• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Somrigt utseende, tjusigt! Varför Àr den inne pÄ service stup i kvarten?
Den Àr inne pÄ service allt annat Àn stup i kvarten ;)
Köpte den av en Italienare som hade kört den tills den i princip rasade sÄ jag lÀmnade in den pÄ service direkt nÀr jag fick hem den!

Edit: Förstod vad du menade nu... jag saknar klockan enormt mycket! :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Den Àr inne pÄ service allt annat Àn stup i kvarten ;)
Köpte den av en Italienare som hade kört den tills den i princip rasade sÄ jag lÀmnade in den pÄ service direkt nÀr jag fick hem den!

Edit: Förstod vad du menade nu... jag saknar klockan enormt mycket! :)

Ajfan, trist.. hoppas du inte betalade nÄgon skyhög summa för den. Men dÄ Àr den redo för Àventyr lagom till vÀrmen kommer dÄ!
 

Camo00

Patek
Ny pÄ forumet hÀr och Àr inte helt hundra pÄ att jag postar pÄ rÀtt stÀlle men den hÀr trÄden verkade mest rimlig :)
Jag har blivit mer och mer sugen pÄ att bli med Bratte. Superocean Heritage Àr det som suger mest för tillfÀllet. Otroligt snygg!
TyvÀrr finns det ingen AD lÀngre dÀr jag bor eller i nÀrheten och har aldrig sett en IRL, Àr mest fundersam över vilken storlek man ska satsa pÄ.
NÄgon som har erfarenhet av bÄda och vill dela med sig lite vad ni tycker? KÀnner spontant att det Àr 46 som gÀller men Àr lite osÀker pÄ om den blir för stor.
Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ alternativa modeller frÄn Breitling! Tycker att Aerospace Evon Àr riktigt cool men tror inte jag vill ha en till quartz för tillfÀllet!
Tack pÄ förhand och kul att lÀsa om och titta pÄ alla era schyssta ur!
Varmt vÀlkommen till en av forumets absolut trevligaste trÄdar!
Smaksak det dÀr med storlek sÄklart, men jag tror nog att majoriteten av forummedlemmarna tycker att 46an Àr pÄ tok för stor.
Fördelen Àr att den (verkar) lÀttare att fÄ tag pÄ till bra pris. Nackdelen Àr att den kanske dÄ Àr mera svÄrsÄld...
Men vad gillar Du för mm idag..?
 

mega

Rolex
Saknar min gula Sjövarg som Àr pÄ service enormt mycket, har laddat upp med ett blÄtt Pro Diver III som ligger och vÀntar pÄ att den ska komma hem!

Drömlooken:
IMG_4827_zpswzxppsxn.jpg
Gillar verkligen den modellen. Toolig sÄ man blir rÀdd. Saknar min gamla ogula...
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Varmt vÀlkommen till en av forumets absolut trevligaste trÄdar!
Smaksak det dÀr med storlek sÄklart, men jag tror nog att majoriteten av forummedlemmarna tycker att 46an Àr pÄ tok för stor.
Fördelen Àr att den (verkar) lÀttare att fÄ tag pÄ till bra pris. Nackdelen Àr att den kanske dÄ Àr mera svÄrsÄld...
Men vad gillar Du för mm idag..?
Tack för vÀlkomnandet! Mycket trevlig trÄd mÄste jag sÀga, har lyckats gÄ igenom ganska mÄnga sidor av den!
Jag anvÀnder mest min Seamaster och den ligger vÀl pÄ 41 tror jag. Sen varvar jag med en pÄ 38 och den har jag tÀnkt sÀlja frÀmst för jag tycker den Àr för liten. SÄ jag drar vÀl Ät det större hÄllet.
Kanske enklast att jag tar mig nÄgonstans och provar helt enkelt!
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Har haft bÄde den stora och den lilla. Jag personligen gillade den stora mer men det Àr nog helt och hÄllet en smaksak om man gillar stora eller smÄ klockor.
Ja, sĂ„ Ă€r det ju sĂ„klart! Är mest rĂ€dd att man inte Ă€r karl nog för den större sĂ„ det ser ut som man hĂ€ngt en vĂ€ggpendyl pĂ„ armen!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ja, sĂ„ Ă€r det ju sĂ„klart! Är mest rĂ€dd att man inte Ă€r karl nog för den större sĂ„ det ser ut som man hĂ€ngt en vĂ€ggpendyl pĂ„ armen!
Den Àr stor det Àr den, men rÀtt slimmad ÀndÄ pÄ nÄgot sÀtt. Första gÄngen jag sÄg den tÀnkte jag att det var flava flavs halsband fast för handen. Men nÀr den vÀl var pÄ sÄ var det inte sÄ farligt :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Den Àr stor det Àr den, men rÀtt slimmad ÀndÄ pÄ nÄgot sÀtt. Första gÄngen jag sÄg den tÀnkte jag att det var flava flavs halsband fast för handen. Men nÀr den vÀl var pÄ sÄ var det inte sÄ farligt :)
Haha. Ville referera till Flava Flav först men jag kom inte pÄ hans namn! Festligt.
Jag fÄr helt enkelt fundera vidare och se om jag kan fÄ lÀge att prova de olika varianterna snart.
Tack för input!
 

JohanHLM

Rolex
DÄ var den hemma och lÀnken justerad efter lite om o men :)
Skönt med ett ocean racer gummi nu nÀr sommaren förhoppningsvis Àr pÄ ingÄng.
20160428_170845.jpg
Skit...:(
NÄgot knas med datumfunktionen. Det gÄr att manuellt byta datum med kronan utdragen ett hack men den byter inte per automatik. KÀnner inte för att lÀgga pengar pÄ en fullservice sÄ det fÄr trÄkigt nog bli en reklamation.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Skit...:(
NÄgot knas med datumfunktionen. Det gÄr att manuellt byta datum med kronan utdragen ett hack men den byter inte per automatik. KÀnner inte för att lÀgga pengar pÄ en fullservice sÄ det fÄr trÄkigt nog bli en reklamation.
Var samma fel pÄ en som jag kollade pÄ för ett halvÄr sedan, skulle bli vÀldigt dyrt att ÄtgÀrda, sÄ du gör nog rÀtt i att reklamera. JÀvligt trÄkigt dock!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skit...:(
NÄgot knas med datumfunktionen. Det gÄr att manuellt byta datum med kronan utdragen ett hack men den byter inte per automatik. KÀnner inte för att lÀgga pengar pÄ en fullservice sÄ det fÄr trÄkigt nog bli en reklamation.

Var samma fel pÄ en som jag kollade pÄ för ett halvÄr sedan, skulle bli vÀldigt dyrt att ÄtgÀrda, sÄ du gör nog rÀtt i att reklamera. JÀvligt trÄkigt dock!

Det Àr för att du inte frÄgat riktiga urmakare, Oli. ;)
Jag hade samma fel pÄ min. Det Àr jÀttevanligt pÄ de tidiga modellerna, bÀttre pÄ senare. Det beror pÄ tvÄ alltför kÀnsliga kugghjul sannolikt. LÀmna in hos forumsponsorn Erikson i Sundbyberg eller hos Klockmaster Globen. Bör inte bli sÀrskilt dyrt om du bara ska fixa det.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Det Àr för att du inte frÄgat riktiga urmakare, Oli. ;)
Jag hade samma fel pÄ min. Det Àr jÀttevanligt pÄ de tidiga modellerna, bÀttre pÄ senare. Det beror pÄ tvÄ alltför kÀnsliga kugghjul sannolikt. LÀmna in hos forumsponsorn Erikson i Sundbyberg eller hos Klockmaster Globen. Bör inte bli sÀrskilt dyrt om du bara ska fixa det.
SÀkerligen, var dock oklart om klockan var i bra skick pÄ insidan förutom felet pÄ datumet sÄ det var vÀl dÀrför det skulle bli dyrt kanske?

Eller som du sÀger; fel urmakare som ville tjÀna in helgens party kanske.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ny pÄ forumet hÀr och Àr inte helt hundra pÄ att jag postar pÄ rÀtt stÀlle men den hÀr trÄden verkade mest rimlig :)
Jag har blivit mer och mer sugen pÄ att bli med Bratte. Superocean Heritage Àr det som suger mest för tillfÀllet. Otroligt snygg!
TyvÀrr finns det ingen AD lÀngre dÀr jag bor eller i nÀrheten och har aldrig sett en IRL, Àr mest fundersam över vilken storlek man ska satsa pÄ.
NÄgon som har erfarenhet av bÄda och vill dela med sig lite vad ni tycker? KÀnner spontant att det Àr 46 som gÀller men Àr lite osÀker pÄ om den blir för stor.
Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ alternativa modeller frÄn Breitling! Tycker att Aerospace Evon Àr riktigt cool men tror inte jag vill ha en till quartz för tillfÀllet!
Tack pÄ förhand och kul att lÀsa om och titta pÄ alla era schyssta ur!
VÀlkommen. Det beror ju pÄ din kroppshydda och hÀnder. För oss normala mÀnniskor Àr ju 42an perfekt och 46an snudd pÄ grotesk IMO. Jag gillar att gÄ ut med klockan pÄ mig, vill helst inte att klockan ska vara ute och lufta mig... ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Saknar min gula Sjövarg som Àr pÄ service enormt mycket, har laddat upp med ett blÄtt Pro Diver III som ligger och vÀntar pÄ att den ska komma hem!

Drömlooken:
IMG_4827_zpswzxppsxn.jpg
Hmmmm. Jag har ju ett blÄtt sÄnt dÀr pÄ lager. Skulle nog smaka fint pÄ min gula Frecce. Sverige och Italien en salig röra. :)
 

Camo00

Patek
Tack för vÀlkomnandet! Mycket trevlig trÄd mÄste jag sÀga, har lyckats gÄ igenom ganska mÄnga sidor av den!
Jag anvÀnder mest min Seamaster och den ligger vÀl pÄ 41 tror jag. Sen varvar jag med en pÄ 38 och den har jag tÀnkt sÀlja frÀmst för jag tycker den Àr för liten. SÄ jag drar vÀl Ät det större hÄllet.
Kanske enklast att jag tar mig nÄgonstans och provar helt enkelt!
Gillar Du SMP och en 38 mm sÄ Àr 46an garanterat för stor..!!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tack för input @JensBP och @Peter cerwin. Ser inte ut som att det bli nÄgon team 60 som hamnar hos mig:( Vid nÀrmare koll visar det sig att bilderna Àr hÀmtade frÄn nÀtet och Àr inte pÄ den aktuella klockan. SÀljare skyller pÄ klassikern "dÄlig kamera" och svarar bara kortfattat pÄ övriga frÄgor. Ett klassiskt exempel pÄ att om man inte kan "köpa" sÀljaren sÄ Àr det bara att avstÄ frÄn köp.
FortsÀttning följde pÄ denna historia. SÀljaren hörde av sig igen och lovade skicka bilder sÄ fort han besökt sin pappa som tydligen Àgde klockan:eek: och döm om min förvÄning dÄ dom dök upp i min mail igÄr:
image.jpeg

Ser ju faktiskt inte sÄ illa ut tills jag sÄg bilden pÄ baksidan:(
image.jpeg

All mĂ€rkning inklusive team 60 symbolen och serienummer Ă€r borta. Även om mĂ€rkningen pĂ„ dessa Ă€r grund och mycket Ă€r etsat sĂ„ mĂ„ste detta vara medvetet gjort och inte ett resultat av normat slitage. Det Ă€r ju inte bara det att team 60 vĂ€rdet försvinner, klockan har med all sannorlikhet ocksĂ„ en mörk historia. Varnar alltsĂ„ alla igen för denna enda team 60 pĂ„ ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...-limited-Only-1000pcs-Ever-Made-/111783637636
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
FortsÀttning följde pÄ denna historia. SÀljaren hörde av sig igen och lovade skicka bilder sÄ fort han besökt sin pappa som tydligen Àgde klockan:eek: och döm om min förvÄning dÄ dom dök upp i min mail igÄr:
image.jpeg

Ser ju faktiskt inte sÄ illa ut tills jag sÄg bilden pÄ baksidan:(
image.jpeg

All mĂ€rkning inklusive team 60 symbolen och serienummer Ă€r borta. Även om mĂ€rkningen pĂ„ dessa Ă€r grund och mycket Ă€r etsat sĂ„ mĂ„ste detta vara medvetet gjort och inte ett resultat av normat slitage. Det Ă€r ju inte bara det att team 60 vĂ€rdet försvinner, klockan har med all sannorlikhet ocksĂ„ en mörk historia. Varnar alltsĂ„ alla igen för denna enda team 60 pĂ„ ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...-limited-Only-1000pcs-Ever-Made-/111783637636
Den dÀr klockan har jag sett förr hÀr i sverige pÄ nÄt av forumen, eller annan blank. Skumt. Var vissa blanka bak? Tveksamt. HÀr Àr en som gick i somras till ok pris med rÀtt bakboett: http://www.ebay.com/itm/Very-RARE-B...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Intressant om du sett den hÀr i nÄgot sammanhang. Nej jag tror inga var blanka. Det var ju trots allt en limiterad serie vilket man visade pÄ baksidan dels genom team 60 symbolen men Àven vilket löpnummer i serien klockan har t.ex. 123/1000. Vanligt traditionellt serienummer fanns inte verkar det som. Visst kan bakboetten ha blivit skadad och ersatts men vad jag kan se av ytan verkar den slipad vilket tyder pÄ att nÄgon vill dölja dess identitet. Stöldgods mao.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Intressant om du sett den hÀr i nÄgot sammanhang. Nej jag tror inga var blanka. Det var ju trots allt en limiterad serie vilket man visade pÄ baksidan dels genom team 60 symbolen men Àven vilket löpnummer i serien klockan har t.ex. 123/1000. Vanligt traditionellt serienummer fanns inte verkar det som. Visst kan bakboetten ha blivit skadad och ersatts men vad jag kan se av ytan verkar den slipad vilket tyder pÄ att nÄgon vill dölja dess identitet. Stöldgods mao.
Lite snabb letning: http://www.network54.com/Forum/140376/thread/1291228423/last-1291228423/FS-+Breitling+Pluton+Team+60
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Inte samma kocka som den i England, den har ljusare tritium pÄ visarna jmf med TTT annonsen. Kan det vara sÄ att etsningen pÄ bakboetten Àr sÄ tunn att de slits bort? SÀljaren pÄ TTT hÀvdar att den funkar bra pÄ nato vilken kan antas grundas pÄ erfarenhet och nato sliter ju som bekant pÄ baksidan. Den pÄ ebay verkar dock ha gjort tjÀnst pÄ lÀnk med tanke pÄ att den ser rÀtt sliten ut pÄ mina bilder.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inte samma kocka som den i England, den har ljusare tritium pÄ visarna jmf med TTT annonsen. Kan det vara sÄ att etsningen pÄ bakboetten Àr sÄ tunn att de slits bort? SÀljaren pÄ TTT hÀvdar att den funkar bra pÄ nato vilken kan antas grundas pÄ erfarenhet och nato sliter ju som bekant pÄ baksidan. Den pÄ ebay verkar dock ha gjort tjÀnst pÄ lÀnk med tanke pÄ att den ser rÀtt sliten ut pÄ mina bilder.
SÄ Àr det nog. BÄda klockorna Àr sÀkert helt ok. B körde ibland vÀrdelös etsning förr. Kolla in den i USA som jag lÀnkade, Àven den baksidan Àr pÄ vÀg att försvinna, nÄgra Är till sÄ...
s-l1600-2.jpg


Oavsett vad, sÀljarens pris som du har kontakt med Àr ingen bra deal IMO. Baksida sliten eller icke. Denna ovan gick för ca 3700:- i USA i somras.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
SÄ Àr det nog. BÄda klockorna Àr sÀkert helt ok. B körde ibland vÀrdelös etsning förr. Kolla in den i USA som jag lÀnkade, Àven den baksidan Àr pÄ vÀg att försvinna, nÄgra Är till sÄ...
s-l1600-2.jpg


Oavsett vad, sÀljarens pris som du har kontakt med Àr ingen bra deal IMO. Baksida sliten eller icke. Denna ovan gick för ca 3700:- i USA i somras.
3700 var ett kanonpris, han gjorde dock misstaget att inte öppna för internationell försÀljning. Jag hÄller dock med dig om att sÀljaren i uk Àr pÄ helt fel planet nÀr det gÀller prissÀttningen men det har han redan insett sjÀlv;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fy tusan vad jag gillar och Àr nöjd med min halvnya StÄlfisk (stÄlspigg), min absolut bÀsta beater/vardagsklocka pÄ sistone. Synd bara att den gÄr mer fel Àn mina Ättiotalare, men den Àr iallafall relativt nyservad och gÄr lika fel i alla lÀgen = lÀtt att rucka. Alla brattenördar som inte haft en Steelfish bör omgÄende skaffa en sÄdan Àr min absoluta uppfattning. Med stÄlfisken har verkligen Breitling gjort alla rÀtt och fÄtt en odödlig firre. :)
DSCN9704.jpg
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

KÀra BreitlingdÄrar, jag behöver er expertis!
Jag har bestÀmt mig för en Aerospace Evo.

1: Svart Night mission eller standard? :banghead: Har grubblat hela helgen utan att komma fram till nÄgot tydligt svar. Tror ni den ena versionen Àr mer lÀttsÄld Àn den andra om man tröttnar?

2: Vad ligger andrahandsvÀrdena pÄ? Vill gÀrna köpa en helt ny men Àr rÀdd för prisras.
 
Topp