• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Evo Night Mission
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Bytte till svart Cordura vilket givetvis funkar klockrent. FrÄgan Àr dock vad som Àr bÀst; Svart eller grÄtt. :bored:

GrÄtt!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Alla har inte lika köttiga armar som du ;) Exospace B55 Àr ju ocksÄ cool men dÀr gick de i vanlig ordning bananas pÄ storleken, som att bÀra runt pÄ ett mindre hus.

TÀnk pÄ att mÄnga av Breitlings bandhorn Àr svÀngda nedÄt vilket gör att den bÀrs lite mindre.
 

kirex

Cartier
Fick precis mail ifrÄn min AD som berÀttade att ett av mina Basel 2016 inköp hade kommit hem :D!
Gissa vad det Àr för modell. Förmodligen inte svÄrt att lista ut om man kan lite Breitling :).
Bretling Hurricane.jpg

Jag kommer att skriva ytterligare om denna paketöppning nÀr jag hÀmtat klockan.
 

kirex

Cartier
Ännu en hĂ€rlig beganad modell som jag inte kunde lĂ„ta bli att köpa. Mer om denna kommer ocksĂ„ senare. Den heter Chronomat B13050.1. En riktig klassiker med UTC-del, sĂ„ som en Chronomat skulle se ut runt millennieskiftet 2000. Det var före B01-verkets tid. Klockan har det klassiska Valjoux 7750-verket. Valjoux blev sedan ETA. OBS! bilden Ă€r lĂ„nad.
B130501.jpg
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det Àr grymt snyggt med "canvas-band" (kallas det sÄ? har sett nÄgon skriva "cordura").

I vilket fall undrar jag var man köper sÄdana? Sugen pÄ att sÀtta det pÄ min inkommande bratte :)

@JensBP @yonsson
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tycker det Àr grymt snyggt med "canvas-band" (kallas det sÄ? har sett nÄgon skriva "cordura").

I vilket fall undrar jag var man köper sÄdana? Sugen pÄ att sÀtta det pÄ min inkommande bratte :)

@JensBP @yonsson
Cordura Àr syntetiskt nylon. Canvas Àr naturligt, oftast bomull.
De vi har pÄ vÄra klockor Àr de extremt prisvÀrda banden i cordura frÄn Hadley Roma. Finns mÄnga sÀljare pÄ ebay.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ännu en hĂ€rlig beganad modell som jag inte kunde lĂ„ta bli att köpa. Mer om denna kommer ocksĂ„ senare. Den heter Chronomat B13050.1. En riktig klassiker med UTC-del, sĂ„ som en Chronomat skulle se ut runt millennieskiftet 2000. Det var före B01-verkets tid. Klockan har det klassiska Valjoux 7750-verket. Valjoux blev sedan ETA. OBS! bilden Ă€r lĂ„nad.
B130501.jpg
De ska fortfarande se ut sÄ om du frÄgar mig. HÀrlig klocka med fina subdials. :)
 

Hugii

Audemars
Ännu en hĂ€rlig beganad modell som jag inte kunde lĂ„ta bli att köpa. Mer om denna kommer ocksĂ„ senare. Den heter Chronomat B13050.1. En riktig klassiker med UTC-del, sĂ„ som en Chronomat skulle se ut runt millennieskiftet 2000. Det var före B01-verkets tid. Klockan har det klassiska Valjoux 7750-verket. Valjoux blev sedan ETA. OBS! bilden Ă€r lĂ„nad.
B130501.jpg
Den Àr underbar.... jag satte igÄr och googlade pÄ den....tror jag mÄste ha den i lÄdan.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Cordura Àr syntetiskt nylon. Canvas Àr naturligt, oftast bomull.
De vi har pÄ vÄra klockor Àr de extremt prisvÀrda banden i cordura frÄn Hadley Roma. Finns mÄnga sÀljare pÄ ebay.
Tack för ett bra svar, nu förstĂ„r jag skillnaden. Är banden i syntet (cordura) skönare Ă€n de naturliga banden? Det Ă€r kanske ingen slump att bĂ„de du och yonsson kör just cordura.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack för ett bra svar, nu förstĂ„r jag skillnaden. Är banden i syntet (cordura) skönare Ă€n de naturliga banden? Det Ă€r kanske ingen slump att bĂ„de du och yonsson kör just cordura.
De Àr rÀtt stela i början men blir bÀttre. Brattes egna (i canvas) Àr mjukare och skönare men de kostar ocksÄ mÄnga gÄnger mer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för ett bra svar, nu förstĂ„r jag skillnaden. Är banden i syntet (cordura) skönare Ă€n de naturliga banden? Det Ă€r kanske ingen slump att bĂ„de du och yonsson kör just cordura.
Jag tycker Hadley Romas Àr minst lika bra faktiskt, ser ingen anledning förutom annan sömnad att köpa original.

Finns att köpa pÄ strappedfortime.com , har köpt 3st dÀrifrÄn utan problem.

De Àr rÀtt stela i början men blir bÀttre. Brattes egna (i canvas) Àr mjukare och skönare men de kostar ocksÄ mÄnga gÄnger mer.
Och (Breitlings) slits fortfare samt torkar lÄngsammare.
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tycker Hadley Romas Àr minst lika bra faktiskt, ser ingen anledning förutom annan sömnad att köpa original.

Finns att köpa pÄ strappedfortime.com , har köpt 3st dÀrifrÄn utan problem.


Och sluts fortfare samt torkar lÄngsammare.
Menar du att HDs slits fortare? Jag vet inte jag. Jag har bÄda, tycker brattes tyg har fransat sig mer Àn mina HDs. Jag vet inte vilken jag gillar mest. Snart kommer min Blackbird hem frÄn spa efter flera mÄnader. Jag har ett military som ligger och vÀntar. Jag gillar bÄda. Lika bra i min bok. Men brattespÀnne Àr ett mÄste annars kÀnns ingen kÀrlek. ;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag tycker Hadley Romas Àr minst lika bra faktiskt, ser ingen anledning förutom annan sömnad att köpa original.

Finns att köpa pÄ strappedfortime.com , har köpt 3st dÀrifrÄn utan problem.


Och sluts fortfare samt torkar lÄngsammare.
Undantag frÄn deras military rubber.
Gummi för Deployant Clasp med military (canvas) pÄ ovansidan. Optimala bandet.
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Menar du att HDs slits fortare? Jag vet inte jag. Jag har bÄda, tycker brattes tyg har fransat sig mer Àn mina HDs. Jag vet inte vilken jag gillar mest. Snart kommer min Blackbird hem frÄn spa efter flera mÄnader. Jag har ett military som ligger och vÀntar. Jag gillar bÄda. Lika bra i min bok. Men brattespÀnne Àr ett mÄste annars kÀnns ingen kÀrlek. ;)
Jag menar att Breitlings band slits fortfare och troligtvis torkar lÄngsammare. :)
 
Topp