• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oli

Omega
2-Faktor
SjÀlvklart tog en bild med utan han mÀrkte,
Vilken blÄbÀrs alien han Àr , bortkollrad av lite jordiskt guld
Ninja vs. Alien 2-0:cool:
image.png
Hahahahaha! StenhÄrt svar pÄ tal dÀr!
 
  • Like
Reactions: PCB

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad jag hört har Breitling slutat serva dessa sÄ lÀgger verket av sÄ blir det problem. NÀr jag sökte för ett par mÄnader sen fanns inte ett enda pÄ bukten. Eller finns det reservverk lite hÀr och var pÄ KS
Om de gÄr sönder fÄr man köpa en speciell Aerospace som inte sÀljs löst till bra peng som jag förstÄr det, eller iallafall var det sÄ? NÄgon som vet? Dock missar man ju hela poÀngen med loggan med att fÄ en utbytesklocka.
Men gillar man klockan med Team60 Àr ju det bara att fÄ tag pÄ en annan likadan billigare utan Team60 som "donator".
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Om de gÄr sönder fÄr man köpa en speciell Aerospace som inte sÀljs löst till bra peng som jag förstÄr det, eller iallafall var det sÄ? NÄgon som vet? Dock missar man ju hela poÀngen med loggan med att fÄ en utbytesklocka.
Men gillar man klockan med Team60 Àr ju det bara att fÄ tag pÄ en annan likadan billigare utan Team60 som "donator".
Verket sitter Àven i Pulsar klockor frÄn tiden men inte ens dessa Àr billiga lÀngre:(
 

Riley

Panerai
Paneristi
Har @Eurenius kommit nÀrmare nÄgot beslut under dagen?
Kom pÄ mig sjÀlv sittandes grubbla idag hur jag skulle ha gjort, inte det lÀttaste.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Har @Eurenius kommit nÀrmare nÄgot beslut under dagen?
Kom pÄ mig sjÀlv sittandes grubbla idag hur jag skulle ha gjort, inte det lÀttaste.

Nej, jag har ju inte det.
Plus för Superocean : gillar dag/datum. Snyggare krongrafknappar. Automatisk.
Plus Colt : Snyggare tavla och vridring. Batteri (jag skriver det som plus för det Àr skönt att bara slÀnga pÄ sig klockan och veta att den gÄr rÀtt)

Som sagt, lika oviss.
 

Riley

Panerai
Paneristi
Nej, jag har ju inte det.
Plus för Superocean : gillar dag/datum. Snyggare krongrafknappar. Automatisk.
Plus Colt : Snyggare tavla och vridring. Batteri (jag skriver det som plus för det Àr skönt att bara slÀnga pÄ sig klockan och veta att den gÄr rÀtt)

Som sagt, lika oviss.
Inget lÀtt beslut, Àven om jag lutar Ät Superocean ifall det var jag sÄ Àr det lÄngt ifrÄn sjÀlvklart.
Har ju tyvÀrr kommit fram till att slÀppa tillbaka min B-1 pÄ marknaden dÄ jag Àr pÄ jakt efter ytterligare en klocka som kommer nalla pÄ handledstiden.
KÀnns dock trist att lÀmna familjen Breitling sÄ den dÀr Superocean skulle kunna vara ett alternativ.
 
Har en frĂ„ga .. Om man ska sĂ€lja en klocka och köparen frĂ„gar efter serienr .. Är det okej att ge ut serienummer ? Kan han göra nĂ„got med hjĂ€lp av serienr ?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har en frĂ„ga .. Om man ska sĂ€lja en klocka och köparen frĂ„gar efter serienr .. Är det okej att ge ut serienummer ? Kan han göra nĂ„got med hjĂ€lp av serienr ?
Han kan ringa Breitling i Sthlm och fÄ reda pÄ ifall serienr stÀmmer överens med modell, urtavla mm. Utöver det vette fan. Skulle vÀl kunna anvÀndas till en fake klocka med fake cert eller liknande, dock inte sÄ troligt.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nyinförskaffad stÄlfisk hÀr pÄ lÀnk för tillfÀllet. Men vad fördrar ni till klockan, gummi eller stÄl? Klockan Àr för övrigt riktigt nice! :)
Sen pÄ bollen men va fan, sitter man pÄ bÀnken fÄr man springa lÀngre för att nÄ fram nÀr det Àr ens tur ;)
Jag kommer sÀkert upprepa mig för tredje eller fjÀrde gÄngen ang din frÄga men kag har alltid sagt lÀnk. FortsÀtter ocksÄ sÀga lÀnk! Men pÄ StÄlfisken Àr gummit överlÀgset!!
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Gi

Gillar den skarpt. det Àr den med gummi i bezeln eller hur ? Vilken fÀrg pÄ sekundvisaren har du tÀnkt dig ?
Jag vet faktiskt inte men tycker bezeln Àr cool, lite annorlunda Àn breitlings alla andra.. Tror inte jag kommer köpa nÄgon i första taget sÄ har inte funderat pÄ fÀrg :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
KĂ€nns spontant lite överprisad. Men verkar fin och fullset enligt bilderna. Förbryllande att han skriver "watch only" i texten nĂ€r det Ă€r fullset pĂ„ bilderna. Skumt. Är man samlare pĂ„ jakt efter just denna sĂ„ fine. Annars tycker jag det inte Ă€r vĂ€rt att betala hans pris för en klocka med ett miyota-verk som kostar nĂ„gra hundra löst.
@Peter cerwin hade en liknande utan team 60. Jag tror han sÄlde den för 6-7-8? Eller hur Peter? Det priset Àr rimligare om man inte Àr speciell samlare som sagt.
Tack för input @JensBP och @Peter cerwin. Ser inte ut som att det bli nÄgon team 60 som hamnar hos mig:( Vid nÀrmare koll visar det sig att bilderna Àr hÀmtade frÄn nÀtet och Àr inte pÄ den aktuella klockan. SÀljare skyller pÄ klassikern "dÄlig kamera" och svarar bara kortfattat pÄ övriga frÄgor. Ett klassiskt exempel pÄ att om man inte kan "köpa" sÀljaren sÄ Àr det bara att avstÄ frÄn köp.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack för input @JensBP och @Peter cerwin. Ser inte ut som att det bli nÄgon team 60 som hamnar hos mig:( Vid nÀrmare koll visar det sig att bilderna Àr hÀmtade frÄn nÀtet och Àr inte pÄ den aktuella klockan. SÀljare skyller pÄ klassikern "dÄlig kamera" och svarar bara kortfattat pÄ övriga frÄgor. Ett klassiskt exempel pÄ att om man inte kan "köpa" sÀljaren sÄ Àr det bara att avstÄ frÄn köp.
LÄter ju skumt. För skumt. SvÄrt att skylla pÄ dÄlig kamera i dagens lÀge av smartphones. Annat var det pÄ den tiden man körde Apple Quicktake. Jag tar de flesta av mina bilder med halvgammal iPhone 5, funkar riktigt bra trots att det Àr en "dÄlig" kamera i mÄngas ögon.
IMG_0529.jpg
 

v0MPi

Breitling
Man blir ju ganska sugen pÄ att köpa sig en Breitling nÀr man snurrar runt hÀr bland alla klockor.. :pompus:
 
Topp