• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Akerhage

Cartier
Vad Àr detta för ref? Och vÀrde pÄ en sÄdan?
Skall vara frÄn 2007. Nyligen "genomgÄngen" av urmakare, packningar, olja bytt samt ruckad.
 

Bilagor

  • PART_1461667235573_IMG_4902.jpg
    PART_1461667235573_IMG_4902.jpg
    48.7 KB · Visningar: 65

Oli

Omega
2-Faktor
Vad Àr detta för ref? Och vÀrde pÄ en sÄdan?
Skall vara frÄn 2007. Nyligen "genomgÄngen" av urmakare, packningar, olja bytt samt ruckad.
Blackbird Bigdate, beror pÄ om det Àr fullset, servad, skick osv. Men sök pÄ Blackbird Bigdate pÄ c24 sÄ fÄr du ett humm om det.
 

JohanHLM

Rolex
Vad Àr detta för ref? Och vÀrde pÄ en sÄdan?
Skall vara frÄn 2007. Nyligen "genomgÄngen" av urmakare, packningar, olja bytt samt ruckad.
Det Àr en Blackbird A44359.
Jag ropade hem en fullset med extra gummi inkl. viklÄs men utan kÀnd servicehistorik idag för 22 500 kr inkl. provision.
Vad jag sett verkar de ligga mellan 22-30k beroende pÄ skick och tillbehör.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag mÄste erkÀnna att jag kan vÀldigt lite om Breitling.
Men jag har fÄtt upp ögonen för Transocean kronografen som en sportigare dressare pÄ sistone.
Vad har folket att sÀga om denna klockan?
kikat pÄ nÄgon speciell ref? har inte koll pÄ modellen sÄ men tycker generellt sett att dom Àr snygga!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
KÀnns som det var evigheter sedan jag bidrog med nÄgot vettigt i favorittrÄden...
Anledningen Àr att jag har fullt upp med ÄterhÀmtning frÄn en cuffsutur med tillhörande
acromioplastik (helrenovering av axel medelst kirurgi och hÀftklammer pÄ svenska...).
Ett misslyckat Äk pÄ slalomskidor var upprinnelsen till detta. Det Àr ett elÀnde nÀr gamla
gubbar drar i backen, dels gÄr vi sönder lÀtt och sedan lÀker vi inte ihop som förr...

NÄ vad har detta med klockor att göra, jo sÄ klart satt den gode hÀmnaren pÄ
armen vid fallet och den överlevde givetvis kraschen helt oskadd.
HÄllbarhetstest och till viss del tÀthetstest utfört med beröm godkÀnt eftersom jag
blev liggandes i snön ett tag efter kraschen :)

Kul för övrigt att det Àr sÄdant drag i trÄden !!

224.jpg
Det dÀr med vurpor och brott med efterföljande kirurgi, kÀnner jag till. Tar sÄn jÀvla tid att komma tillbaka för en gammal gubbe...
Skönt att se att du Àr tillbaka!
 

JohanHLM

Rolex
Vad Àr detta för ref? Och vÀrde pÄ en sÄdan?
Skall vara frÄn 2007. Nyligen "genomgÄngen" av urmakare, packningar, olja bytt samt ruckad.

Hmmm. Den ser blankpolerad ut. Ska vara borstad pÄ ovansida bandhorn. Polerad modell kom mkt senare. LÀnken Àr helt fel ref.
Jag kollade bara snabbt pÄ bilden och precis som Jens sÀger tycker Àven jag att den ser poleras ut nÀr jag granskar bilden. LÀnken ser polerad ut men Àr troligtvis inte korrekt eftersom den saknar fasningarna pÄ lÀnkbitarna.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Ny pÄ forumet hÀr och Àr inte helt hundra pÄ att jag postar pÄ rÀtt stÀlle men den hÀr trÄden verkade mest rimlig :)
Jag har blivit mer och mer sugen pÄ att bli med Bratte. Superocean Heritage Àr det som suger mest för tillfÀllet. Otroligt snygg!
TyvÀrr finns det ingen AD lÀngre dÀr jag bor eller i nÀrheten och har aldrig sett en IRL, Àr mest fundersam över vilken storlek man ska satsa pÄ.
NÄgon som har erfarenhet av bÄda och vill dela med sig lite vad ni tycker? KÀnner spontant att det Àr 46 som gÀller men Àr lite osÀker pÄ om den blir för stor.
Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ alternativa modeller frÄn Breitling! Tycker att Aerospace Evon Àr riktigt cool men tror inte jag vill ha en till quartz för tillfÀllet!
Tack pÄ förhand och kul att lÀsa om och titta pÄ alla era schyssta ur!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ny pÄ forumet hÀr och Àr inte helt hundra pÄ att jag postar pÄ rÀtt stÀlle men den hÀr trÄden verkade mest rimlig :)
Jag har blivit mer och mer sugen pÄ att bli med Bratte. Superocean Heritage Àr det som suger mest för tillfÀllet. Otroligt snygg!
TyvÀrr finns det ingen AD lÀngre dÀr jag bor eller i nÀrheten och har aldrig sett en IRL, Àr mest fundersam över vilken storlek man ska satsa pÄ.
NÄgon som har erfarenhet av bÄda och vill dela med sig lite vad ni tycker? KÀnner spontant att det Àr 46 som gÀller men Àr lite osÀker pÄ om den blir för stor.
Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ alternativa modeller frÄn Breitling! Tycker att Aerospace Evon Àr riktigt cool men tror inte jag vill ha en till quartz för tillfÀllet!
Tack pÄ förhand och kul att lÀsa om och titta pÄ alla era schyssta ur!
Har haft bÄde den stora och den lilla. Jag personligen gillade den stora mer men det Àr nog helt och hÄllet en smaksak om man gillar stora eller smÄ klockor.
 
Topp