• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

HjÀÀÀlp! MÀrkte i dag att ena subdialen pÄ min chronomat har ett par mystiska flÀckar.
Vet nÄgon vad det kan vara och Àr det möjligt att fÄ bort de under nÀsta service? :arghh:
breitlingsubdial.jpg
SkönhetsflÀck.
PÅ din frĂ„ga, ingen aning. Sannolikt fĂ€rgslĂ€pp, sĂ„ inte. Men klockor ska ha lite patina. :)
 
VadÄ Ufo? Heter de sÄ? Vad Àr det för referens? Verkligen helrÀtt denna!
Den han köpte heter A13047. FrÄn 90-93 om jag minns rÀtt nu direkt. Finns flera reffar pÄ Chronomaterna innan de fick nedÄtböjda luggar som de flesta andra klockor. 81950, 13047, 13048,13050, 13350, 13352 m.fl. Nyttiga lÀnkar:
http://forums.watchuseek.com/f39/br...t-history-part-2-pilots-chronomats-13334.html
http://www.donindiano.net/watches/breitling/chronomat/
 
TillÀggas kan göras att alla A13047 Àr inte Yachting. Breitling Àr lite luriga sÄ. Yachting har samma grundreferens som vanliga frÄn den tiden. Bokstaven innan betyder att den Àr i stÄl. Ska hitta en lÀnk med alla förklaringar. Första reffen har inga metalbeteckningar öht, dÀr heter alla 81950/81950A oavsett om de Àr stÄl, tvÄton eller helguld.
 
Jag har postat nÄgra av dessa förut, men min sÀger hej. Bildkavalkad pÄ Chronomat Yachting. Detta Àr en A13048. Min Àr lite mer sliten och har mycket patina. Visare och regatta-subdial Àr egentligen rödorange som pÄ @Schmitza 's kommande exemplar. HÀr har de blivit blekta och istÀllet blivit gula. "Sverige-UFO:t". :)

6456456.jpg

IMG_0490.jpg

DSCN9717.jpg

IMG_4050.jpg

EE58F209-733E-43D5-9294-8D0197FFCE99.jpg

39278567-766B-4809-80FD-20B6ED9A3C8C.jpg

CBA6CA87-4886-48E9-9BE3-666B54687846.jpg

IMG_0871.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0720.jpg

IMG_0774.jpg

@Moorflax @Schmitza
 
Senast Àndrad:
Jag har postat nÄgra av dessa förut, men min sÀger hej. Bildkavalkad pÄ Chronomat Yachting. Detta Àr en A13048. Min Àr lite mer sliten och har mycket patina. Visare och regatta-subdial Àr egentligen rödorange som pÄ @Schmitza 's kommande exemplar. HÀr har de blivit blekta och istÀllet blivit gula. "Sverige-UFO:t". :)

6456456.jpg

IMG_0490.jpg

DSCN9717.jpg

IMG_4050.jpg

EE58F209-733E-43D5-9294-8D0197FFCE99.jpg

39278567-766B-4809-80FD-20B6ED9A3C8C.jpg

CBA6CA87-4886-48E9-9BE3-666B54687846.jpg

IMG_0871.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0720.jpg

IMG_0774.jpg

@Moorflax @Schmitza

Kommer bli tvÄ packetöppningar för min del nÀsta vecka !! SÄ watchout for me !
 
Fick precis info om att det bör landa en lÄne-Exospace hos mig nÀsta vecka. Kommer spamma sönder er med bilder. :D

Exospacen mÄste vara Aerospacens okÀnda stora stygga pappa. Kollade pÄ lite bilder och ser att det verkar ganska poppis med blÄa visare, vet inte riktigt vad jag tycker om det... Eller jo, jag tycker inte om det. Tror jag. BlÄtt gummi gÄr nog fetbort iaf.
Bra att dom saknar blÄtandslogga.

Breitling-Exospace-B55-Connected-Watch-Dial.jpg
 
Exospacen mÄste vara Aerospacens okÀnda stora stygga pappa. Kollade pÄ lite bilder och ser att det verkar ganska poppis med blÄa visare, vet inte riktigt vad jag tycker om det... Eller jo, jag tycker inte om det. Tror jag. BlÄtt gummi gÄr nog fetbort iaf.
Bra att dom saknar blÄtandslogga.

Breitling-Exospace-B55-Connected-Watch-Dial.jpg
image.jpeg
image.jpeg

De jag provat har varit helsvarta, klart bĂ€sta versionen om du frĂ„gar mig. Även om jag förstĂ„r tanken med det blĂ„a sĂ„ gillar jag det inte.
 
Exospacen mÄste vara Aerospacens okÀnda stora stygga pappa. Kollade pÄ lite bilder och ser att det verkar ganska poppis med blÄa visare, vet inte riktigt vad jag tycker om det... Eller jo, jag tycker inte om det. Tror jag. BlÄtt gummi gÄr nog fetbort iaf.
Bra att dom saknar blÄtandslogga.

Breitling-Exospace-B55-Connected-Watch-Dial.jpg
Ja det var för vÀl att den rök... Loggan alltsÄ.
image.jpeg
image.jpeg

De jag provat har varit helsvarta, klart bĂ€sta versionen om du frĂ„gar mig. Även om jag förstĂ„r tanken med det blĂ„a sĂ„ gillar jag det inte.
HÄller med, den svarta Àr helt klart coolast. Riktigt rÄ
 
Exospacen mÄste vara Aerospacens okÀnda stora stygga pappa. Kollade pÄ lite bilder och ser att det verkar ganska poppis med blÄa visare, vet inte riktigt vad jag tycker om det... Eller jo, jag tycker inte om det. Tror jag. BlÄtt gummi gÄr nog fetbort iaf.
Bra att dom saknar blÄtandslogga.

Breitling-Exospace-B55-Connected-Watch-Dial.jpg
BlÄ visare Àr ju tvÀrballt :)
 
Suget blev för stort, jÀkla @yonsson :D. Aerospace EVO svart tavla med grÄ titanboett har landat. Det Àr lÀtt att gilla klockan och alla smarta funktioner. Tex sÄ kom audiofunktionen till anvÀndning direkt i morse. Klart lÀttare Àn att öppna ögonen :)
Och det skall vi tro pÄ ? En av dom coolaste (den coolaste ?) Anadigisar och inte en enda bild ? Naaa.... Jag Àr skeptisk... :p
 
Tillbaka
Topp