• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jooiie

Omega
image.jpeg

Riktigt nöjd med gummibandet efter cirka en veckas anvÀndande. Har börjat forma till sig lite nu och Àr riktigt mjukt och följsamt. Kan varmt rekommenderas!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
HÀngde ikvÀll hos @ERIKSON URHANDEL pÄ AW tillsammans med Breitling. TyvÀrr knÀpptes det inte sÄ mycket kort men hÀr Àr nÄgra fÄ iaf. Alltid lite trevlig hos Erikson och tack till Breitling för visningen.

IMG_20160421_205520.jpg

Avenger nÄnting... Tror den var ny frÄn Basel i Är men kommer tyvÀrr inte ihÄg mer exakt.

IMG_20160421_205501.jpg

Chonoliner i guld pÄ 3D printat gummi-mesh.
IMG_20160421_212140.jpg


Och faktiskt kvÀllens favorit. (till utseende och passform Ätminstone)
IMG_20160421_205443.jpg

Exospace B55. Egentligen fullkomligt onödig funktion dÀr du synkar klockan med mobilen och kan pÄ sÄ sÀtt styra klockans funktioner. Men inget mer. Jag diggade mest stilen, svart, titan och pÄ skönt gummi.
IMG_20160421_212805.jpg
IMG_20160421_212853.jpg


Har Àven en present till nÄn av er riktiga Breitling fantaster men mer om det senare. :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
HÀngde ikvÀll hos @ERIKSON URHANDEL pÄ AW tillsammans med Breitling. TyvÀrr knÀpptes det inte sÄ mycket kort men hÀr Àr nÄgra fÄ iaf. Alltid lite trevlig hos Erikson och tack till Breitling för visningen.

IMG_20160421_205520.jpg

Avenger nÄnting... Tror den var ny frÄn Basel i Är men kommer tyvÀrr inte ihÄg mer exakt.

IMG_20160421_205501.jpg

Chonoliner i guld pÄ 3D printat gummi-mesh.
IMG_20160421_212140.jpg


Och faktiskt kvÀllens favorit. (till utseende och passform Ätminstone)
IMG_20160421_205443.jpg

Exospace B55. Egentligen fullkomligt onödig funktion dÀr du synkar klockan med mobilen och kan pÄ sÄ sÀtt styra klockans funktioner. Men inget mer. Jag diggade mest stilen, svart, titan och pÄ skönt gummi.
IMG_20160421_212805.jpg
IMG_20160421_212853.jpg


Har Àven en present till nÄn av er riktiga Breitling fantaster men mer om det senare. :)
Avengern dÀr heter Bandit. TvÀrfet :)
Coolt med det 3D utskrivna gummimeshet! :)
 

svesam

Rolex
KÀnns som det var evigheter sedan jag bidrog med nÄgot vettigt i favorittrÄden...
Anledningen Àr att jag har fullt upp med ÄterhÀmtning frÄn en cuffsutur med tillhörande
acromioplastik (helrenovering av axel medelst kirurgi och hÀftklammer pÄ svenska...).
Ett misslyckat Äk pÄ slalomskidor var upprinnelsen till detta. Det Àr ett elÀnde nÀr gamla
gubbar drar i backen, dels gÄr vi sönder lÀtt och sedan lÀker vi inte ihop som förr...

NÄ vad har detta med klockor att göra, jo sÄ klart satt den gode hÀmnaren pÄ
armen vid fallet och den överlevde givetvis kraschen helt oskadd.
HÄllbarhetstest och till viss del tÀthetstest utfört med beröm godkÀnt eftersom jag
blev liggandes i snön ett tag efter kraschen :)

Kul för övrigt att det Àr sÄdant drag i trÄden !!

224.jpg
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux? :)
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
DSCN9679.jpg


DSCN9672.jpg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux? :)
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
DSCN9679.jpg


DSCN9672.jpg
VĂ€nstra klockan utan tvekan.
 

PCB

Audemars
Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux? :)
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
DSCN9679.jpg


DSCN9672.jpg
VĂ€nstra ufot!
 

Kojan

Omega
Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux? :)
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
DSCN9679.jpg


DSCN9672.jpg
Definitivt vÀnstra. Den högra har en mer rugged look som gör den perfekt pÄ det canvas du redan har.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja den skulle passat mest. Dock var mitt nya rouleaux jÀtteblankt, sÄg mycket mer matt ut pÄ bilderna, sÄ det blir skitfult. Rouleaux hamnar pÄ regattan eller pÄ frecce nÀr den kommer tillbaka frÄn service.

Plus var rouleaux:et för kort. NÄgon som sitter pÄ en komplett lÀnkbit med stift till 20mm Rouleaux?
 

Kojan

Omega
Ja den skulle passat mest. Dock var mitt nya rouleaux jÀtteblankt, sÄg mycket mer matt ut pÄ bilderna, sÄ det blir skitfult. Rouleaux hamnar pÄ regattan eller pÄ frecce nÀr den kommer tillbaka frÄn service.

Plus var rouleaux:et för kort. NÄgon som sitter pÄ en komplett lÀnkbit med stift till 20mm Rouleaux?
LÄter som du haft en tuff vecka Jens. Rekommenderar att du radar upp dina nuvarande ufo:n och tar en södra pa eller en talisker och bara njuter:) BÀttre medicin finns inte mot en tuff period.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
LÄter som du haft en tuff vecka Jens. Rekommenderar att du radar upp dina nuvarande ufo:n och tar en södra pa eller en talisker och bara njuter:) BÀttre medicin finns inte mot en tuff period.
Äh. :) Det Ă€r ok. Det löser sig med gula freccen. Kan fĂ„ den fixad gratis och sĂ€ljaren bokar upphĂ€tmning om jag vill. Lite meck men det blir bra till slut.
 

Kojan

Omega
Äh. :) Det Ă€r ok. Det löser sig med gula freccen. Kan fĂ„ den fixad gratis och sĂ€ljaren bokar upphĂ€tmning om jag vill. Lite meck men det blir bra till slut.
Kanon att det löste sig. Samtidigt lite trÄkigt dÄ jag gÀrna hade sÀtt en 18kt frecce pÄ forumet;) men gula frecce:n Àr inte skam den heller.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vi snackade i trÄden om original Breilting-stift nÄgra dagar bak. Jag bestÀllde ett gÀng till mig och nÄgra till forumkamrater frÄn forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL . Som vanligt grym service. De som bor lÄngt frÄn nÀrmaste AD kan bestÀlla mÄnga artiklar över telefon och fÄ det skickat frÄn Erikson. Bara slÄ dem en signal.

Stift för band Àr lite lÀngre och har skarpa kanter lÀngst ut. Stift för band Àr kortare och har rundade kanter lÀngst ut. SÀ hÀr ser dagens breitling-stift ut sÄ reder vi ut det. Bilderna Àr pÄ 22mm stift. 520.22 (band) och 520.22.1 (lÀnk). 22:an i mitten stÄr för 22mm. Stift för 20mm lÀnk heter efter denna refkodning alltsÄ 520.20.1 osv.
DSCN9682.jpg
fghfghfh.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kanon att det löste sig. Samtidigt lite trÄkigt dÄ jag gÀrna hade sÀtt en 18kt frecce pÄ forumet;) men gula frecce:n Àr inte skam den heller.
Va faaaan. Jag har kollat pÄ en 18k Frecce som Àr till salu typ 30 ggr senaste dygnet. Sluta fresta. haha :D

Vill ni se en 18k frecce pĂ„ forumet sĂ„ kan nĂ„gon börja med att hjĂ€lpa mig att lĂ€tta pĂ„ mitt lager. NĂ„gon som Ă€r sugen pĂ„ en Cockpit square big date 2008 fullset? Skulle jag sĂ€lja av lite skulle jag kunna klippa en 18k Frecce. Är grymt sugen. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vi snackade i trÄden om original Breilting-stift nÄgra dagar bak. Jag bestÀllde ett gÀng till mig och nÄgra till forumkamrater frÄn forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL . Som vanligt grym service. De som bor lÄngt frÄn nÀrmaste AD kan bestÀlla mÄnga artiklar över telefon och fÄ det skickat frÄn Erikson. Bara slÄ dem en signal.

Stift för band Àr lite lÀngre och har skarpa kanter lÀngst ut. Stift för band Àr kortare och har rundade kanter lÀngst ut. SÀ hÀr ser dagens breitling-stift ut sÄ reder vi ut det. Bilderna Àr pÄ 22mm stift. 520.22 (band) och 520.22.1 (lÀnk). 22:an i mitten stÄr för 22mm. Stift för 20mm lÀnk heter efter denna refkodning alltsÄ 520.20.1 osv.
DSCN9682.jpg
fghfghfh.jpg
Jag skrev fel. Skrev "stift för band" dubbelt. Jag hoppas ni fattade med resten av texten. Stift för band Àr det lÀngre med skarpa Àndar, och för lÀnk Àr det kortare stiftet med rundade Àndar. :)
 
Topp