Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har ett till salu om nÄn vill ha... dock military rubber pÄ't![]()
Riktigt nöjd med gummibandet efter cirka en veckas anvÀndande. Har börjat forma till sig lite nu och Àr riktigt mjukt och följsamt. Kan varmt rekommenderas!
Avengern dÀr heter Bandit. TvÀrfetHÀngde ikvÀll hos @ERIKSON URHANDEL pÄ AW tillsammans med Breitling. TyvÀrr knÀpptes det inte sÄ mycket kort men hÀr Àr nÄgra fÄ iaf. Alltid lite trevlig hos Erikson och tack till Breitling för visningen.
![]()
Avenger nÄnting... Tror den var ny frÄn Basel i Är men kommer tyvÀrr inte ihÄg mer exakt.
![]()
Chonoliner i guld pÄ 3D printat gummi-mesh.
![]()
Och faktiskt kvÀllens favorit. (till utseende och passform Ätminstone)
![]()
Exospace B55. Egentligen fullkomligt onödig funktion dÀr du synkar klockan med mobilen och kan pÄ sÄ sÀtt styra klockans funktioner. Men inget mer. Jag diggade mest stilen, svart, titan och pÄ skönt gummi.
![]()
![]()
Har Àven en present till nÄn av er riktiga Breitling fantaster men mer om det senare.![]()
SÄ var det! TvÀrfet var ordet.Avengern dÀr heter Bandit. TvÀrfet
Coolt med det 3D utskrivna gummimeshet!![]()
Var bandit klockan lÀtt? Ska vara nÄgon typ av specialmetall dom kommit pÄSÄ var det! TvÀrfet var ordet.
Edit: Ja meshet var riktigt mjukt och fint och verkligen en kopia pÄ det i stÄl.
Min första Breitling!![]()
Var bandit klockan lÀtt? Ska vara nÄgon typ av specialmetall dom kommit pÄ![]()
Precis, de kallar det Brightlight. Kompositmaterial, 3 ggr lÀttare Àn titan.Avenger Bandit Àr i titan sÄ inget nytt dÀr. DÀremot Àr Avenger Hurricane vansinnigt lÀtt trots sina 50mm, ca 100 gram inklusive lÄs och nya gummit.
VÀnstra klockan utan tvekan.Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux?
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
![]()
![]()
VÀnstra ufot!Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux?
Tvillingarna Àr exakt samma klocka endast med lite subdials-skillnader men med helt olika karaktÀr, de har levt helt skilda liv i olika delar av vÀrlden och fÄtt olika patinering...
![]()
![]()
Definitivt vÀnstra. Den högra har en mer rugged look som gör den perfekt pÄ det canvas du redan har.Har ett hÀrligt Rouleaux som vÀntar pÄ mig pÄ posten. Lite tröst mot antiklimaxet med gul-frecce:n. Nu Àr i-landsproblemet vilken av de tvÄ tvillingarna som ska fÄ Àran att fÄ Rouleaux?
![]()
![]()
LÄter som du haft en tuff vecka Jens. Rekommenderar att du radar upp dina nuvarande ufo:n och tar en södra pa eller en talisker och bara njuterJa den skulle passat mest. Dock var mitt nya rouleaux jÀtteblankt, sÄg mycket mer matt ut pÄ bilderna, sÄ det blir skitfult. Rouleaux hamnar pÄ regattan eller pÄ frecce nÀr den kommer tillbaka frÄn service.
Plus var rouleaux:et för kort. NÄgon som sitter pÄ en komplett lÀnkbit med stift till 20mm Rouleaux?
Ăh.LĂ„ter som du haft en tuff vecka Jens. Rekommenderar att du radar upp dina nuvarande ufo:n och tar en södra pa eller en talisker och bara njuterBĂ€ttre medicin finns inte mot en tuff period.
Kanon att det löste sig. Samtidigt lite trĂ„kigt dĂ„ jag gĂ€rna hade sĂ€tt en 18kt frecce pĂ„ forumetĂh.Det Ă€r ok. Det löser sig med gula freccen. Kan fĂ„ den fixad gratis och sĂ€ljaren bokar upphĂ€tmning om jag vill. Lite meck men det blir bra till slut.
Va faaaan. Jag har kollat pÄ en 18k Frecce som Àr till salu typ 30 ggr senaste dygnet. Sluta fresta. hahaKanon att det löste sig. Samtidigt lite trÄkigt dÄ jag gÀrna hade sÀtt en 18kt frecce pÄ forumetmen gula frecce:n Àr inte skam den heller.
MÄste vara den hel svarta!vad tycker panelen Àr snyggaste seawolfen?
Svarta code yellow... Eller hur @Simpaticovad tycker panelen Àr snyggaste seawolfen?
Svarta code yellow... Eller hur @Simpatico
nÀr kommer den?Shhhhh outa inte den nu, vill ju ha den för mig sjÀlv.
Hrmmmm
-Ok nu Àr den dÄ ute sÄ Tjing, pax och stjÀrnstopp pÄ Code yellow seawolf. Den skall jag ha.
Sparar som en gnu för att fÄ den.
![]()
Jag skrev fel. Skrev "stift för band" dubbelt. Jag hoppas ni fattade med resten av texten. Stift för band Àr det lÀngre med skarpa Àndar, och för lÀnk Àr det kortare stiftet med rundade Àndar.Vi snackade i trÄden om original Breilting-stift nÄgra dagar bak. Jag bestÀllde ett gÀng till mig och nÄgra till forumkamrater frÄn forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL . Som vanligt grym service. De som bor lÄngt frÄn nÀrmaste AD kan bestÀlla mÄnga artiklar över telefon och fÄ det skickat frÄn Erikson. Bara slÄ dem en signal.
Stift för band Àr lite lÀngre och har skarpa kanter lÀngst ut. Stift för band Àr kortare och har rundade kanter lÀngst ut. SÀ hÀr ser dagens breitling-stift ut sÄ reder vi ut det. Bilderna Àr pÄ 22mm stift. 520.22 (band) och 520.22.1 (lÀnk). 22:an i mitten stÄr för 22mm. Stift för 20mm lÀnk heter efter denna refkodning alltsÄ 520.20.1 osv.
![]()
![]()
vad kommer den kosta?Shhhhh outa inte den nu, vill ju ha den för mig sjÀlv.
Hrmmmm
-Ok nu Àr den dÄ ute sÄ Tjing, pax och stjÀrnstopp pÄ Code yellow seawolf. Den skall jag ha.
Sparar som en gnu för att fÄ den.
![]()