• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vem kunde inte hÄlla sig frÄn frasses gamla mögel? Jag sÄklart! En fab.suisse-tavla gÄr inte att tacka nej till. Denna 73-74-Äring skall fÄ nytt liv! Paketöppning kommer nÀr den fungerar.
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DĂ„ har jag liiite bĂ€ttre koll. Mörk tavla, modernare siffrorna och inget guld. E79362 eller eventuellt E75362 fĂ„r jag hĂ„lla ögonen öppna efter. Den randiga tavlan ser fantastisk ut, men kanske gör sig en tool-klocka bĂ€ttre med slĂ€t? Den Ă€ldre har storlek pĂ„ boett och bredd pĂ„ lĂ€nk emot sig, men kanske vĂ„gar jag. Vid en snabb titt pĂ„ priser skiljer det för lite mellan 40mm och 42mm för att jag ska vĂ€lja den mindre. Å andra sidan Ă€r det vĂ€l ett tecken pĂ„ att den nĂ„got mindre fortfarande Ă€r vĂ€ldigt populĂ€r.

FÄr slÀnga in en "köpes"!

Edit: Fick med Evon bland kandidaterna av misstag...
image.jpeg

Tycker inte du ska utesluta Evo om du kan strÀcka din budget dit. Jag valde sjÀlv mellan de olika modellerna och Àven om 40/42mm Àr bÀst pÄ pappret sÄ föll jag pladask nÀr jag fick riktig klÀmtid med Evo. De Àr trots allt ett snÀpp bÀttre Àn de tidigare modellerna, framförallt vad gÀller kÀnslan i vridringen, de Àldre upplever jag lite plÄtiga, Evons ring Àr som ett kassaskÄp.

image.jpeg

Jag sa det redan efter nÄgra dagars Àgande: "Detta Àr den bÀsta klockan jag nÄgonsin Àgt" och det stÄr jag fortfarande för. Jag har i princip inte tagit av den sedan jag köpte den. Precis lagom storleksmÀssigt och i svart utförande tycker jag att den Àr riktigt cool och fÄr mycket personlighet.

Vad gÀller band mm sÄ bytte jag efter cirka en vecka ut viklÄset till ett vanligt spÀnne och bandet till ett grÄtt Corduraband frÄn Hadley Roma, kostar typ 200kr och Àr riktigt bra. Ska du inte köpa den svarta sÄ köp som sagt med lÀnk dÄ det lönar sig prismÀssigt. Komplettera med nÄgra HR-band istÀllet för original Àr mitt tips.

Tycker Àven klockan funkar bra pÄ nato sÄ ikvÀll blir det byte till nato.
 

Freddie L

Panerai
image.jpeg

Tycker inte du ska utesluta Evo om du kan strÀcka din budget dit. Jag valde sjÀlv mellan de olika modellerna och Àven om 40/42mm Àr bÀst pÄ pappret sÄ föll jag pladask nÀr jag fick riktig klÀmtid med Evo. De Àr trots allt ett snÀpp bÀttre Àn de tidigare modellerna, framförallt vad gÀller kÀnslan i vridringen, de Àldre upplever jag lite plÄtiga, Evons ring Àr som ett kassaskÄp.

image.jpeg

Jag sa det redan efter nÄgra dagars Àgande: "Detta Àr den bÀsta klockan jag nÄgonsin Àgt" och det stÄr jag fortfarande för. Jag har i princip inte tagit av den sedan jag köpte den. Precis lagom storleksmÀssigt och i svart utförande tycker jag att den Àr riktigt cool och fÄr mycket personlighet.

Vad gÀller band mm sÄ bytte jag efter cirka en vecka ut viklÄset till ett vanligt spÀnne och bandet till ett grÄtt Corduraband frÄn Hadley Roma, kostar typ 200kr och Àr riktigt bra. Ska du inte köpa den svarta sÄ köp som sagt med lÀnk dÄ det lönar sig prismÀssigt. Komplettera med nÄgra HR-band istÀllet för original Àr mitt tips.

Tycker Àven klockan funkar bra pÄ nato sÄ ikvÀll blir det byte till nato.
Du har sÀkert rÀtt! Tanken var ju bara att jag skulle kunna knipa en lite spontant sÄ dÀr, utan att spara eller sÀlja av nÄgot. Men det vore kanske inte första gÄngen en budget spricker pÄ KS?:) Och just den PVD:ade du valde Àr nog en av de klockor som jag dreglat mest över pÄ sista tiden. Vi fÄr se vad som hÀnder!
 

Rulle

Audemars
Breitling_Chronomat_44_Airborne_front_560.jpg


Är jĂ€vligt sugen pĂ„ en sĂ„dan !!
Haft rolexsjukan i tvÄ Är nu och börjat lessna pÄ detta rolex hypandet pÄ detta forumet .. visst jag kommer aldrig att sÀlja min 116610 för de e en jÀvla underbar klocka men vill ha annat Àn bara rolex !

Denna Àr ju helt sjukt snygg !!!
FÄtt pris pÄ 46 med lÀnk av en italienskgrÄhandlare , pluswatch som verkar vara en bra handlare om man ska tro folk hÀr pÄ forumet !

Borde man trycka pÄ köp knappen?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Breitling_Chronomat_44_Airborne_front_560.jpg


Är jĂ€vligt sugen pĂ„ en sĂ„dan !!
Haft rolexsjukan i tvÄ Är nu och börjat lessna pÄ detta rolex hypandet pÄ detta forumet .. visst jag kommer aldrig att sÀlja min 116610 för de e en jÀvla underbar klocka men vill ha annat Àn bara rolex !

Denna Àr ju helt sjukt snygg !!!
FÄtt pris pÄ 46 med lÀnk av en italienskgrÄhandlare , pluswatch som verkar vara en bra handlare om man ska tro folk hÀr pÄ forumet !

Borde man trycka pÄ köp knappen?
BÀsta B01an med normal vridring, inget star trek dÀr inte :)
 
Breitling_Chronomat_44_Airborne_front_560.jpg


Är jĂ€vligt sugen pĂ„ en sĂ„dan !!
Haft rolexsjukan i tvÄ Är nu och börjat lessna pÄ detta rolex hypandet pÄ detta forumet .. visst jag kommer aldrig att sÀlja min 116610 för de e en jÀvla underbar klocka men vill ha annat Àn bara rolex !

Denna Àr ju helt sjukt snygg !!!
FÄtt pris pÄ 46 med lÀnk av en italienskgrÄhandlare , pluswatch som verkar vara en bra handlare om man ska tro folk hÀr pÄ forumet !

Borde man trycka pÄ köp knappen?
Kör! LÀtt vÀrt att prova Breitling om du gÄr i tankarna. Faktiskt riktigt snygg klocka dessutom enligt min mening.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Breitling_Chronomat_44_Airborne_front_560.jpg


Är jĂ€vligt sugen pĂ„ en sĂ„dan !!
Haft rolexsjukan i tvÄ Är nu och börjat lessna pÄ detta rolex hypandet pÄ detta forumet .. visst jag kommer aldrig att sÀlja min 116610 för de e en jÀvla underbar klocka men vill ha annat Àn bara rolex !

Denna Àr ju helt sjukt snygg !!!
FÄtt pris pÄ 46 med lÀnk av en italienskgrÄhandlare , pluswatch som verkar vara en bra handlare om man ska tro folk hÀr pÄ forumet !

Borde man trycka pÄ köp knappen?
Är det 41an eller 44an du tĂ€nkte pĂ„?
 

Rulle

Audemars
Kör! LÀtt vÀrt att prova Breitling om du gÄr i tankarna. Faktiskt riktigt snygg klocka dessutom enligt min mening.

Den Àr ju rÀtt militÀrisk jÀmfört med en rolex ! Dagens rolex Àr jÀttebfina pÄ alla sÀtt men har börjat tröttna helt enkelt ..
Vill ha nÄgot annat och breitling Àr rÀtt ovanligt idag kÀnns de som !
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den Àr ju rÀtt militÀrisk jÀmfört med en rolex ! Dagens rolex Àr jÀttebfina pÄ alla sÀtt men har börjat tröttna helt enkelt ..
Vill ha nÄgot annat och breitling Àr rÀtt ovanligt idag kÀnns de som !
Breitling Àr helt rÀtt tycker jag! Finns ju mycket bra som inte Àr helpolerat om det Àr vad man ogillar. Dessutom har de ju en jÀkla massa kvartsare ocksÄ.
 

Rulle

Audemars
Breitling Àr helt rÀtt tycker jag! Finns ju mycket bra som inte Àr helpolerat om det Àr vad man ogillar. Dessutom har de ju en jÀkla massa kvartsare ocksÄ.


Vill ha mer ovanliga klockor hÀr pÄ forumet Àven om tillÄmed jag Àger en trÄkig subc sÄ Àr det roligt med annat Àn rolex !
Har aldrig fÄtt nÄgra positiva kommentarer om mina rolexklockor jag Àgt under Ären oftast saker i stil med" Àr den Àkta ?!" Och det gör att man tröttnar lite medans tex min 10 Är gamla certina ds podium auto fÄr kommentarer hela tiden och det Àr min beater ...

Just nu stÄr det mellan denna eller en Àldre chronomat ..

Det Àr ju alltid positivt och trevligt att kunna köpa nytt jÀmfört med beggat dÀr sakerna troligtvis behöver en service Ä kanske lite polering beroende pÄ fd Àgare haha

Vad kostar sÄna gummiband till dessa ?
Fick peöva en 44 med sÄnt gummi dÀr de stÄr breitling pÄ hos en ad hÀr nere i turkiet .. rÀtt nice !!! Lite sÄdÀr smÄ stekigt pÄ nÄt sÀtt men nÀr dinkorna klarar 500 m sÄ ska man ju anvÀnda dom !
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Breitling_Chronomat_44_Airborne_front_560.jpg


Är jĂ€vligt sugen pĂ„ en sĂ„dan !!
Haft rolexsjukan i tvÄ Är nu och börjat lessna pÄ detta rolex hypandet pÄ detta forumet .. visst jag kommer aldrig att sÀlja min 116610 för de e en jÀvla underbar klocka men vill ha annat Àn bara rolex !

Denna Àr ju helt sjukt snygg !!!
FÄtt pris pÄ 46 med lÀnk av en italienskgrÄhandlare , pluswatch som verkar vara en bra handlare om man ska tro folk hÀr pÄ forumet !

Borde man trycka pÄ köp knappen?
JÀvligt fin klocka. PÄminner bÄde om min tidigare Headwind och nuvarande Superocean Chrono. Vilken referens Àr det?
 

Rulle

Audemars
JÀvligt fin klocka. PÄminner bÄde om min tidigare Headwind och nuvarande Superocean Chrono. Vilken referens Àr det?

Refen Àr AB01442J-BD26-378A till den svarta 41 mm med lÀnk !

Gillar verkligen denna modellen !

Det Àr ju en 30 Ärs edition av chronomaten med frecce flyget pÄ baksidan !
Den kÀnns ju mer militÀrig Àn deras andra chronomater ! (Förutom den nya svarta 44mm som Àr riktigt cool men rent för stor)

Har tyvÀrr bara prövat en 44 hitentills sÄ blir att pröva 41a hemma i sverige Ä om den sitter bra sÄ blir det nog en vÀldigt lÄng vÀntetid pÄ 20-25 dagar som pluswatch lovat att dom kan fixa fram den pÄ !
Har redan vÀntat i 5 veckor pÄ en glycine airman purist som Àntligen efter mycket om och men kommer skickas denna veckan sÄ nu blir de all in pÄ flygare !
 

Leif

Cartier
DĂ„ Ă€ger jag min första Breitling och jag Ă€r förstĂ„s göteborgare. Är sjukt nöjd med denna investering. Perfekt sommarklocka. En sak jag reagerat pĂ„ Ă€r att Breitling Ă€r jĂ€vligt 'hĂ„rda', respektingivande och fullstĂ€ndigt hĂ€nsynslösa. Klockporr med inslag av smisk.
DSC_0001.JPG
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
DĂ„ Ă€ger jag min första Breitling och jag Ă€r förstĂ„s göteborgare. Är sjukt nöjd med denna investering. Perfekt sommarklocka. En sak jag reagerat pĂ„ Ă€r att Breitling Ă€r jĂ€vligt 'hĂ„rda', respektingivande och fullstĂ€ndigt hĂ€nsynslösa. Klockporr med inslag av smisk.
DSC_0001.JPG

Oooooh, en Evolution med den snyggaste tavlan. Tummar upp!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
DĂ„ Ă€ger jag min första Breitling och jag Ă€r förstĂ„s göteborgare. Är sjukt nöjd med denna investering. Perfekt sommarklocka. En sak jag reagerat pĂ„ Ă€r att Breitling Ă€r jĂ€vligt 'hĂ„rda', respektingivande och fullstĂ€ndigt hĂ€nsynslösa. Klockporr med inslag av smisk.
DSC_0001.JPG

Brattar Àr inget för fegisar. Fegisar frÄgar andra fegisar vilken Rolex de borde köpa. :D
 

ScubaKing

Audemars
Vill ha mer ovanliga klockor hÀr pÄ forumet Àven om tillÄmed jag Àger en trÄkig subc sÄ Àr det roligt med annat Àn rolex !
Har aldrig fÄtt nÄgra positiva kommentarer om mina rolexklockor jag Àgt under Ären oftast saker i stil med" Àr den Àkta ?!" Och det gör att man tröttnar lite medans tex min 10 Är gamla certina ds podium auto fÄr kommentarer hela tiden och det Àr min beater ...

Just nu stÄr det mellan denna eller en Àldre chronomat ..

Det Àr ju alltid positivt och trevligt att kunna köpa nytt jÀmfört med beggat dÀr sakerna troligtvis behöver en service Ä kanske lite polering beroende pÄ fd Àgare haha

Vad kostar sÄna gummiband till dessa ?
Fick peöva en 44 med sÄnt gummi dÀr de stÄr breitling pÄ hos en ad hÀr nere i turkiet .. rÀtt nice !!! Lite sÄdÀr smÄ stekigt pÄ nÄt sÀtt men nÀr dinkorna klarar 500 m sÄ ska man ju anvÀnda dom !

Jag personligen skulle lÀtt gÄ pÄ en Breitling Chronomat GT frÄn slutet av 90-talet. En fantastiskt fin klocka. Denna nedan Àr i stÄl med pÀrltavlan.

IMG_1226Large.jpg
 
Topp