. Garanterat ingen originalkronhals.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Fy fan. Jag har köpt klockor frÄn lÀnder som Albanien, Colombia, Tyskland, England, Polen, USA, Thailand, Kina, Hong Kong med mÄnga flera lÀnder och frÄn bÄde sÀljare med mÄnga omdömen och fÄ omdömen. Alltid fÄtt det som beskrivits. Tills idag. Och det vÀrsta Àr att det Àr en trusted seller pÄ c24, en av de stora, samt har mer 25000 affÀrer pÄ Ebay med 99,6%. Hur fan kan man skicka en sÄ hÀr trasig klocka? Den var beskriven som toppskick. Inte ens chans att den blev trasig under frakten, den var riktigt bra packad.

BaksmÀlla. Hittade en hÀrlig gul FRECCE. Men kronhalsen Àr alldeles för lÄng, har ju en del att jÀmföra med. Kronan gÄr inte att skruva in helt. Men inte nog med det. Man kan jucka hela urtavlan fram och tillbaka med kronan i utlÀget. Datumet fastnar inte heller centrerat. NÄgon amatör har servat denna...
IMG_0553.jpg


Just nu har jag lust att slÀnga den ut genom fönstret. FÄr se vad sÀljaren ger för lösning. :rage:
Fy fan! Lider med dig! JÀvla krÀk
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Har inte öppnat den och kollat för jag vill inte göra nÄgot som kan synas vid ev retur. Men jag ser ju nu att Àven urtavlan förutom att tillsammans med verket vara helt löst sitter alldeles för lÄngt till vÀnster. Kolla index.
Jag jÀmförde Àven kronhalsen med en "broder" och den Àr mycket tunnare. Garanterat ingen originalkronhals.

Ganska lÄngt till vÀnster dessutom.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men oavsett denna massiva antiklimax. Visst Àr modellen rÄcool? Oavsett om det blir denna eller inte. Jag KOMMER snart ha en gul Frecce. Bland de frÀnaste tavlor jag haft i min hand. :)
 

Akerhage

Cartier
Hej hopp!
En tjejkompis undrar om det finns lÀnk dÀr mitten-delen Àr i guld till denna. (a17390). Om inte just den finns, funkar vilket 22mm som helst?
NÄgra tips pÄ snygga lÀnkar med gulddetaljer mitt i?
Tack :)

PluXfsm.jpg

HaAuwLo.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Fy fan. Jag har köpt klockor frÄn lÀnder som Albanien, Colombia, Tyskland, England, Polen, USA, Thailand, Kina, Hong Kong med mÄnga flera lÀnder och frÄn bÄde sÀljare med mÄnga omdömen och fÄ omdömen. Alltid fÄtt det som beskrivits. Tills idag. Och det vÀrsta Àr att det Àr en trusted seller pÄ c24, en av de stora, samt har mer 25000 affÀrer pÄ Ebay med 99,6%. Hur fan kan man skicka en sÄ hÀr trasig klocka? Den var beskriven som toppskick. Inte ens chans att den blev trasig under frakten, den var riktigt bra packad.

BaksmÀlla. Hittade en hÀrlig gul FRECCE. Men kronhalsen Àr alldeles för lÄng, har ju en del att jÀmföra med. Kronan gÄr inte att skruva in helt. Men inte nog med det. Man kan jucka hela urtavlan fram och tillbaka med kronan i utlÀget. Datumet fastnar inte heller centrerat. NÄgon amatör har servat denna...
IMG_0553.jpg


Just nu har jag lust att slÀnga den ut genom fönstret. FÄr se vad sÀljaren ger för lösning. :rage:
SÄ himla trÄkigt!!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej hopp!
En tjejkompis undrar om det finns lÀnk dÀr mitten-delen Àr i guld till denna. (a17390). Om inte just den finns, funkar vilket 22mm som helst?
NÄgra tips pÄ snygga lÀnkar med gulddetaljer mitt i?
Tack :)

PluXfsm.jpg

HaAuwLo.jpg
NÄgon av alla endlÀnksreffar som finns av pilot kan mkt vÀl passa. En hel del passar mer eller mindre bra trots att de inte "officiellt" gör sÄ. Vet inte vilken/vilka och man kan inte fÄ svar av breitling om sÄnt. Men Àven om man luskar reda pÄ en pilotref som eventuellt skulle gÄ kÀnns det tveksamt att köpa en lÀnk för samma pengar som klockan vÀrd. Det kommer dessutom att se skitfult och fel ut.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej hopp!
En tjejkompis undrar om det finns lÀnk dÀr mitten-delen Àr i guld till denna. (a17390). Om inte just den finns, funkar vilket 22mm som helst?
NÄgra tips pÄ snygga lÀnkar med gulddetaljer mitt i?
Tack :)

PluXfsm.jpg

HaAuwLo.jpg
Vill man absolut ha guldbling kan man ju modda sjÀlv. LÀnken blir nog svÄr att plÀtera mittenbitarna pÄ ett bra sÀtt dÄ de flesta sitter fast? FrÄga en guldsmed som sysslar med sÄnt.
Vad som dÀremot skulle gÄ med lÀtthet Àr att ta bort bezel, dess skruvar och raiders, och skicka dessa till lÀmplig guldsmed för guldplÀtering. Viktigt att vÀlja en bra tjock sÄdan. DÄ skulle klockan fÄ lite av looken av den nyare superocean i stÄl med just guldbezel. Kan bli riktigt coolt. Men rÀkna med att den blir svÄrsÄld sen, Àven kanske mindre vÀrd. Men ska man behÄlla den sÄ varför inte?
 
Topp