• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xBjörne

Rolex
2-Faktor
image.jpeg

KÀra BreitlingdÄrar, jag behöver er expertis!
Jag har bestÀmt mig för en Aerospace Evo.

1: Svart Night mission eller standard? :banghead: Har grubblat hela helgen utan att komma fram till nÄgot tydligt svar. Tror ni den ena versionen Àr mer lÀttsÄld Àn den andra om man tröttnar?

2: Vad ligger andrahandsvÀrdena pÄ? Vill gÀrna köpa en helt ny men Àr rÀdd för prisras.

Jag röstar pÄ svart Night Mission, tror dock att den Àr mer svÄrsÄld Àn en vanlig och bÄda Àr nog ganska svÄrsÄlda hÀr pÄ klocksnack tyvÀrr.
NÄgon tusenlapp under nypriserna pÄ chrono gissar jag pÄ, 30 respektive 25k för svart/stÄl.
 

mega

Rolex
Jag röstar för den klassiska "ofÀrgade". Klockan Àr hur ball som helst Àven utan att vara svart. KÀnner jag mig sjÀlv vÀl sÄ vet jag att jag skulle tröttna pÄ den svarta, hur ball den Àn ter sig just nu.
Just den den högra pÄ din bild Àr vÀldigt blank, det Àr den inte i verkligheten, mer som vÀldigt ljus matt grÄ.
Kul att det blir en aero, tror du kommer trivas bra med den. AR:n hÄller högsta Seikoklass :)
Vilken fÀrg pÄ tavlan Àr du sugen pÄ ?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
image.jpeg

KÀra BreitlingdÄrar, jag behöver er expertis!
Jag har bestÀmt mig för en Aerospace Evo.

1: Svart Night mission eller standard? :banghead: Har grubblat hela helgen utan att komma fram till nÄgot tydligt svar. Tror ni den ena versionen Àr mer lÀttsÄld Àn den andra om man tröttnar?

2: Vad ligger andrahandsvÀrdena pÄ? Vill gÀrna köpa en helt ny men Àr rÀdd för prisras.
Jag röstar pÄ den vanliga. BegvÀrdet pÄ breitling Àr vÀl sÄdÀr kontra RRP. Aerospace har ju fÄtt en rejÀl revival pÄ sistone sÄ jag tror de Àr rÀtt lÀttflippade faktiskt. En lÀtt beg Evo pÄ k&s till hyfsat pris Ä jag vet flera som skulle vara dÀr sugna som smÄ hundar runt en chipsskÄl... :)
 

svesam

Rolex
image.jpeg

KÀra BreitlingdÄrar, jag behöver er expertis!
Jag har bestÀmt mig för en Aerospace Evo.

1: Svart Night mission eller standard? :banghead: Har grubblat hela helgen utan att komma fram till nÄgot tydligt svar. Tror ni den ena versionen Àr mer lÀttsÄld Àn den andra om man tröttnar?

2: Vad ligger andrahandsvÀrdena pÄ? Vill gÀrna köpa en helt ny men Àr rÀdd för prisras.

Jag röstar pÄ den vanliga. BegvÀrdet pÄ breitling Àr vÀl sÄdÀr kontra RRP. Aerospace har ju fÄtt en rejÀl revival pÄ sistone sÄ jag tror de Àr rÀtt lÀttflippade faktiskt. En lÀtt beg Evo pÄ k&s till hyfsat pris Ä jag vet flera som skulle vara dÀr sugna som smÄ hundar runt en chipsskÄl... :)

Lyssna pÄ @JensBP !!
 
image.jpeg

KÀra BreitlingdÄrar, jag behöver er expertis!
Jag har bestÀmt mig för en Aerospace Evo.

1: Svart Night mission eller standard? :banghead: Har grubblat hela helgen utan att komma fram till nÄgot tydligt svar. Tror ni den ena versionen Àr mer lÀttsÄld Àn den andra om man tröttnar?

2: Vad ligger andrahandsvÀrdena pÄ? Vill gÀrna köpa en helt ny men Àr rÀdd för prisras.
Klart du ska ha en EVO @yonsson. Jag röstar pÄ vanliga Àven om jag tycker night mission Àr riktigt frÀck.
Min hÀlsar med en bild frÄn igÄr!
20160501_111635.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@JensBP , @svesam , @FrankyFourFingers
Grejen Àr att jag var ganska instÀlld pÄ den vanliga eftersom man dÄ kan fÄ med lÀnk, tÀnkte lite till och tÀnkte att "fan, den svarta Àr ju ruggigt cool" och bestÀmde mig för den svarta. Den Àr ju liksom extra toolig och stealth.

Nu Àr jag sÄ jÀkla snurrig att jag inte kan fatta beslutet. Jag vill innerst inne helst ha den svarta men jag vill inte riskera att sitta med en osÀljbar klocka i denna prisklass. Det verkar som att mÄnga utanför denna trÄden tycker att jag borde köpa en svart för att den Àr coolast men man vill ju inte göra nÄgot dumt liksom.

Den svarta lĂ€r vara ĂŒberfet pĂ„ ett mörkgrönt nato, frĂ„gan Ă€r om den vanliga kan upplevas lite trĂ„kig i lĂ€ngden. NĂ„gon som sitter pĂ„ lite natobilder? GĂ€rna pĂ„ militĂ€rgrönt nato.
 

xmb216bc

Panerai
@JensBP , @svesam , @FrankyFourFingers
Grejen Àr att jag var ganska instÀlld pÄ den vanliga eftersom man dÄ kan fÄ med lÀnk, tÀnkte lite till och tÀnkte att "fan, den svarta Àr ju ruggigt cool" och bestÀmde mig för den svarta. Den Àr ju liksom extra toolig och stealth.

Nu Àr jag sÄ jÀkla snurrig att jag inte kan fatta beslutet. Jag vill innerst inne helst ha den svarta men jag vill inte riskera att sitta med en osÀljbar klocka i denna prisklass. Det verkar som att mÄnga utanför denna trÄden tycker att jag borde köpa en svart för att den Àr coolast men man vill ju inte göra nÄgot dumt liksom.

Den svarta lĂ€r vara ĂŒberfet pĂ„ ett mörkgrönt nato, frĂ„gan Ă€r om den vanliga kan upplevas lite trĂ„kig i lĂ€ngden. NĂ„gon som sitter pĂ„ lite natobilder? GĂ€rna pĂ„ militĂ€rgrönt nato.
HÀr kommer lite blandat, stulet frÄn www. BÄde Nato o breitlings eget gröna. Det Àr ju ingen jÀtteblingig klocka sÄ jag hade förmodligen gÄtt pÄ den svarta.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Den vanliga Àr ju cool...

image.jpeg
image.jpeg

Men night mission Àr ju svÄrslagen alltsÄ...
KÀnns lite fel att köpa ytterligare en klocka jag inte kan ha lÀnk pÄ men det lutar nog Ät det.
Breitlings pvd-klockor ser faktiskt riktigt balla ut pĂ„ icke-pvd-lĂ€nk. Sett flera exempel men hittar inget nu. TyvĂ€rr Ă€r ju en nytt separat Pro3 ĂŒberdyr som tillbehör.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
HÀr kommer nÄgra bilder pvd/rostfritt breitling
image.jpeg
image.jpeg

Ska finnas fler bilder av dessa i breitlingtrÄden, hittade inte fler nyss. Har tömt telefon pÄ bilder innan jag bytte till ny. Men pvd och rostfritt funkar jÀttebra
Ja, var det dina bilder jag sett? SÄ jÀkla frÀnt. Skitsnyggt. :) Skulle lÀtt kunna ha en sÄn dÀr halvfranken. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Franken Àr iof fel ord... Bara att ta bort lÀnken och sÀtta pÄ band igen sÄ blir det ju som orört. :)
Fler bilder tack! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÀr kommer nÄgra bilder pvd/rostfritt breitling
image.jpeg
image.jpeg

Ska finnas fler bilder av dessa i breitlingtrÄden, hittade inte fler nyss. Har tömt telefon pÄ bilder innan jag bytte till ny. Men pvd och rostfritt funkar jÀttebra
Om jag köper en svart och om jag fÄr för mig att jag mÄste ha lÀnk sÄ skulle jag nog hellre kontakta Breitling och frÄga om de inte kan göra en customlÀnk. LÀr ju kosta huggorm i sÄ fall i och för sig. Tror jag överlever utan lÀnk. Det kanske bara Àr jag men jag tycker titanlÀnkar fÄr en lite klibbig kÀnsla mot handleden nÀr de blir varma, jÀmfört med stÄl alltsÄ.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Om jag köper en svart och om jag fÄr för mig att jag mÄste ha lÀnk sÄ skulle jag nog hellre kontakta Breitling och frÄga om de inte kan göra en customlÀnk. LÀr ju kosta huggorm i sÄ fall i och för sig. Tror jag överlever utan lÀnk. Det kanske bara Àr jag men jag tycker titanlÀnkar fÄr en lite klibbig kÀnsla mot handleden nÀr de blir varma, jÀmfört med stÄl alltsÄ.
Jag tokgillar lÀnkarna pÄ Breitling men deras nya military Àr riktigt snygga och gummi med viklÄs Àr störtfrÀnt. Tror du gör helrÀtt i att köra pÄ den svarta med det bruna military, ser tooligt ut. SjÀlv har jag inte haft lÀnk pÄ Avengern pÄ evigheter
 

xmb216bc

Panerai
Om jag köper en svart och om jag fÄr för mig att jag mÄste ha lÀnk sÄ skulle jag nog hellre kontakta Breitling och frÄga om de inte kan göra en customlÀnk. LÀr ju kosta huggorm i sÄ fall i och för sig. Tror jag överlever utan lÀnk. Det kanske bara Àr jag men jag tycker titanlÀnkar fÄr en lite klibbig kÀnsla mot handleden nÀr de blir varma, jÀmfört med stÄl alltsÄ.
Micromy i Nacka vill jag minnas, pvd:ar för 2000 + moms, stor chans att det inte blir samma ton. Argor Aijba (vill jag minnas att breitlings pvd:are heter) fick svar en annan gÄng att de inte gör jobb Ät singel end customers, fast de har gjort om sin hemsida, visar bl.a. olika custom jobb till motorcyklar, sÄ de har kanske Àndrat sig, deras priser har jag ingen aning om dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla rÄd! Cashen kommer rulla in om tvÄ veckor sÄ innan dess blir det tyvÀrr ingen shopping. Det kÀnns nÀstan olidligt lÀnge men förhoppningsvis fÄr jag lÄna en klocka att leka med lite, i sÄ fall dyker den upp hÀr i trÄden. :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Den vanliga Àr ju cool...

image.jpeg
image.jpeg

Men night mission Àr ju svÄrslagen alltsÄ...
KÀnns lite fel att köpa ytterligare en klocka jag inte kan ha lÀnk pÄ men det lutar nog Ät det.
Tycker nog att lÀnk kan uteslutas som parameter i valet. FÄ klockor flyger sÄ högt pÄ de övriga alternativen. Utan att ha hittat nÄgra bilder tror jag den vanliga titan med tungsten gray tavla och militaty bandet Àr en kaxig combo.
image.jpeg

Den gula special edition skulle jag inte sÀga nej till som sommarklocka:)
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla rÄd! Cashen kommer rulla in om tvÄ veckor sÄ innan dess blir det tyvÀrr ingen shopping. Det kÀnns nÀstan olidligt lÀnge men förhoppningsvis fÄr jag lÄna en klocka att leka med lite, i sÄ fall dyker den upp hÀr i trÄden. :)
Min plan höll i ett dygn, min impulskontroll suger! :D
 
Topp